Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2213
Anonym bruker
"Tilfreds Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så greia har seg sånn at jeg har noen 40mg depot tablett markert Oxycodone Targiniq. De er rektangulære og gule.

Spørsmålet mitt er egentlig hva Naloxonen gjør på toppen av Oxycodone? Har det seg ikke sånn at Naloxone er en opiod antagonist og blir brukt til å stoppe alt opiat effekt på hjernen?

Har tatt vanlig Mundipharma 40mg depot Oxycodone og de funker fjell, har aldri prøvd meg på disse. Noe spesielt, eller annerledes å forvente mtp det er to virkestoff i disse tablettene? Kommer jeg i det hele tatt til å bli høy av dem?
Anonym bruker
"Blå Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
naloxonen blir ødelagt av magesyra og gjør det dermed inaktivt.
Administreses det på andre måter blir det aktivt og blokker oxycodonet.
Så du får kun effekt ved oral bruk
Hvis du har spist opiater før så vil ikke disse fungere, det er en grunn for at så er puttet naloxon i dem. Hvis det er fast bruker av opiater så hold deg langt unna, for dette er medisiner som gjør til at du skyller ut alt av opiater i kroppen så du havner i skikkelig abstinenser de som inneholder naloxon
De funker som de skal, men du må ikke finne på å knuse de (snorte, skyte), da vil du angre.