Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 4891
I brevet fra posten står det:

"Beskrivelse: CBD Olje"
"Avsender: Firma xxx"
"Adressat: Mitt navn"

Videre står det at jeg må sende inn fødselsnr via posten.no/toll. Spørsmålet mitt da er - Kommer posten til å melde i fra til politiet?
Kriminaliserer jeg meg selv om jeg leverer informasjonen de trenger til fortolling? Altså at da kan jeg ikke benekte å ha bestilt dette, ettersom jeg har med intensjon gått inn og fortollet det.


Dette er altså to små 0.1dl 10% CBD flasker, som er ulovelig å innføre.
Du skal ikke si noe som helst til dem du, dette har du ikke bestilt!
Jeg ble veldig nysgjerrig: Hva vinner du på å sende inn personsnummeret ditt? La være.
Er det ikke slik at ren CBD olje (uten THC) er "lovlig" i Norge? Leste en post her på bruket der det var en som hadde bestilt flere ganger, ble stoppet i tollen men sendt videre, at regelverket var litt diffust rundt CBD men at det ble sendt videre til mottaker etter en fortolling.
Cbd er et legemiddel i Norge, så kun lovlig hvis legen din skriver resept. Det er tydeligvis mye som går gjennom ja.

Har nettopp begynt å gi hunden min cbd. Tok 2 dager før ryggen ble bedre. Veldig synd at noe så nyttig ikke er lovlig.
Kreft's Avatar
Trådstarter
Sitat av Stingray Vis innlegg
Du skal ikke si noe som helst til dem du, dette har du ikke bestilt!
Jeg ble veldig nysgjerrig: Hva vinner du på å sende inn personsnummeret ditt? La være.
Vis hele sitatet...
En må det for at det skal fortollest. Fikk en vanlig fortollingsmelding. Selskapet jeg bestilte det hos, gjorde motsatt av det jeg bedde dem om. De sendte det til fortolling. Jeg ba dem sende det som gave.

Posten vet jo hva CBD er etter at de tok over fortolling fra utlandet. Så jeg rekner bare med at siden det er hos tollen nå, er det som å innrømme straffeskyld for å ha forsøkt å innføre et legemiddel uten resept.

Jeg bare lurte på om andre tenkte det samme.
Hvilket land bestilte du det fra?
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Kreft Vis innlegg
Selskapet jeg bestilte det hos, gjorde motsatt av det jeg bedde dem om. De sendte det til fortolling. Jeg ba dem sende det som gave.
Vis hele sitatet...
Det er da vitterlig ikke opp til avsender om noe skal fortolles eller ikke.....
Sitat av Kreft Vis innlegg
I brevet fra posten står det:

"Beskrivelse: CBD Olje"
"Avsender: Firma xxx"
"Adressat: Mitt navn"

Videre står det at jeg må sende inn fødselsnr via posten.no/toll. Spørsmålet mitt da er - Kommer posten til å melde i fra til politiet?
Kriminaliserer jeg meg selv om jeg leverer informasjonen de trenger til fortolling? Altså at da kan jeg ikke benekte å ha bestilt dette, ettersom jeg har med intensjon gått inn og fortollet det.


Dette er altså to små 0.1dl 10% CBD flasker, som er ulovelig å innføre.
Vis hele sitatet...
De selger urtemix med 10% cbd på shady (innlands)(lovlig)
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
De selger urtemix med 10% cbd på shady (innlands)(lovlig)
Vis hele sitatet...
Ble super interessert når jeg så kommentaren din. Har du link? Finner ikke produktet du snakker om, bare urtemikser uten thc og cbd
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
De selger urtemix med 10% cbd på shady (innlands)(lovlig)
Vis hele sitatet...
Den urtemix'en på Shady er vel 0% CBD.