Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  108 27240
Jeg liker å bruke penger på et spill jeg får mye spilletid for. Men føler det er spill der ute som jeg ikke har fått testa enda og som jeg kan bruke uker/måneder på.

Eksempler på tidkrevende spill: WoW, Battlefield serien, CoD serien, CS, CM/FM serien, Gran Turismo, Skyrim osv...

Har dere tips til flere PC spill som jeg ikke har nevnt over. Er sikker på det dukker opp noen alternativer som jeg ikke har fått prøvt enda
Jeg vet at jeg brukte mye tid (bra tid) på fable II på xbox, og det er jo også ute til pc, fable III også

Det er jo kanskje verdt å se litt på, er litt som skyrim i grunn !
Guild Wars 2 kan jeg selv sterk anbefal og siden du liker WoW (antar jeg siden du nevnte det). likendende WoW på en del måter, men man slipper mye av gridingen + utviklerne er veldig aktive når det kommer til å fiske bugs og komme med gratis "DLCs" hvis du vil.
Far Cry serien ? Far Cry 2 var dritt, men smak og behag. tomb raider spillene er geniale, du får så rå følelse av og spille de eldre tomb raider spillene (jeg får ivertfall det)! kommer ikke på flere i farta.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Half Life!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Et av de mest tidkrevende spillene jeg vet om er Mafiaspillet.no. Når du kommer inn i det, blir flink og begynner å bli kjent (som ikke er særlig vanskelig hvis man ikke er tilbakestående) så kan du bruke sykt mye tid for å prøve å bli den beste, overleve og få de beste bedriftene. Anbefales på det sterkeste hvis du har mye tid til overs!
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Et av de mest tidkrevende spillene jeg vet om er Mafiaspillet.no. Når du kommer inn i det, blir flink og begynner å bli kjent (som ikke er særlig vanskelig hvis man ikke er tilbakestående) så kan du bruke sykt mye tid for å prøve å bli den beste, overleve og få de beste bedriftene. Anbefales på det sterkeste hvis du har mye tid til overs!
Vis hele sitatet...
fy faen for et kjedelig svar du sku gi her... den kunne vi vert foruten!

LOTR Lord of the rings kan jo være noe for deg, personlig liker jeg spill laget etter filmer eller omvendt!
Kanskje noen av disse kan virke interessante? =)
Borderlands 2, Saints Row: The Third, Far cry 3, TF2, Morrowind (hvis du liker skyrim kommer du til å elske dette), League of Legends, minecraft, assassin's creed 3 og Torchlight II.
forresten så så tror jeg at single playern til BF4 ska bli veldig bra.
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Jeg har spilt Company of Heroes 2 i hele dag. Det ligger ute i beta-versjon på steam og er åpent for alle inntil lanseringen som er den 25.06.

CoH 2 er et morsomt og uhyrlig fengslende strategispill satt under andre verdenskrig på østfronten. Her kan spilleren ta kontroll over enten den Røde Armé, eller de tyske nazistene og slåss i gigantiske slag som involverer fly, artilleri, stridsvogner og infanteri. Kampene kan forøvrig vare i flere timer og motstanderne er røffe nok. Spillet er fantastisk grafikkmessig, spillmessig og kvalitetsmessig - allerede i betaversjon.

Anbefaler deg og alle andre i denne tråden å ta en titt på dette spillet.
Sist endret av Sexarz; 6. juni 2013 kl. 00:17.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av trixxe Vis innlegg
forresten så så tror jeg at single playern til BF4 ska bli veldig bra.
Vis hele sitatet...
laughing out loud
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Crusader Kings II, utrolig morro og tidkrevende spill, kan sitte i timer å planlegge, ta over og ergre meg over at noen angriper meg eller at en person dør, og er ganske givende hvis du får det til og tar over store deler av europa.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av trixxe Vis innlegg
fy faen for et kjedelig svar du sku gi her... den kunne vi vert foruten!

LOTR Lord of the rings kan jo være noe for deg, personlig liker jeg spill laget etter filmer eller omvendt!
Vis hele sitatet...
LOTR er et jævla kjedelig svar. Spill laget etter filmer er som regel også dritt.
Planetside 2 er jo også definitivt et bra spill, men er mye bugs der for tida. men jeg spiller nå det uansett bug eller ei!
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Jeg spiller Planetside2 daglig! Det er helt fantastisk! LOTR har jeg også spilt, men flotte tips begge de der to Tidkrevende spill absolutt. Fortsett med tips! Sjekker igjennom alt
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Ikke direkte PC spill. Men Pokemon spillene via emulator (særlig Heart Gold / Soul Silver), er svært tidkrevende spill!
Age Of Conan.
Fra jeg installerte på pcen til jeg la det fra meg gikk det ca 3 vintre.
DayZ, Gå for norges beste league spiller? tar nok litt tid tror jeg
Dark Souls! Et mer tidkrevende, skill-basert og rewarding (i mangel på norske ord) spill skal du lete lenge etter. Jeg har nå brukt nærmere 65 timer på spillet uten å ha rundet playthrough1. Prepare to die.
Starcraft 2, fantastisk morsomt og tidskrevende spill hvis du tar det serriøst (altså sikter for diamond league eller høyere.) Dessuten er det uendelig replay value i "arcade" moden hvor du kan spille mods.
menne jeg lurer mest på om det er single player games du ser mest etter eller er det likegyldig ?
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Dark Souls! Et mer tidkrevende, skill-basert og rewarding (i mangel på norske ord) spill skal du lete lenge etter. Jeg har nå brukt nærmere 65 timer på spillet uten å ha rundet playthrough1. Prepare to die.
Vis hele sitatet...
Støtter den, morro er det også.

Prøv Demons Souls først, det kom før Dark Souls men har såvidt jeg vet ingen sammenheng i lore.

Om du har en PS2 eller en fat PS3 liggende kan du sjekke ut Dragon Quest, husker ikke hvilket nummer i farta, men det tok en 2-300 timer å gjennomføre 100% mener jeg å huske. Forøvrig er Dragon Age 1 & 2 også vært å sjekke ut, fins til alle plattformer (- nintendos), og ligger vell på 40-60 timer for en casual spiller om du tar med side-quests og slikt, det er selvfølgelig per karakter, så er det fire forskjellige karakterer som i mange andre rpg-spill.
Sist endret av OnklD; 6. juni 2013 kl. 03:19.
GTA IV, Fallout: New Vegas, Fallout 3

Alle disse spillene varer en god stund.
Jagged alliance 2. Hele spillet går ut på taktikk og gjør du én miss er det ofte over og ut. Samtidig er det et jævla bra spill.
Red dead Redemtion, Hitman Absolution, Battlefield Bad Company 2 og Civilization 5 er alle spill jeg har hatt lenge og spiller fortsatt, anbefales!
Fallout 3..likte dog ikke new vegas men kan anbefale det og.
Har ikke lest kommentarene, og ettersom du ikke nevte noen strategispill så vil jeg tro det ikke er noe for deg, men.
-DotA2 er ekstremt gøy og tidkrevende vis du har lyst til å bli god. Og når du først er litt inni spillet, så er det utrolig gøy.

Jeg ble addicted og koser meg hele tiden.

Anyway, du kommer sikkert til å kose deg uans. hvilke spill du setter deg tid for.
Det staves Stearin!
Sterain's Avatar
Kan nok nevne et par.

Guild Wars 2 er et kjempefint spill som man kan bruke mange gode timer på.
Star Wars the Old Republic har fått mye tyn for endgame content, men det er et glede å spille til man treffer 50. Free2Play alle leveler.
Halo Reach/4. Tar tid å komme seg opp i gradene og er moro å gjøre det. Skulle gjerne sagt Halo 3, men grunnet så få spillere det er om dagen, er det å finne en match utemon Social playlisten en oppnåelse man blir overlykkelig over.
League of Legends er kjempebra og utrolig moro med venner.
Planetside 2, skaff deg et lag av venner, og spill. Det er kanskje et av de mest morsomme big team opplevelsene du noen gang kommer til å ha.
Path of Exile. Sjekk det ut, fantastisk dynamisk og dypt Action-rpg, veldig diablo 2-inspirert
Hvis du vil faktisk få litt trim, har en mobil og litt datatrafikk på abbonomentet, så vil jeg anbefale deg Ingress.
Google sin mobil satsning innenfor spill og Geocaching. GOogle det så finner du et tonn.

Du får trening enten via sykkel eller beina, frisk luft og sett nye steder som du kanskje ikke visste eksisterte.

Du vil finne et spill som tar tid, så har du en god kandidat her da du må bevege deg mellom stedene, og tar over portalen som er lagt opp av Google.
Sist endret av bottknott; 6. juni 2013 kl. 15:37. Grunn: manglende info
X³: Reunion
Romskipspilll med ganske bratt læringskurve, men er ekstremt morsomt når du først kommer deg inn i det.
Final Fantasy 7 tar enormt mye spilletid.
Forøvrig har jeg selv spilt uendelig mange timer på Fallout: New Vegas og enda ikke rundet det.
Likeså, Borderlands 2 = mange mange spilletimer, variert med oppdrag og veldig fritt, kan sikkert spille i det uendelige.
Sitat av bottknott Vis innlegg
Hvis du vil faktisk få litt trim, har en mobil og litt datatrafikk på abbonomentet, så vil jeg anbefale deg Ingress.
Google sin mobil satsning innenfor spill og Geocaching. GOogle det så finner du et tonn.

Du får trening enten via sykkel eller beina, frisk luft og sett nye steder som du kanskje ikke visste eksisterte.

Du vil finne et spill som tar tid, så har du en god kandidat her da du må bevege deg mellom stedene, og tar over portalen som er lagt opp av Google.
Vis hele sitatet...
Støtter denne!
Fallout 3.

Fallout New Vegas er også kult, men 3-ern er mye bedre.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Flere forslag?
Diablo 3.

Holder du deg unna AH bruker du laaang tid.
Mulig nevnt før, men disser kurrante spill:

The Witcher 1 og 2
Dragon Age 1 og 2
Skjønner virkelig ikke hvordan du kan ta med CoD og Bf3 som spill med lang spilletid her.. Om ikke det er snakk om multiplayer også da

Fallout 3 og Fallout New Vegas er spill med utrolig lang spilletid (om du utforsker verdenen, sidequests osv) i singleplayer, samt Half Life serien. Kjempegode spill, de to førstnevnte faller nok også i smak dersom du var begeistret for Skyrim.
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
De spillene eg har brukt mest tid på, er Fable (Spesielt eneren), Far Cry 3 (Hvis du tar deg bryet med å gjøre ting underveis istedet for å bare gå for hovedoppdrag) og WoW.
EVE Online?

Tja, EverQuest, muligens. Anarchy Online begynner å bli litt slitt med årene, og The Secret World har jeg til enda gode å prøve.
  • EVE Online
  • Slaves to Armok: God of Blood Chapter II: Dwarf Fortress
  • Sins of a Solar Empire: Trinity
  • Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory
  • Train Simulator 2013
  • SimCity 4
  • Europa Universalis III
  • Hearts of Iron II
  • Crusader Kings II
  • Dungeons of Dredmor

Her er noen jeg kunne komme opp med. EVE Online og Dwarf Fortress, øverst, er mest sannsynligvis de mest tidskrevende spillene jeg vet om. Vet ikke om du er interessert i simulatorer/strategi spill, men EVE Online har i alle fall ti forskjellige måter du kan spille det på.
Runescape
Værtfall det mest tidkrevendes spillet jeg har spilt...
Tribalwars, spilt det før. VELDIG tidkrevende, jævla kjedelig. Logge på 10 minutter i en dag, også før det er noe nyttig å gjøre må man vente mange, mange timer. lol
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Mine forslag:

-Starcraft 2 Hearth of the Swarm.
Bra story på singelplayer, vanvittig bra multiplayer og har en bra arcade hvis du skulle bli lei av ladder games.
-World of Tanks
Free to play spill, med over 150 forskjellige tanks fra tidlig 30-tallet til begynnelsen av 60-tallet. Anbefales å prøve, koster ingen ting før du velger å kjøpe premium eller annet (ikke noe pay2win)
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av r0bin Vis innlegg
-World of Tanks
Free to play spill, med over 150 forskjellige tanks fra tidlig 30-tallet til begynnelsen av 60-tallet. Anbefales å prøve, koster ingen ting før du velger å kjøpe premium eller annet (ikke noe pay2win)
Vis hele sitatet...
World of Tanks var jo kjent for å være det spillet hvor det var helt nødvendig med pay2win, så akkurat wargaming.net er jeg skeptisk til. Det er ikke mer enn 3 uker siden de fjernet gold ammo og de har ikke et spesielt godt rykte på seg som utvikler.
married to google
Xmalix's Avatar
The Sims! Om du ikke blir lei av fødsler og død etterhvert da...
Jeg har 100 timer played i FFX på PS2. Synes det var veldig underholdende å gjøre alle småtingene.
Sitat av Mith Vis innlegg
World of Tanks var jo kjent for å være det spillet hvor det var helt nødvendig med pay2win, så akkurat wargaming.net er jeg skeptisk til. Det er ikke mer enn 3 uker siden de fjernet gold ammo og de har ikke et spesielt godt rykte på seg som utvikler.
Vis hele sitatet...
Jeg har spilt ca 10 000 kamper og har aldri brukt en penny på spillet. Ligger på bra winrate også, men jeg spiller ikke høyere enn Tier 5. Gold ammo har også vært tilgjengelig for alle en god stund, lenger enn 3 uker. Men de justerte ingame prisen (mer silver coins) og gjorde dem dårligere på en del tanks for et par uker siden.

spillet anbefales. Det er ikke et typisk spill for meg (jeg er football manager/sim city 4/simulator type)...men tida går fort når man spiller tanks som skyter.
Postal 2 din gjøk, kan sette fyr på lik i mange måneder og det er enda like artig.