Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 697
Bygde ferdig pcen min i går og oppdaget en merkelig lyd fra strømforsyningen! Noen som har peiling på hva dette kan være?

Lyden kommer ikke før 5-10 min etter oppstart av maskinen, og slutter aldri..


Her er en video av åssen det høres ut.
http://www.youtube.com/watch?v=BMyOmPsf-b4

EDIT: Corsair* i tittelen..
Sist endret av Spoony; 17. januar 2013 kl. 17:02.
Det der må jo nesten være vifta?

Hadde nå sendt den tilbake.......
Det høres ikke ut som coilwhine, hmm.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Jeg syntes det høres ut som coil whine

Coil noise is, as its name suggests, caused by electromagnetic coils. These coils, which may act as inductors or transformers, have a certain resonant frequency when coupled with the rest of the electric circuit, as well as a resonance at which it will tend to physically vibrate.
As the wire that makes up the coil passes a variable current, a small amount of electrical oscillation occurs, creating a small magnetic field. Normally this magnetic field simply works to establish the inductance of the coil. However, this magnetic field can also cause the coil itself to physically vibrate. As the coil vibrates physically, it moves through a variable magnetic field, and feeds its resonance back into the system. This can produce signal interference in the circuit and an audible hum as the coil vibrates.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Zendium; 17. januar 2013 kl. 18:24.
coil whine som jeg har hatt har hørt helt annerledes ut.....
Ja, det er ikke coilwhine. Det er ikke det samme.
Jeg hadde nå sendt den i retur.... Kan da ikke ha en slik lyd i pc'n
Sist endret av sweem; 17. januar 2013 kl. 18:30.
Kong Harald
Spoony's Avatar
Trådstarter
Ringer Dustin Home i morra, for å få tilsendt en ny! Klarer ikke å bruke pcen med den lyden..
Har lagt merke til at det er ganske mange eiere av HX650 som har dette problemet. Det som skjer er at når hx 650 viften skifter hastighet så vil motoren ofte lage denne lyden. Vil skje oftere under load og skjeldnere i idle. Bare så du vet det
Sist endret av Krissessor; 17. januar 2013 kl. 20:26.