Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 679
Hei, når jeg spille battlefield 3 virker det som om maskinen krasjer, skjermen blir svart. Noen ganger funker det å trykke alt-ctrl-delete, da kommer jeg til menyen for oppgavebehandling og slikt, men når jeg da trykker oppgave behandling blir skjermen svart og alt fryser, utenom skype samtalen. Noen ganger fryser den også.

Specsene mine er

HK: Asus maximus iv extreme-z
Psu: corsair hx1050w
Gpu: 2x Gtx 570
Cpu: i5-2500k
Ram: corsair vengance 16gb
Cpukjøler: H100
kan høres ut som om at gpu'ene blir for varme? har du fulgt med på hvor høy temperaturen er på de når du går ingame?
Trådstarter
De blir maks 60-65, og det er den som har dårligst luft strøm, den som står bak den andre.
Det første jeg tenker er utdaterte drivere. Har du formatert maskinen din i det siste, eller er den helt ny? Jeg har selv oversett dette flere ganger, og føler meg like mye som et esel hver gang nye drivere løser problemet.

Har du noen måte å følge med på CPU temperatur o.l.? Det kan jo også være greia.. Jeg ville også sjekket at det ikke er noe krøll med CPU'n din. Pass på at du ikke har fiklet med prioritet osv.. Lite sannsylig at det har noe med saken å gjøre, men det er jo verd å sjekke ut, just in case..
Trådstarter
Skjønte ikke helt det med prioritet, men har nyeste drivere, har også testet eldre drivere.

Ingen som har hatt noen lignende problemer?
hva ligger cpu på i temp?
Trådstarter
den ligger rundt maks 50-60 grader under load
Sist endret av Zaloz; 6. januar 2013 kl. 18:10.
Trådstarter
Har funnet ut at dette skjer kun når jeg har ti skjermkortet i sli.

Og noen ganger fryser bilde som regel inne i Battlefield 3 f.eks, og får masse solide farge pixler, ikke over hele skjermen, men i mønstre noen steder av skjermen.
Trådstarter
Nå funker ikke battlefield i mer en et minutt maks, skjer kun i SLI. Med et kort funker det fint, noen som har peiling?