Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 820
Hei. Jeg er ikke sikker på hvilket emne "batteri" havner under, så jeg bare prøver meg her inne på hardware-delen ;P Tidligere sluttet batteriet til pc'en min å fungere helt fullstendig, og siden den gang har jeg da altså vært helt uten batteri, og kun satset på at laderen fungerer. Pc'en blir brukt en del i skolesammenheng og det er av den grunn ganske viktig at jeg finner ut hva jeg skal gjøre.

Jeg bestilte et nytt batteri til pc'en, men da jeg fikk det og skulle sette det i, ladet ikke batteriet. Med batteriet inni registerer ikke pc'en laderen verken i vanlig modus eller i bios. Bios-delen var det forøvrig mamma som testet, så jeg har ingen anelse egentlig.

Men jeg sliter fremdeles med å få batteriet til å registrers på pc'en, og lurer på om noen har noen tips eller ideer til hva jeg kan gjøre da jeg føler jeg allerede har prøvd det meste.
Hej

Det kunne godt tyde på, at det er laderen der er hovedproblemet.

Sidder identifikations-pinnen stadig i laderen? Den ligner en lille nål, og sidder i den del du tilkobler computeren. Hvis laderen ikke genkedes i BIOS, er det 99% sikkert denne der fejler.

På selve batteriet, er der LED indikatorer? Disse vil nemlig vise, hvis der er fejl på batteriet.

Har du mulighed for det, kan du prøve en anden adaptor, som du ved virker, for at udelukke fejl på selve batteriet.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLytter
Homemade Retard
zeicko's Avatar
wow, litt av en service hos dell
▼ ... over en uke senere ... ▼
Identifikasjons-pinnen sitter i ja. Til å begynne med var det batteriet som sviktet. Da fikk jeg stadig vekk opp at batteriet var ødlagt og burde byttes. Jeg hadde på den tiden ikke mulighet til å få tak i et nytt batteri, da jeg ikke fant batteriet som tilhørte pcen min, på norske dell sider. Vi måtte ringe inn til Dell og det var utrolig mye styr. Innen den tid var batteriet allerede gått helt til helvette, og pcen nektet å starte så lenge batteriet satt i. Jeg måtte da ta ut batteriet. Laderen i seg selv har blitt ganske slakk og sitter ikke skikkelig i, så den kan dette ut når som helst, noe som er ganske skummelt hvis jeg driver med viktig skolearbeid eller framvisninger. Det er ingenting feil med batteriet så vidt det er meg bekjendt eller som verken jeg eller mamma ser. Jeg har også prøvd andre ladere, men det hjelper ikke. Garantien min har også gått ut, så jeg ender vell opp med å kjøpe en ny pc ....
Hej

Ja, det lyder helt sikkert som adapteren er problemet.

Nu kan jeg ikke udfra din post læste hvor gammel din computer er, men vil informere om, at du I Norge har 5 års reklamationsret på selve computeren, og 2½ års på forbrugsdele så som batteri, adapter m.m.

Er din computer derfor under 2½ år, må du meget gerne sende mig dit servicetag i en privat besked, så skal jeg sørge for, at du får en ny adapter - såfremt maskinen er købt som privatkøb, og ikke igennem erhverv.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLytter
Ja, den ble vell kjøpt sommeren 2009 den da, så. Men jeg skal gjøre litt research og se om jeg får tak i en annen lader jeg kan prøve, og skulle nå det ikke fungere får jeg vell bare erstatte hele dritet Denne pcen er gammel og ødlagt uansett, så jeg burde vell snart vurdere en ny og litt bedre pc Men tusen takk for seriøse svar