Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2545
Jeg har Canal digital kabelmodem uten trådløsnett. Før hadde jeg telenor ADSL, så jeg tok bare Zyxel Multimodemet og koblet en ethernet kabel fra canal digital modemet til en av de gule ethernet portene på Zyxel modemet. Da fikk jeg nett på Iphone og laptoppen, men ikke på ipaden og den andre mobilen. De kobler til nettet men kommer ikke ut på internett.

Igår tenkte jeg jeg skulle prøve noe, og stakk bort på Clas Ohlson og kjøpte NETGEAR WNR612v3 trådløs router og koblet til Canal Digital modemet istedenfor Zyxel. Det funket i 2 minutter, også låste nettet seg. Netgear må restartes ca 10 ganger i timen, det låser seg hele tiden. Blir så forbannet irritert. Har prøvd å laste opp siste firmware versjon, da ble det enda værre. Noen tips? Hvorfor kommer jeg inn med noen maskiner men ikke med andre? (på Zyxel modemet) ?

Jeg prøvde forresten å koble Zyxel modemet på en annen måte, satte kabelen fra modemet i WAN-kontakten og satte knappen bak på WAN istedenfor DSL. Gikk også inn på setup og forandret noen versier som jeg fant tips til på nett. Dette fungerte ikke i det hele tatt, så jeg byttet tilbake til Ethernet pluggen og DSL-posisjon på knappen...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei! Jeg har et problem med samme trådløse router (NETGEAR WNR612v3). Etter en restart av routeren fungerer nettet uten problem i 2-5 minutter før det slutter å virke. Har noen tips om hva som kan være problemet? Har prøvd å bytte tp-kabel og å resete routeren og sette den opp på nytt uten hell.