Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1277
Når jeg skal grabbe en cd inn på dataen så kommer jo denne CDDB greien opp og finner sang-titler osv til meg...
Må jo være online for og gjøre det, så mitt spørsmål lyder sånn:

Finst det en stor base på nett som har alle fackz til alle cd'er som er komt ut???
Hvordan funker det der lixom?
www.cddb.no

progget ditt connecter til den, og henter derfra. elns. tror jeg. japp.
dessverre ikke .no, virker det som. Skal da være www.cddb.com, i presume? De fleste bedre rippeprogrammer har støtte for cddb, som er ganske nyttig for de som er late og ikke gidder å tekste cd'ene sine selv. Men jeg har ofte sett en hel haug med feil fra resultatene jeg får der, så jeg ender opp med å rename alle filene etter jeg har rippa ferdig.
har aldri opplevd at det har vært noe feil der, har rippet noen hundre plater. utrolig praktisk database det der. :-)
hahah, skulle nok være .com ja.. *ør*

jeg har heller aldri fått noe feil derfra. og har rippe -endel- plater nuh ja ;D
Trådstarter
Konge
Vel.. når jeg sier en hel haug mener jeg ikke hele cd'r, men sangtittel på enkelte sanger er feil. Og når jeg rippa Clubbers Guide To... 2002 var ALT feil. Ikke én tittel var riktig. bah. (post nr 600, gratulér meg, )
de flestre programmene kobler seg opp mot
freedd og henter infoen derfra..

http://www.freedb.org
CDDB-informasjonen kan faktisk lastes ned og lagres lokalt på PCen...

Nero (5.5.8.1) har støtte for dette, men hvordan man gjør det ellers husker jeg ikke, det er lenge siden sist. Men jeg tror den Nero lager på disken din er kompatibel med programmer som støtter lokal CDDB. Enkelte programmer kan (f.eks. Audiograbber) du stille inn til å bruke en CDDB-base lokalt på disken også. Så slipper du å være connected hele tiden.

Ulempen? Basen tar så lang tid å laste ned at man bør ha fastlinje. For de som har behov for en lokal base (isdn/modem brukere) tar det for lang tid, og har man fastlinje er man jo oppkoplet hele tiden uansett, så man har ikke behov for en lokal base.

Jeg er forresten sporadisk tilbake her i forumet men blir mer aktiv i løpet av juli/august. Hei alle!