Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1320
nFF Marshall
morten's Avatar
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=1875497
http://www.dagbladet.no/kultur/2002/04/26/327348.html

Lisa «Left Eye» Lopes fra den amerikanske R&B-gruppa TLC ble drept i en bilulykke i Honduras i går.

RIP
jaja... slik skjer
uansett.. ikke noe mer TLC da
Syns at slik skjer, men jeg ser ikke på det som noe spesielt tap for musikk verdenen!
Og dette skal være mer trist enn alle de tusen andre som dør i trafikkulykker hver dag? .. I think not!

Hvorfor er hun her dama så mye mer verdt for menneskeheten at hun får sin egen R.I.P post på freakforum, mens ingen bryr seg om Kahlid Ar`tza som kjørte bussen sin av veien og drepte 25 mennesker i Eritrea?*

*Bare fiksjonel bullshit lagd for å understreke et poeng

BTW; veldig enig med DFS her, men det er grunnet personlig smak, jeg ser hvordan dette kan være et gigantisk tap for mennesker som faktisk _liker_ TLC.
Har jo ikke noe med menneske-verdi å gjøre. At Elvis eller John Lennon døde var for eksempel et stort tap for mange musikk-frelste, og det er noe som gir medie-oppslag, fordi de er kjente, og mange vet hvem det er. Trafikkuhell skjer ofte, men med mindre det er store ulykker så får de ikke noe stort medieoppslag, fordi de som er omkommet ikke er kjente personer.

Jeg synes det er mer interesant (der var det jævla ordet igjen som ikke går å skrive riktig) å lese i til VG at Left-eye Lisa er død enn at Ågot Hansen fra Bergen er død.

Media har oppslag om det folk vil lese/høre, ikke noe fordi et menneske er verd enn andre.

Og kanskje er det noen her på forumet som liker TLC, personlig synes jeg det er hørbar musikk, men ikke noe mer. Og dette forumet brukes jo ofte til å diskutere oppslag i mediene, så hvorfor ikke denne? Men jeg synes grensa går når folk begynner å diskutere sport.

Om dette dødsfallet er tristere enn de 1000 andre som skjer idag, vil jeg ikke si. Men la oss si at om min oldemor døde idag, så vil nok ikke det være noe å skrive om i forumet, fordi ingen av dere vet hvem det er. Men nesten alle har hørt om Lisa Lopes.
tris at et medmenneske er død, men jeg er glad vi er kvitt artisten. for å være helt ærlig
aldri hørt på TLC, såvidt hørt om de.
like tragisk med alle mennesker som dør i bilulykke, artist eller ei. døden er døden for alle. synes ikke mennesker er noe mer verdt fordi om de er artister. kanskje for enkelte folk 'tho..
Xtrax, til og med jeg forstår hvorfor disse tingene kommer i avisa, men at min tantes bortgang går mediene hus forbi.

Poenget mitt er at avisene liker å hyle og skrike om hvor trist alt er når berømte mennesker dør, når ethvert menneskes bortgang
burde fremkalle de samme reaksjonene. Med andre ord, vi er alle like mye verdt.

Og om det i hele tatt er trist at mennesker dør, er jo en helt annen ting .. Vi burde kanskje være takknemlige?
Når de først skal skrive om at noen er død, så må de nesten også skrive at det er trist. Er egentlig litt logisk.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ingen er like mye verdt i dette samfunnet...
jo i prinsippet, men ikke i handlig.. hvis du forstår hva jeg mener Tias...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
I know...
Teit diskusjon men den tok seg litt opp på slutten..
Si at personene i ditt favoritt band dør da (Ta Kaizers som eksempel, siden alle utenom meg digger dem)
hadde da denne diskusjonen vært oppe?

Syns det er veldig greit og vite om sånt som dette jeg,
så slepper jeg og sitte her om 2 år og tenke : Hmm, hva skjedde med TLC? - før jeg begynner og lete rundt på nett og finne det til slutt, før jeg tenker: Hmm, jasså - sier du det
original reprint
xaff's Avatar
En pop gruppe down, 82364 to go...
Neida. Men jeg kunne egentlig ikke bry meg mindre. Faktum.
Dagbladet: Lopes skal ha blitt drept umiddelbart, men ingen andre skal ha kommet til skade.

TeQ: Uflaks sa Suverin Suveren

Dagbladet: På midten av nittitallet skapte hun overskrifter gjennom det turbulente forholdet til fotballspilleren Andre Rison. Det kulminerte da Lopes i 1994 tente på Risons hus.

TeQ: PSYKO - kanskje like greit
er Ågot Hansen fra Bergen død?
nå tenkte jeg å skrive en lang post, men «enig med xtrax» er vel egentlig nok ettersom jeg er veeldig trøtt nå.
Show Some Respect!

Hvorfor er hun her dama så mye mer verdt for menneskeheten at hun får sin egen R.I.P post på freakforum, mens ingen bryr seg om Kahlid Ar`tza som kjørte bussen sin av veien og drepte 25 mennesker i Eritrea?*
Vis hele sitatet...
Er det å få en R.I.P. post på freakforum noe av de største som kan skje en død person eller?

Grunnen til at hun fikk den, var kanskje det at hun var ung, kjent og talantfull?
Sist endret av Preben; 28. april 2002 kl. 17:13.
Opprinnelig postet av Scarabee
Grunnen til at hun fikk den, var kanskje det at hun var ung, kjent og talantfull?
Vis hele sitatet...
Talentfull? Neppe.... Ung og kjent, ja...

Men jeg skal ikke plage de døde...
R.I.P.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Dette er den garantert dummeste diskusjonen jeg har vært borti her på forumet siden jeg ble medlem i høst. Mortens poeng var vel mer at det var en kjendis som har dødd, og ville fortelle det til dere, men så begynner dere å diskutere om at det ikke er noe vits i å ta det opp, det er jo bare ett menneske liksom.... Greit nok, mennesker dør hele tia, og folk som sprenger busser i Eritrea får oppmerksomhet de også, fordi de er trangsynte jævler som vil ta med seg flere når de skal dø. Anyway, synes at denne posten egentlig bare burde closes, siden det er en info post, og ikke noe vits i å lage noe stort nummer ut av. Mener jeg...
Everything must cease ...