Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1459
rekylvinyl.no
Skal kjøpe ny pc, meste parten av delene fra komplett, skjerm og mus fra databutikken.com.

Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sølv 905

Asus A7V333 RAID Hovedkort Socket A DDR 1835

AMD Athlon XP1800+ 1.53 GHz 266 MHz bus 1609

TaiSol CPU-Vifte Socket A/7/370/FCPGA 151

DDR-DIMM PC2100 256MB DDR CL2.5 765

Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM 2564

Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x Tray 722

Gainward AGP GeForce4 MX460 64MB DDR 1824

Logitech Internet Navigator Keyboard USB 325

Logitech MouseMan Dual Optical (optisk) PS/2&USB 364

Samsung 957P 19" 1600x1200@76Hz TC099 2715


er dette noe å satse på?

(skal overklokke, bør jeg kjøpe større cpu?)
original reprint
xaff's Avatar
Skal vi se... Har nesten samme prosessor (XP1600+) og Mus, skal få samme HD, ram, hovedkort, tower og en svært lignende skjerm(1600x1200@77hz).

Ja jeg synes dette er noe du burde satse på.

Overklokke? Tja, XP'en skal være ei hore å avlåse, men jeg tror ikke jeg ville gått noe høyere en det der. (Skal prøve og oc'e min, skulle vel få dugelig med fart. Hvis jeg gidder.)
Hørtes jo ut som en rimelig bra pc, men ville ikke kjøpt GF4MX - om du har råd til noe bedre
kjøp litt mer ram og kutt med på noe annet. foreksempel GF4
GF4ern der er dårligere enn ti500 GF3, mener jeg...
enig med necro. jeg har også hørt at gf3 ti200 er bedre enn g4 mx korta. har ikke sett gf4 noe annet enn de de viste fram på tg, så jeg vet ikke.. selv sitter jeg med akkurat et gf3 ti200 kort, og er dødsfornøyd med det.

ellers så den smooth ut ;>
Okay PC er det nokk men jeg ville nokk ha gjort det litt anneledes.. Mere RAM er ett must.. MINIMUM 512 MByte.. Helst 1 giga (koster 2500 for en giga). Og så ville jeg heller ha kjøpt 2 Western Digital Caviar 60GB IDE 7200RPM og speila dem... (Hovedkortet støtter jo RAID så...)

Scha
Jeg vil nok anbefale et større tower, mye bedre hvis du skal oppgradere etterhvert, og hvis du skal ha mye kjøling og sånt.
Better than thou.
Antar at du skal bruke pc'en til spill når jeg ser hvordan skjermkort du har valgt, så da ville jeg absolutt valgt mer ram. 256 er lite nå for tiden.

Ellers ville jeg heller gått for Gainward GF3 Powerpack eller noe i den duren.
Akkuratt som GF2MX 200 kortene er dårligere enn de beste GF1 kortene er GF4MX kortene dårligere enn de beste GF3 korta.

Og det keyboardet ville jeg ikke kjøpt heller. Selv har jeg et Key Tronic ergoforce, og er storfornøyd. Diggeste keyboardet jeg noensine har brukt.

Jeg liker også MS Intelli Mouse Explorer v.3 bedre enn Logitech Dual Optical, men det kan være fordi jeg er blitt så vant til den. Skal kjøpe en Intellimouse Explorer Cordless Optical neste gang jeg kjøper mus. Vurder den.

Eller så det bra ut. Vet ikke hvor god den vifta er, men jeg antar at du har sjekket at den kan brukes på ganske rask cpu. Ville forrøvrig gjort samme som Xtrax sa, og kjøpt større kabinett. Jeg har et maxitower selv, og det er utrolig deilig å litt plass. Runde kabler bør du også se litt på, kjøpte det på TG, og de er mye bedre enn de vanlige IDE kablene.
jeg ville kjøpt gf4mx kortet i stede for gf3.. gf4mx kortet er raskere på mange punkter en gf3 men også svakere.. men gf4 har flere features gf3 ikke har.. gf4 har og bedre 2d kvalitet enn gf3....
Hvis du skal spille mye anbefaler jeg GeForce 4 Ti foran MX (MX er for "vanlige" brukere), eller du kan jo kjøpe en ATI Radeon 8500.
Sist endret av blogo; 9. april 2002 kl. 13:36.
Hovedkortet du har valgt støtter jo PC2700 333mhz minne, så hvis du skal utnytte det bør du bytte ut PC2100 minnet.
Når det gjelder skjermkort bør du gå for noe litt kraftigere enn GF4mx. I det samme prisområdet finner du GeForce3 ti200 og Ati Radeon 8500LE. Begge disse kan overklokkes ganske mye. Hvis du har penger å svi eller er en gamer bør du gå for Geforce4 Ti.
Sist endret av gaucho; 9. april 2002 kl. 18:02.
Lit lite RAM ellers så ser den bra ut, kansje også Ergronomisk (?)Keyboard som Carlo sier

Har Ergo Keyboard sjøl og det er digg.
Jeg vill ikke ha godt for GF4 MX serien, dem kan sammenlignes med GF2 MX serien bare at GF4 har noen nye features som Accuview, nView og LMA II. Men den har ikke
pixel og vertex shader, noe som alle GF3 kortene har. Hvis du skal spille så kjøp enten GF3 eller noen av de dyrere GF4 kortene. Hvis du ikke skal spille er det vel bedre og gå for et Matrox kort.
original reprint
xaff's Avatar
Ergonomisk tastatur = Æsj.
GeForce 4mx blir ikke regnet som å være noe særlig bedre enn GeForce 2 PRO engang, Har sett masse benchmark tester av GF4MX, jeg hadde tenkt å kjøpe det med en gang det kom ut, men fant fort ut at dette ikke var noe å satse på. etter hva jeg så i tester. CPU vifta er kanskje i det minste laget og hvis du tenker på at du skal overklokke MYE. Da er jo vannkjøling et must, hvis du har mye penger da.
rekylvinyl.no
Trådstarter
takk for mange flotte kommentarer.

jeg har lest tomshardware's "GeForce 4mx 460 vs GeForce 3 ti200" begge er nesten lik i pris.
de er veldig like, og på flere områder slår 4mx ti200. jeg er også av den som ikke spiller så veldig mye, jeg er mer opptatt av biledkvalitet (2d) og de nye egenskapene.

burde jeg heller kjøpe matrox? hvilket?

ja, HK'et støtter PC2700 333mhz ram, så jeg burde vel utnytte det. 512MB er også flott, men jeg tenkte jeg skulle vente med å kjøpe mer ram til pc2700 cas 2.0 kommer, men det lar vente på seg.

carlo: hvor får jeg tak i runde IDE-kabler?

scha: jeg trenger heller større kapasitet enn hastighet på mine disker, så speiling på den måten dropper jeg tar heller å spleiser 2 120 gig til 240

så XP1800 egner seg best til overklokking?
original reprint
xaff's Avatar
Mircoplex har runde kabler, men er du 1337 lager du dem selv.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
de solgte noen stilige runde idekabler på tg.. sånne av metall. jeg skulle kjøpe, tok ut penger og allting, men så var de utsolgt. men gaucho den slasken fikk tak i.
Opprinnelig postet av Xaff
Mircoplex har runde kabler, men er du 1337 lager du dem selv.
Vis hele sitatet...
Så en guide til slike kabler en plass men kan ikke si det ble noe særlig pent, de hadde ikke tapa de inn med noe da. I tillegg så det utrolig vanskelig ut og de var ikke av samme kvalitet som de som dem selger på microplex.
lager du egne runde kabler skiller du bare en vanlig flat kabel og stripser/teiper/limer/whatever de sammen.
De du kjøper (ihvertfall de gode du kjøper) har støyskjerming både her og der, det blir ikke din hjemmelagede kabel å ha...
Better than thou.
Opprinnelig postet av Gusto
de solgte noen stilige runde idekabler på tg.. sånne av metall. jeg skulle kjøpe, tok ut penger og allting, men så var de utsolgt. men gaucho den slasken fikk tak i.
Vis hele sitatet...
Haha, sånne kjøpte jeg og. Gjennomsiktige med sånn stålull lignende metall rundt og sånt..? De er smuude2k, og hvis man har lys i kassa så lyser de opp også.
TaiSol CPU-Vifte Socket A/7/370/FCPGA 151

Humhum.. 32db oppgitt, jeg ville gått for Thermaltake Silent Viking (som jeg faktisk har selv på xp1800+). Sinnsykt stillegåendes, though den veger 500g, anbefaler den absolutt => http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=A1239C

Jeg har også samme kabinett som deg, og fornøyd med det. Kunne ikke tenkt meg noe større kabinett nå, med tanke på vekten av chieftec kabinettet og på hvordan det vil være å fare på lan med noe større.