Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1545
Åssen funker de målene til kabinettviftene? Jeg ser at på produktbeskrivelsene står det mål i et slikt format : aaaXbbbXcc .
Hvordan kan jeg finne ut hvilken vifte som passer til mitt kabinett?
(ja, jeg kan sikkert måle, men hva er lengde og hva er bredde?)
Better than thou.
Jeg kjøpte en kabinettvifte på TG. 80x80. Dårligste 100 kronene jeg noensine har brukt. Fikk ikke satt den på før jeg kom hjem (og her trenger jeg den vel ikke engang.), men etter 2 minutter slo jeg av pc'en og dro ut powern til den. Være bråk har jeg aldri hørt før. Den står i pc'en slik at jeg kan koble den inn på lan og slikt, men vurder særiøst om du er villig til å ha en pc som bråker som et helvete før du kjøper den. Og det hjelper ikke så mye uansett. Gjorde hvertfall ikke det hos meg. *tenke på om han kanskje har satt den inn feil vei.* *tenke på om han trenger større luftehull* Er nok det siste ja. Kjøpte forøvrig en Zalman eller noe slikt, og de skal visst være av de mer stillegående..? Så bare tenk deg om først liksom.
Heh ok
Jeg bare lurte fordi jeg har noen seriøse varme problemer her for tiden ...
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
går jo an å kjøre åpent kabinett oxo da..

men da får jo du støyen fra cpuvifte, harddisker, mm
hvis du har harddisker som ikke produserer så alt for mye varme kan jo du støyisolere de.. pakke de inn i et tjukt filter ellerno
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Det er enkelt egentlig. Hvis du ser på målene så er de like. 80x80. 90x90 120x120 o.l Så det er ikke så vanskelig å se. Bare husk at målene er i milimeter....
Totto
Jeg har 4 stk. 80x80 Papst-vifter i mitt Chieftec-kabinett. De er ganske stillegående (12 db hver). Det hadde sikkert holdt med en vifte fremme og en bak. Det er viktig med luftgjennomstrømming i kabinettet siden CPU-viften da får kjølig luft til å blåse på kjøleribben. Altså vil litt lavere kabinettemperatur føre til en ganske god reduksjon på CPU temperatur.
Opprinnelig postet av wiz
Åssen funker de målene til kabinettviftene? Jeg ser at på produktbeskrivelsene står det mål i et slikt format : aaaXbbbXcc .
Hvordan kan jeg finne ut hvilken vifte som passer til mitt kabinett?
(ja, jeg kan sikkert måle, men hva er lengde og hva er bredde?)
Vis hele sitatet...
aaa=bredde i mm X bbb=høyde X ccc= tjukelse (ikke noe å bry seg om)