Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 806
Profesjonell snorker
MonsterUnderBed's Avatar
11 0
Gullfisken min er i ferd med å starte på nedtrapping, så mer et hypotetisk spørsmål.

Gullfisken min lurer på om dersom han tar 30mg Diazepam om morgenen, ser det ut som han får en mellow avslappende følelse som varer noen timer, deretter avtar den. Vil denne effekten kunne vedlikeholdes ved å ta en ny dose 20-30mg rundt lunchtid? Jeg vet at Diazepam kan ha halveringstid opp til ~120 timer, og eventuelt hvilken faktor dette har.

Gullfisken min er klar over at toleransen øker, noe som er åpenbart ut ifra størelsene på dosene, så ta med i beregningen at det justeres for dette.

Hadde satt stor pris på svar.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dessverre. Det er bortkastet å redosere Diazepam for å vedlikeholde rusen. Du merker egentlig ingenting, og vil bare føre til at du får hukommelsestap....

Det er ikke helt det samme som med alkohol, men kan sammenlignes hvor du blir fullere om du drikker mer, men hvis du fordeler vodkaflaska over en hel kveld istedenfor å styrte flaska innen en time, så blir du ikke så mye fullere, og etterhvert så føler du deg ikke full heller.
Profesjonell snorker
MonsterUnderBed's Avatar
Trådstarter
11 0
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dessverre. Det er bortkastet å redosere Diazepam for å vedlikeholde rusen. Du merker egentlig ingenting, og vil bare føre til at du får hukommelsestap....

Det er ikke helt det samme som med alkohol, men kan sammenlignes hvor du blir fullere om du drikker mer, men hvis du fordeler vodkaflaska over en hel kveld istedenfor å styrte flaska innen en time, så blir du ikke så mye fullere, og etterhvert så føler du deg ikke full heller.
Vis hele sitatet...
Vel, hukommelsestap får jeg definitivt ikke. Det vil jo komme an på toleransen. Grunnen til at jeg spør er pga den lange halveringstiden. For f.eks Sobril/Oxazepam så vil det fin-fint fungere å "justere" gjennom dagen.

Du tar utgangspunkt i at det er ÈN vodkaflaske (30mg). Dette er bare dosen jeg tar om morgenen. Mitt spørsmål er om jeg tar (for å bruke samme metafor) mer vodka (20-30mg Diazepam), rundt lunchtid, når effekten avtar, om det vil fungere for å få tilbake den mellow/avslappende følelsen (på samme måte som en ny flaske vodka ville få deg full igjen).
Sist endret av MonsterUnderBed; 26. april 2018 kl. 12:59. Grunn: Sitat
Jeg tror det vil fungere litt ihvertfall å redose, men det er jo ikke akuratt de villeste dosene for en med litt toleranse dette her, så kan du ikke bare teste det ut selv?

Ingen er helt like heller så noe som ikke fungerer så bra for han over her kan likegjærne fungere ganske greit for deg

Men uansett hvordan det føles så har du ihvertfall høyere nivå med diazepam i deg etter du har redosert i og med den lange halveringstiden. Så du burde også føle deg enda mer "rusa"
Sist endret av Alge; 26. april 2018 kl. 13:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Profesjonell snorker
MonsterUnderBed's Avatar
Trådstarter
11 0
Sitat av Alge Vis innlegg
Jeg tror det vil fungere litt ihvertfall å redose, men det er jo ikke akuratt de villeste dosene for en med litt toleranse dette her, så kan du ikke bare teste det ut selv?

Ingen er helt like heller så noe som ikke fungerer så bra for han over her kan likegjærne fungere ganske greit for deg

Men uansett hvordan det føles så har du ihvertfall høyere nivå med diazepam i deg etter du har redosert i og med den lange halveringstiden. Så du burde også føle deg enda mer "rusa"
Vis hele sitatet...
Takk takk, jeg har testet nå, og virker som du har rett. Ingen revelusjonerende ny rus, men absolutt en forlengelse av følelsen fra morgenen. Mengdene jeg satte opp var hypotetisk. Kan ta 70mg om morgenen, men sjansen for å sovne er stor, og målet her er bare å fungere, og få gjort jobben min (kontor, ikke kranfører eller lastebilsjåfør, slapp av ).