Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  50 4440
Har tenkt en stund på å skifte kjønn og har nesten bestemt meg for å gjennomføre det. Men hvem skal jeg si det til først, er det fastlegen? Og må alt betales selv eller finnes det støtteordninger, tenker da på for operasjon, brystimplantat og hormonbehandling i ettertid? Hva må jeg regne med å ha av egenkapital?
Det er fastlegen du snakker med i første omgang.

Henvisning og vurdering
Ved mistanke om behandlingstrengende kjønnsinkongruens skal fastlegen henvise deg til lokalt distriktspsykiatrisk senter (DPS), eller til privatpraktiserende avtalespesialist. Der skal det gjennomføres en kartlegging og vurdering av pasientens psykososiale situasjon og funksjonsnivå.
Vis hele sitatet...

Kilde

Ellers fungerer egenandel og frikort slik som med alle andre medisinske behandlinger i offentlig helsevesen.
Etter hva du har postet her så vil jeg tro at du vil møte vanskeligheter med å få ting dekket gjennom rikshospitalet. At du går på anti psykotika er nærmest direkte avslag bare der (hvis du tar de pga psykose problematikk).

Hvis de sier nei så er det en kostbar affære.
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Det er fastlegen du snakker med i første omgang.




Kilde

Ellers fungerer egenandel og frikort slik som med alle andre medisinske behandlinger i offentlig helsevesen.
Vis hele sitatet...
Takk for nyttig informasjon på veien videre så jeg betaler kun egenandel på operasjon hvis jeg blir godkjent av dps da? Hva med de dyre hormonene er det noe egenandelstak der?

Sitat av Astro Man Vis innlegg
Etter hva du har postet her så vil jeg tro at du vil møte vanskeligheter med å få ting dekket gjennom rikshospitalet. At du går på anti psykotika er nærmest direkte avslag bare der (hvis du tar de pga psykose problematikk).

Hvis de sier nei så er det en kostbar affære.
Vis hele sitatet...
Jeg går på Antipsykotika, men har ikke inntrykk av at hverken fastlege eller dps mener jeg er psykotisk. Er mer på eget initiativ at jeg går på det. Tror du likevel det er vanskelig å få dekket når jeg har så mye plager knyttet til ødelagt underliv at det går utover det sosiale livet mitt( total isolasjon) føler kjønnsskifte ville blitt en befrielse for meg
Sist endret av AllHourCymbals; 5. november 2023 kl. 15:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ødelagt underlivet er desverre ikke en god grunn til å bytte kjønn.

Autismespekterforstyrrelse og generell ustabil psyke er også to ting som gjør at man møtet en ekstra oppoverbakke hos rikshospitalet.

Jeg hadde heller prøvd å reparere underlivet eller fått terapi for plagene dine før jeg hadde gjennomgått noe så drastisk som kjønnsendrende behandling.

Har du ikke en dyp og gjennomgående kjønnsinkongruens så er den løsningen du ser på nå mye mer skadelig enn helbredende.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Ødelagt underlivet er desverre ikke en god grunn til å bytte kjønn.

Autismespekterforstyrrelse og generell ustabil psyke er også to ting som gjør at man møtet en ekstra oppoverbakke hos rikshospitalet.

Jeg hadde heller prøvd å reparere underlivet eller fått terapi for plagene dine før jeg hadde gjennomgått noe så drastisk som kjønnsendrende behandling.

Har du ikke en dyp og gjennomgående kjønnsinkongruens så er den løsningen du ser på nå mye mer skadelig enn helbredende.
Vis hele sitatet...
Men jeg føler meg ikke som noe mann lenger, har mistet helt den gnisten. Ser på meg selv som intetkjønn egentlig, men vil ha bort penis. Og når jeg først er i gang med det så kan jeg likegreit få inn noen brystimplantat og få bort hårvekst og begynne på hormoner. Hvorfor skal jeg bli nektet dette når jeg er så syk nå at jeg vil dø, operasjoner er det eneste som kan redde meg fra selvmord
Det at du ikke føler deg som en mann gjør deg ikke til en dame.

Jeg føler med deg men dette er en forferdelig løsning på et forferdelig problem.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Det at du ikke føler deg som en mann gjør deg ikke til en dame.

Jeg føler med deg men dette er en forferdelig løsning på et forferdelig problem.
Vis hele sitatet...
Føler meg mer som dame enn mann, og vil skifte kjønn, er ikke det godt nok?

Hvis nei, kan jeg i det minste få fjernet de mannlige kjønnsorganene da?
Om det er godt nok får legene og psykologene evaluere. Jeg prøver bare å gi deg en heads up på at du ikke må forvente positivt svar.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Om det er godt nok får legene og psykologene evaluere. Jeg prøver bare å gi deg en heads up på at du ikke må forvente positivt svar.
Vis hele sitatet...
Takknemlig for det, var det jeg opprettet tråden for men jeg lever nå i håpet om et positivt svar inntil det motsatte, så får vi se hva de sier hvertfall. Er jo ikke igangsatt enda dette
Sitat av AllHourCymbals Vis innlegg
Men jeg føler meg ikke som noe mann lenger, har mistet helt den gnisten. Ser på meg selv som intetkjønn egentlig, men vil ha bort penis. Og når jeg først er i gang med det så kan jeg likegreit få inn noen brystimplantat og få bort hårvekst og begynne på hormoner. Hvorfor skal jeg bli nektet dette når jeg er så syk nå at jeg vil dø, operasjoner er det eneste som kan redde meg fra selvmord
Vis hele sitatet...
Du ser det ikke selv nå, men tror du virkelig å skifte kjønn vil hjelpe deg? Og å begrunne det med at det er det eneste som kan redde deg fra selvmord.

Har du virkelig tenkt over alt det innebærer når man skifter kjønn?

Jeg ville begynt med å ringe legevakten og få samtale med livskrisehjelp/dps/lege akutt, dersom du har det så tungt psykisk. Da kan du forhåpentligvis få hjelp og innse at kanskje dette er et rop om hjelp innerst inne.
Sitat av Mia123 Vis innlegg
Du ser det ikke selv nå, men tror du virkelig å skifte kjønn vil hjelpe deg? Og å begrunne det med at det er det eneste som kan redde deg fra selvmord.

Har du virkelig tenkt over alt det innebærer når man skifter kjønn?

Jeg ville begynt med å ringe legevakten og få samtale med livskrisehjelp/dps/lege akutt, dersom du har det så tungt psykisk. Da kan du forhåpentligvis få hjelp og innse at kanskje dette er et rop om hjelp innerst inne.
Vis hele sitatet...
Tror faktisk det vil hjelpe meg ja, jeg har konstante smerter i underlivet og vil ha det bort. Da ser jeg det naturlig å skifte kjønn når jeg likevel ikke føler meg som mann, føler meg mer identifisert med jente. Det innebærer jo operasjon da som vil kvitte meg med noe jeg hater. Da vil jeg få det lettere psykisk også. Også er det er par brystimplantater og hormoner så er det ikke så mye mer. Jeg har ikke tenkt å fikse på alt mulig av kroppsdeler som enkelte gjør. Dessuten ser jeg for meg selv som litt tomboy den stilen der, kort hår, litt sminke bare og gutteklær
Hvis du er breiskuldra, større sko str. enn 42, og stor ribcage er det ikke noe poeng.
Kun gjør det hvis du faktisk har en benstruktur som gjør det mulig for deg å passere.
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Hvis du er breiskuldra, større sko str. enn 42, og stor ribcage er det ikke noe poeng.
Kun gjør det hvis du faktisk har en benstruktur som gjør det mulig for deg å passere.
Vis hele sitatet...
Er ikke sånn skikkelig bredskuldret nei, er ganske smal, når jeg har fått tatt av de ekstra kiloene jeg har lagt på meg. Sko str 45, men det har vel ikke så mye å si?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Er vel mer lurere for deg å få hjelp til å håndtere problemene.
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Hvis du er breiskuldra, større sko str. enn 42, og stor ribcage er det ikke noe poeng.
Kun gjør det hvis du faktisk har en benstruktur som gjør det mulig for deg å passere.
Vis hele sitatet...
Det kan vel finnes andre poeng enn hva som dømmes med våre strenge normer for kjønn, det er ikke gitt at alt måles i hvor godt man passerer.
Det er ikke sånn at kjønnsdysfori bare forsvinner dersom man ikke ser ut som Kate Moss etter behandling.
Sitat av Turelli Vis innlegg
Det kan vel finnes andre poeng enn hva som dømmes med våre strenge normer for kjønn, det er ikke gitt at alt måles i hvor godt man passerer.
Det er ikke sånn at kjønnsdysfori bare forsvinner dersom man ikke ser ut som Kate Moss etter behandling.
Vis hele sitatet...
Godt poeng!
Kan godt være jeg misforstår deg totalt her, men slik jeg leser det utifra tråden her, så virker det som om du presenterer kjønnskiftet som en løsning på noe annet enn at du har følt deg fanget i feil kjønn hele livet. Ta det opp med legen din og få de nødvendige henvisningene du trenger og ta det deg gooooood til prosessen. Til det AstroMan sier så vil det gjøre vanskeligere å få aksept for kjønnsskifte med psykiske diagnoser, ei venninne av meg som er på spekteret måtte bruke ufattelig mange år på «overbevise» helsevesenet om det var dette som den riktige løsningen for henne. Midt i prosessen, påbegynt hormoner og psykisk evaluering og nærmer seg operasjon så innrømmet hun for psykiateren at hun tok dop ved en anledning og dette er noe vedkommende gjør ekstremt sjeldent), så blei det pissings i 6 måneder fordi «det kunne jo være dopet som snakket». Så det byr på mye motbakke i helsevesenet.
Sitat av Bønneteppe Vis innlegg
Kan godt være jeg misforstår deg totalt her, men slik jeg leser det utifra tråden her, så virker det som om du presenterer kjønnskiftet som en løsning på noe annet enn at du har følt deg fanget i feil kjønn hele livet. Ta det opp med legen din og få de nødvendige henvisningene du trenger og ta det deg gooooood til prosessen. Til det AstroMan sier så vil det gjøre vanskeligere å få aksept for kjønnsskifte med psykiske diagnoser, ei venninne av meg som er på spekteret måtte bruke ufattelig mange år på «overbevise» helsevesenet om det var dette som den riktige løsningen for henne. Midt i prosessen, påbegynt hormoner og psykisk evaluering og nærmer seg operasjon så innrømmet hun for psykiateren at hun tok dop ved en anledning og dette er noe vedkommende gjør ekstremt sjeldent), så blei det pissings i 6 måneder fordi «det kunne jo være dopet som snakket». Så det byr på mye motbakke i helsevesenet.
Vis hele sitatet...
Har ikke følt meg fanget i feil kropp hele livet, men gjør det nå. Har forresten alltid vært bifil og følt meg litt på den feminine siden. Skal selvfølgelig ta meg god tid og si ting rett fra hjertet og hva jeg føler og hvordan jeg tror det kan hjelpe meg. Jeg er også på autismespekteret i følge dps, men skjønner ikke hvordan det skal spille inn da? Jeg bruker ikke dop
Begynn med å kle deg og sminke deg osv som en kvinne. Dette vil, etter hva jeg har forstått, være noe du uansett på gjøre før du får hormonell eller operativ behandling, så like greit å bare starte. Men hvorfor ikke be om hjelp til det mer presise problemet, som etter hva jeg har lest er smerter i underlivet?
Dette er etter det jeg kjenner til en omfattende prosess og ikke noe som bare løser seg lett med en 15 minutters visitt hos Fastlegen.
Jeg vil tro google burde kunne gi deg noe å lese på for å forstå litt mer av omfanget.

Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Det er fastlegen du snakker med i første omgang.




Kilde

Ellers fungerer egenandel og frikort slik som med alle andre medisinske behandlinger i offentlig helsevesen.
Vis hele sitatet...
Her har du svar på det meste du lurer men leser tydeligvis ikke det. Passe useriøst om et såpass inngripende tema.
Sist endret av Dough; 5. november 2023 kl. 18:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av AllHourCymbals Vis innlegg
Har ikke følt meg fanget i feil kropp hele livet, men gjør det nå.
Vis hele sitatet...
Sorry men du kommer til å få avslag på dette her. Det at penis er skadet har gjort at du ikke føler deg som en mann sier du. Mer som et intetkjønn sier du. Norsk helsevesen fjerner ikke penisen til folk og gir de silikonpupper på dette grunnlaget.

Du må ha en lang historie med kjønnsinkongruens og være rimelig stabil i skallen hvis du skal få medhold her og der virker ikke som A eller B er oppfylt her.

Jeg blir nysgjerrig på hvilken skade du har på penis som gjør at du tenker å fjerne den er eneste løsning?

Hvis penis virkelig er så skadet og smertefull at eneste måten å gi deg et verdig liv på er å fjerne den så antar jeg at helsevesenet vil gjøre det, men du får ikke silikonpupper på kjøpet.
Man prøver alt annet før man går løs på en kropp med kniv og omgjøring.
Det høres ut som problemene må løses på annet vis først og fremst.
Det siste man gjør er å skjære av lemmer.

Alt annet bør prøves først.
Sist endret av Fraktalist; 5. november 2023 kl. 19:25.
Skal sørge for at jeg ikke får avslag, og får jeg avslag er jeg så godt som død
Sitat av AllHourCymbals Vis innlegg
Skal sørge for at jeg ikke får avslag, og får jeg avslag er jeg så godt som død
Vis hele sitatet...
Hadde jeg vist hvem du var så hadde jeg sendt en bekymringsmelding, dette er 3-4 gang jeg ser deg bruke selvmord som løsningen på alt.

Vet du egentlig hvilket press du legger på folk når du snakker på den måten? Det blir enda mer alvorlig når du drar kjønnsskifte inn i bildet da statistikken over selvmord for transpersoner er skremmende høy.

Har du lyst at noen sender en bekymringsmelding på dine vegne?

Trenger du noen å snakke med?
https://www.kirkens-sos.no/?gclid=Cj...EaAr0BEALw_wcB

https://sidetmedord.mentalhelse.no/c...gaAjtqEALw_wcB

https://www.helsenorge.no/psykisk-he...r-og-selvmord/

Søk hjelp, du har ingenting å tape.
Sitat av AllHourCymbals Vis innlegg
Har tenkt en stund på å skifte kjønn og har nesten bestemt meg for å gjennomføre det. Men hvem skal jeg si det til først, er det fastlegen? Og må alt betales selv eller finnes det støtteordninger, tenker da på for operasjon, brystimplantat og hormonbehandling i ettertid? Hva må jeg regne med å ha av egenkapital?
Vis hele sitatet...
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Hadde jeg vist hvem du var så hadde jeg sendt en bekymringsmelding, dette er 3-4 gang jeg ser deg bruke selvmord som løsningen på alt.

Vet du egentlig hvilket press du legger på folk når du snakker på den måten? Det blir enda mer alvorlig når du drar kjønnsskifte inn i bildet da statistikken over selvmord for transpersoner er skremmende høy.

Har du lyst at noen sender en bekymringsmelding på dine vegne?

Trenger du noen å snakke med?
https://www.kirkens-sos.no/?gclid=Cj...EaAr0BEALw_wcB

https://sidetmedord.mentalhelse.no/c...gaAjtqEALw_wcB

https://www.helsenorge.no/psykisk-he...r-og-selvmord/

Søk hjelp, du har ingenting å tape.
Vis hele sitatet...
Pappa har allerede sendt en bekymringsmelding på mine vegne så det er allerede gjort! Jeg sier ikke ting jeg sier for å legge press på noen, jeg kjemper oppriktig talt for mitt eget liv og min egen fremtid.

Jeg skulle gjerne fått hjelp, men dps avslår meg og ikke får jeg tilbud om psykolog. Psykiatrisk akutt har betegnet meg som svært behandlingsresistent, så er ikke som om jeg ikke har prøvd å få hjelp! Jeg er en fortvilet person
Hvordan er du sikker på at ditt tunnelsyn på den spesifikke løsningen er den faktiske løsningen? Hva om det ikke løser alle problemer? Går du for Plan B uansett da liksom?

Jeg vet ikke hvor lenge du har slitet med dette, og jeg tror ingen her klarer å sette seg inn i din situasjon, men ut ifra det du skriver så kan det virke som det er lettere alternative løsninger enn hva du tror er riktig per nå.
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Hvis du er breiskuldra, større sko str. enn 42, og stor ribcage er det ikke noe poeng.
Kun gjør det hvis du faktisk har en benstruktur som gjør det mulig for deg å passere.
Vis hele sitatet...
Bruce Jenner var en tradisjonell maskulin mann og han kom ut penere enn sin egen kone etter behandling



så...
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Hvordan er du sikker på at ditt tunnelsyn på den spesifikke løsningen er den faktiske løsningen? Hva om det ikke løser alle problemer? Går du for Plan B uansett da liksom?

Jeg vet ikke hvor lenge du har slitet med dette, og jeg tror ingen her klarer å sette seg inn i din situasjon, men ut ifra det du skriver så kan det virke som det er lettere alternative løsninger enn hva du tror er riktig per nå.
Vis hele sitatet...
Har slitt med dette i 8 år og har fått nok av den jævla kuken som lever sitt eget liv og gir meg frykt, skam og masse annet negativt. Jeg vet at det er en drastisk løsning men drastiske omstendigheter krever drastiske tiltak. Om det løser alle problemer; det får tiden vise, men jeg har klokkertro på at det vil gjøre livet lettet og mer levbart for meg

Sitat av hanfrakambo Vis innlegg
Lukter hummus av dette her altså...
Vis hele sitatet...
Hva skal det bety?

Sitat av Astro Man Vis innlegg
Sorry men du kommer til å få avslag på dette her. Det at penis er skadet har gjort at du ikke føler deg som en mann sier du. Mer som et intetkjønn sier du. Norsk helsevesen fjerner ikke penisen til folk og gir de silikonpupper på dette grunnlaget.

Du må ha en lang historie med kjønnsinkongruens og være rimelig stabil i skallen hvis du skal få medhold her og der virker ikke som A eller B er oppfylt her.

Jeg blir nysgjerrig på hvilken skade du har på penis som gjør at du tenker å fjerne den er eneste løsning?

Hvis penis virkelig er så skadet og smertefull at eneste måten å gi deg et verdig liv på er å fjerne den så antar jeg at helsevesenet vil gjøre det, men du får ikke silikonpupper på kjøpet.
Vis hele sitatet...
Skadet av noe så tåpelig som en Bathmate penispumpe, og nei det blir aldri bedre. Har smerter konstant. Hvorfor kan jeg ikke få kjønnsskifte med det samme når jeg likevel skal/får fjernet penis? Er jo bare logisk, dårlig gjort å nekte det
Sist endret av AllHourCymbals; 5. november 2023 kl. 22:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av AllHourCymbals Vis innlegg
Har slitt med dette i 8 år og har fått nok av den jævla kuken som lever sitt eget liv og gir meg frykt, skam og masse annet negativt. Jeg vet at det er en drastisk løsning men drastiske omstendigheter krever drastiske tiltak. Om det løser alle problemer; det får tiden vise, men jeg har klokkertro på at det vil gjøre livet lettet og mer levbart for meg



Hva skal det bety?



Skadet av noe så tåpelig som en Bathmate penispumpe, og nei det blir aldri bedre. Har smerter konstant. Hvorfor kan jeg ikke få kjønnsskifte med det samme når jeg likevel skal/får fjernet penis? Er jo bare logisk, dårlig gjort å nekte det
Vis hele sitatet...
En ting er hva du ønsker, noe ganske annet er hva fellesskapets midler skal dekke.
Det er ingen selvfølge å få kjønnsskifteoperasjon, da bør alt annet være prøvd først. Ser ut som det er andre problemer å ta tak i, så det er ikke sikkert det hjelper.
Å 'true' med selvmord for å legge press på noen for å få viljen sin hjelper deg garantert ikke. Tror det virker mot sin hensikt
Sitat av Fraktalist Vis innlegg
En ting er hva du ønsker, noe ganske annet er hva fellesskapets midler skal dekke.
Det er ingen selvfølge å få kjønnsskifteoperasjon, da bør alt annet være prøvd først. Ser ut som det er andre problemer å ta tak i, så det er ikke sikkert det hjelper.
Å 'true' med selvmord for å legge press på noen for å få viljen sin hjelper deg garantert ikke. Tror det virker mot sin hensikt
Vis hele sitatet...
Driter i hva fellesskapets midler skal dekke og ikke når det står om livet mitt. Det skjønner du også. Truer ikke med selvmord for å få viljen min, men for å påpeke alvorligheten av situasjonen og hva jeg er redd kan skje dersom jeg ikke får hjelpen jeg trenger
Sitat av ivar_lgbt Vis innlegg
Bruce Jenner var en tradisjonell maskulin mann og han kom ut penere enn sin egen kone etter behandling



så...
Vis hele sitatet...
Ikke alle har 50 millioner å bruke på å se helt ok minus ut etter kjønnsskifte, la oss ikke lyve han ble ikke smellvakker heller.
Sitat av AllHourCymbals Vis innlegg
Driter i hva fellesskapets midler skal dekke og ikke når det står om livet mitt. Det skjønner du også. Truer ikke med selvmord for å få viljen min, men for å påpeke alvorligheten av situasjonen og hva jeg er redd kan skje dersom jeg ikke får hjelpen jeg trenger
Vis hele sitatet...
I praksis så er det nettopp det du gjør når du sier at du vurderer selvmord om du ikke får det du ønsker.
Selvfølgelig skal ikke fellesskapet betale for alle ønsker og impulser som folk har.
Jeg tviler ikke et sekund på at du har det vanskelig, men et så drastisk skritt er og skal være siste utvei hvor faginstansene er enige.
Begynn med fastlegen og psykiatrien, får du ikke hjelp der begynn på noen av de lavterskel tilbudene nevnt litt tidligere i tråden.
Det er rett sted å starte.
Har du så mye smerter i penis så håper jeg du først og fremst har tatt det opp med legen din. Det finnes sikker uendelig mye annen hjelp du kan få istedet for å fjerne den.

Den er en del av kroppen din selv om du identifiserer deg som kvinne.

Vær den du er, jobb med å akseptere kroppen din.

Vi lever i HEN verden nå, må ikke operere kroppen for å leve som en kvinne / eller motsatt. Du er den du vil være uansett hvilken kropp du har blitt født i.
Har tatt det opp med legen, men de finner jo ikke noe galt, og de kjenner jo ikke smerten jeg lever med hver dag. I tillegg har jeg fått angst av smertene og angsten gjør at penis trekker seg sammen og da blir det enda vondere.

Vet at vi lever i HEN samfunnet nå, men hele poenget for meg er at jeg kan ikke akseptere kroppen min slik det er nå, det går utover både den fysiske og psykiske helsa, er konstant utmattet og utbrent.

Det jeg trenger er å fjerne penis og å begynne å leve som jente, kun da kan jeg akseptere meg selv og leve et godt liv
Sitat av AllHourCymbals Vis innlegg
Vet at vi lever i HEN samfunnet nå, men hele poenget for meg er at jeg kan ikke akseptere kroppen min slik det er nå, det går utover både den fysiske og psykiske helsa, er konstant utmattet og utbrent.

Det jeg trenger er å fjerne penis og å begynne å leve som jente, kun da kan jeg akseptere meg selv og leve et godt liv
Vis hele sitatet...
Hvis jeg får 1 million på konto, vil livet mitt bli så mye bedre "Endelig gjeldsfri og et lykkelig liv". Men det er en illusjon mange blir lurt av. Alle og jeg mener absolutt alle jeg kjenner som har gått fra gjeldsproblemer til plutselig å ha 1 million på konto, ender tilbake på samme sted etter ett eller to år.

Løsningen din er å identifisere roten til problemet, ikke skifte kjønn.
Sist endret av justastonedhuman; 6. november 2023 kl. 14:53.
Sitat av KaiN Vis innlegg
Hvis jeg får 1 million på konto, vil livet mitt bli så mye bedre "Endelig gjeldsfri og et lykkelig liv". Men det er en illusjon mange blir lurt av. Alle og jeg mener absolutt alle jeg kjenner som har gått fra gjeldsproblemer til plutselig å ha 1 million på konto, ender tilbake på samme sted etter ett eller to år.

Løsningen din er å identifisere roten til problemet, ikke skifte kjønn.
Vis hele sitatet...
Synes du å skifte kjønn kan sammenlignes med å få en million på konto og bli rik?
Sitat av AllHourCymbals Vis innlegg
Synes du å skifte kjønn kan sammenlignes med å få en million på konto og bli rik?
Vis hele sitatet...
Tror hen hinter til at mirakelkurer skjeldent funker. Problemet er ikke at du mangler penger, men at du ikke kan behandle pengene du har.


Om du mener du er trans, er det ok, og ikke noen andre kan mene så mye om. Det er mye du kan gjøre på egenhånd før du begynner behandlingen. Stemmetrenig, sminke, klær, osv. Om du viser at du har tatt grep på egenhånd vil dette veie positivt hos behandler, pluss at du får mye bedre utbytte av behandlingen. Dette er jo logiske første steg, også tar man det videre derfra.
Kunne det vært noe med en Granca-tur for å klarnet tankene?
Sitat av AllHourCymbals Vis innlegg
Synes du å skifte kjønn kan sammenlignes med å få en million på konto og bli rik?
Vis hele sitatet...
Det er ikke sammenlikningen som er poenget her, det er metaforen.

Hvis bare...

Hvis jeg bare vant en mill...

Hvis jeg bare skiftet kjønn...

Og gresset var beklageligvis ikke grønnere sist jeg sjekka.
Sitat av Dough Vis innlegg
Det er ikke sammenlikningen som er poenget her, det er metaforen.

Hvis bare...

Hvis jeg bare vant en mill...

Hvis jeg bare skiftet kjønn...

Og gresset var beklageligvis ikke grønnere sist jeg sjekka.
Vis hele sitatet...
Ok skjønner nå…men du mener at det ikke kommer til å bli noe bedre for meg etter jeg skifter kjønn? Hvorfor ikke?

Sitat av hanfrakambo Vis innlegg
Kunne det vært noe med en Granca-tur for å klarnet tankene?
Vis hele sitatet...
Nei takk
Sist endret av AllHourCymbals; 6. november 2023 kl. 23:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Virker nesten som du bruker kjønnsskifte på samme måte som andre bruker rus for å flykte fra vonde følelser og elendighet, og det tror jeg dessverre kommer til å ende veldig, veldig galt for deg.


Sitat av AllHourCymbals Vis innlegg
Ok skjønner nå…men du mener at det ikke kommer til å bli noe bedre for meg etter jeg skifter kjønn? Hvorfor ikke?



Nei takk
Vis hele sitatet...
Hva mener du kommer til å bli bedre selv?

Dette er ikke ment som noe angrep, men jeg føler at du kanskje liker å være litt drøy/ekstrem her inne sånn at du får oppmerksomhet/medlidenhet, men at du egentlig ikke mener det du sier.
Hva tenker du om det?
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Virker nesten som du bruker kjønnsskifte på samme måte som andre bruker rus for å flykte fra vonde følelser og elendighet, og det tror jeg dessverre kommer til å ende veldig, veldig galt for deg.




Hva mener du kommer til å bli bedre selv?

Dette er ikke ment som noe angrep, men jeg føler at du kanskje liker å være litt drøy/ekstrem her inne sånn at du får oppmerksomhet/medlidenhet, men at du egentlig ikke mener det du sier.
Hva tenker du om det?
Vis hele sitatet...
Bruker på samme måte som andre bruker rus for å flykte fra vonde følelser?
Den skjønner jeg ikke helt, men det er jo en befriende tanke å vite at det kanskje kan løse seg for meg, så det blir jo en slags flykt, men en reel en.

Jeg liker ikke å være ekstrem, nei og jeg er ikke ut etter medlidenhet. Med denne posten var jeg ute etter å faktisk høre hva kostnadene vil bli og å høre hva andre tenker rundt kjønnsskifte. I mine tidligere poster kan det kanskje virke som jeg er drøy for å få medlidenhet og det stemmer til en hvis grad, men alt jeg sier er sannhet og beskriver hva jeg går igjennom. Prøver ikke å tråkke folk på tærne eller være noe jeg ikke er
Sitat av AllHourCymbals Vis innlegg
Ok skjønner nå…men du mener at det ikke kommer til å bli noe bedre for meg etter jeg skifter kjønn? Hvorfor ikke?
Vis hele sitatet...
Risiko ved Hormonbehandling:

Blodpropp i en dyp vene eller i lungene
Hjerteproblemer

Høye nivåer av triglyserider, en type fett, i blodet

Høye nivåer av kalium i blodet

Høye nivåer av hormonet prolaktin i blodet

Utflod fra brystvorten

Vektøkning
Infertilitet

Høyt blodtrykk

Type 2 diabetes

Slag

Operasjonen gir risiko for:

blødning, infeksjon, dårlig tilheling av snitt, hematom, nerveskade, stenose i skjeden, utilstrekkelig dybde av skjeden, skade på urinveiene, unormale forbindelser mellom urinrøret og huden, smertefullt samleie og risiko for narkosekomplikasjoner.

Statistikk for folk som gjennomgår kjønnsbekreftende behandling:

seks ganger større sannsynlighet for å ha en stemnings- eller angstlidelse enn befolkningen generelt.

tre ganger så stor sannsynlighet for å få foreskrevet antidepressiva og angstdempende medisiner.

mer enn seks ganger så stor sannsynlighet for selvmordsforsøk som resulterer i sykehusinnleggelse.
Sist endret av Astro Man; 6. november 2023 kl. 23:46.
Det jeg tror kommer til å bli bedre selv er selvbildet, endelig bli komfortabel i egen kropp. Deretter den fysiske og psykiske helsa. Kommer til å trene mer og å slippe så mye angst og smerter

Sitat av Astro Man Vis innlegg
Risiko ved Hormonbehandling:

Blodpropp i en dyp vene eller i lungene
Hjerteproblemer

Høye nivåer av triglyserider, en type fett, i blodet

Høye nivåer av kalium i blodet

Høye nivåer av hormonet prolaktin i blodet

Utflod fra brystvorten

Vektøkning
Infertilitet

Høyt blodtrykk

Type 2 diabetes

Slag

Operasjonen gir risiko for:

blødning, infeksjon, dårlig tilheling av snitt, hematom, nerveskade, stenose i skjeden, utilstrekkelig dybde av skjeden, skade på urinveiene, unormale forbindelser mellom urinrøret og huden, smertefullt samleie og risiko for narkosekomplikasjoner.

Statistikk for folk som gjennomgår kjønnsbekreftende behandling:

seks ganger større sannsynlighet for å ha en stemnings- eller angstlidelse enn befolkningen generelt.

tre ganger så stor sannsynlighet for å få foreskrevet antidepressiva og angstdempende medisiner.

mer enn seks ganger så stor sannsynlighet for selvmordsforsøk som resulterer i sykehusinnleggelse.
Vis hele sitatet...
Takker for informasjonen, greit å vite

Jeg mener det jeg sier, DrDeath
Sist endret av AllHourCymbals; 6. november 2023 kl. 23:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av AllHourCymbals Vis innlegg
Det jeg tror kommer til å bli bedre selv er selvbildet, endelig bli komfortabel i egen kropp. Deretter den fysiske og psykiske helsa. Kommer til å trene mer og å slippe så mye angst og smerter



Takker for informasjonen, greit å vite

Jeg mener det jeg sier, DrDeath
Vis hele sitatet...
Du vet at i Norge må du gjennomgå flere år med psykolog timer ++ for å bli godkjent til kjønns operasjon? Du kan ikke bare møte opp hos "penis kutteren" å bli en kvinne. Kjenner flere som er trans, alle har samme problem med systemet. Hovedargumentet er at folk som vil kutte penisen, faktisk mener det å det ikke er en psykose eller en "quick fix" som du TS tenker. Sier du det du sier i tråden, vil en kjønnsoperasjon for deg bli vannsklig i norge, du ender opp med å dra til utelandet som koster flesk.

Metaforen om 1 million er akkurat hva du tenker, bare få 1 million så begynner jeg å forvalte økonomien min bedre. Likt som du sier, bare om helsen din.
Sist endret av justastonedhuman; 7. november 2023 kl. 08:29.
Blir du ikke enda mere forvirret om du får pupper? Du har jo ikke vagina heller.
Jeg ekke trans,men jeg veit det er mange menn som liker trans..bare spør dem
For å få en lettere start på en lang vei for å oppnå hva du ønsker må du skifte holdning. Uansett avhenging av dine personlige meninger om hva du har rett til, kommer måten du framstiller deg her til å gjøre det vanskeligere. Å gå inn med selvmords tanker og en over bestemt tone blir møtt med motstand.

Håper du får et bedre liv uansett hva som skjer fremmover. Du finner nok ingen konkrete svar her, snakk med fastlegen.

Lykke til.
Hvor stor sannsynlighet tror du det er for at du kommer til å angre på dette? Og hva ville du gjort hvis du angrer dypt?

Ser du også nevner denne omfattende skaden kom fra et sexleketøy. Bekymrer du deg for egenkapital og økonomi høres det ut som du har krav på en type erstatning som vil dekke så mye som mulig av operasjon som mulig.
Sist endret av noguhso; 12. november 2023 kl. 11:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.