Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  124 25151
Eneste av php filene som funker hos meg er lag.php ...

http://hosjmeister.bounceme.net/uknow/ er sia, noen som har peiling på hvorfor det ikke funker?
Masi: hvorfor gjøre det så avansert med alle de php filene? I stedet for å bare ha alt i en fil?

Har kanskje peiling: webhotellet ditt støtter ikke php?
Støtter php jo, http://hosjmeister.bounceme.net/upload/upload.php funker, og lag.php funker jo? :P

Er min egen server så 0 stress å endre på noen instilinger på selve serveren hvis det er problemet, men virker ulogisk..
Trådstarter
Dere bør ha en server som dere har full kontroll, eller så må dere legge til rettigheter til filen. Skrivetillatelse.


Det er mye mer jobb å programmere alle filene i samme fil, derfor har jeg programmert det i flere forskjellige
jeg har nå prøvd og hente sam og system filen fra 3 maskiner.
på min bærbare så kommer det en mappe men ingen filer inni
på den bærbare til en kamerat så finner jeg en mappe med en fil inni (sam fila)
og på min stasjonære så finner jeg to filer sam og system.

hva er det som er galt, eller har det ingen ting og si hvilken av de filene jeg har.

og når skal du skrive mer og Rainbow tables, eventuelt har du noen tables og anbefale?
Sist endret av super; 26. mai 2007 kl. 23:01.
Sitat av super
jeg har nå prøvd og hente sam og system filen fra 3 maskiner.
på min bærbare så kommer det en mappe men ingen filer inni
på den bærbare til en kamerat så finner jeg en mappe med en fil inni (sam fila)
og på min stasjonære så finner jeg to filer sam og system.

hva er det som er galt, eller har det ingen ting og si hvilken av de filene jeg har.

og når skal du skrive mer og Rainbow tables, eventuelt har du noen tables og anbefale?
Vis hele sitatet...
Sikker på at du ikke har "skjul operativsystemfiler" eller lignende på?
Det du vil ha er SAM-fila.

Har forøvrig skrevet en guide om passord-cracking med rainbow tables.
jeg har fått sam fila på de fleste datamaskinene unntatt min bærbare så det kan godt hende at jeg har "skjul operativsystemfiler", jeg skal se om jeg finner ut om det takk for svar.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg prøver å åpne nircmdc, men den bare åpner seg såvidt og lukker seg. Det kommer ikke opp noen feilmelding eller noen ting heller. Har kopiert nircmd til WINDOWS.
Er det noe i veien med nircmdc eller noe?
Trådstarter
Sitat av Spiralgalakse
Jeg prøver å åpne nircmdc, men den bare åpner seg såvidt og lukker seg. Det kommer ikke opp noen feilmelding eller noen ting heller. Har kopiert nircmd til WINDOWS.
Er det noe i veien med nircmdc eller noe?
Vis hele sitatet...
Neida, det er ikke noe feil med nircmd.exe, du må starte opp cmd for å unne bruke nircmd, åpne opp kjør skriv cmd, og trykke enter, så da skal det komme opp windows kommandotolker, så skriver du nircmd.exe og kommandoen, eks nircmd.exe cdrom open d:

Her finner du oversikt over alle kommandoer: nirsoft.net
Fikk det til nå
Takk for hjelpen
Vet ikke om det er riktig sted å ta dette, men uansett, når jeg kobler meg til f.eks. en ftp server, så har jeg lest at du skal få litt informasjon om den (versjon o.l.), men jeg får absolutt ingenting, bare blankt.

Er det forresten vanlig at utenlands portscanning tar KJEMPE lenge? (Jeg prøvde, men gav opp fordi jeg aldri fikk resultater, er det mulig at telenor har en finger i spillet?)
Trådstarter
Jeg tviler på at dette er riktig sted å ta opp den første delen i posten.

Men den andre delen: Hva er det du prøver å scanne, og hvor mange porter scanner du?
Hvis du scanner de vanligste portene, eks: ftp, telnet, smtp, http så skal ikke de ta alverdens tid, noen minuter, men hvis du scanner 20 000 porter så kan det ta ganske mange timer, kanskje dager å.

Så har det også noe å si hvor stor hastighet det er opp til offeret. Prøv å ping offeret så ser du hvor lang tid det tar og om du for svar.
Og hvorfor får jeg ikke opp info f.eks. når jeg connecter til smtp?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Grantax
Og hvorfor får jeg ikke opp info f.eks. når jeg connecter til smtp?
Vis hele sitatet...
Fordi smtpserveren ikkje er satt opp til å gi ut info. Typisk info den gir ut er følgende:

Kode

$ telnet smtp.online.no 25
Trying 193.213.115.8...
Connected to smtp.online.no.
Escape character is '^]'.
220 mail44.nsc.no ESMTP Sendmail 8.13.8/8.13.5; Thu, 7 Jun 2007 11:40:47 +0200 (MEST)
Jeg gjorde følgende... Tok en usb penn, la inn batch fila og dro til offerets pc hvor jeg trykka en tast for å kopiere SAM og System... Mappa kom fort, jeg røska med meg usb pennen og la i vei hjemover. Vel hjemme satte jeg spent i usb pennen "åpne mappen og vis filene" klikka på "sam_system" mappa...

TOMT
Trådstarter
Sitat av simdal
Jeg gjorde følgende... Tok en usb penn, la inn batch fila og dro til offerets pc hvor jeg trykka en tast for å kopiere SAM og System... Mappa kom fort, jeg røska med meg usb pennen og la i vei hjemover. Vel hjemme satte jeg spent i usb pennen "åpne mappen og vis filene" klikka på "sam_system" mappa...

TOMT
Vis hele sitatet...
Det kan være to grunner til det. Den ene er at han ikke har definnert eller feildefinnert %systemroot% eller at vedkommende ikke har noen backup filer av sam og system.

Den kan være lurt å legge til denne på slutten av scriptet.

Kode

echo Trykk en tast for aa fulfore
pause>nul
Da vil det stå:

Kode

C:\WINDOWS\repair\sam
1 fil(er) kopiert.
C:\WINDOWS\repair\system
1 fil(er) kopiert.
Og på denne måten kan du kontrollere om filene blir kopiert.
Sitat av Masi
Det kan være to grunner til det. Den ene er at han ikke har definnert eller feildefinnert %systemroot% eller at vedkommende ikke har noen backup filer av sam og system.

Den kan være lurt å legge til denne på slutten av scriptet.

Kode

echo Trykk en tast for aa fulfore
pause>nul
Da vil det stå:

Kode

C:\WINDOWS\repair\sam
1 fil(er) kopiert.
C:\WINDOWS\repair\system
1 fil(er) kopiert.
Og på denne måten kan du kontrollere om filene blir kopiert.
Vis hele sitatet...
Er jo tydelig at ikkeno ble kopiert.. Er det noe jeg kan gjøre med det?
Sitat av Masi
Den kan være lurt å legge til denne på slutten av scriptet.

Kode

echo Trykk en tast for aa fulfore
pause>nul
Vis hele sitatet...
Av ren nysgjerrighet, hvorfor fjerner du teksten fra 'pause', for så å skrive den selv?
Trådstarter
Hvorfor? nei, egentlig vet jeg ikke det, har blitt en vane. Også kan man sette inn en tekst som passer til programmet. Ellers er det vel ikke noen andre grunner.
Trådstarter
Jeg kommer med enda en tråd om cracking av Windows passord, det på grunn av at jeg glemte å ta med cracking med ophcrack. Og var lenge i tvil om jeg skulle lage enda en tråd for å ta det med, men så fikk jeg en PM i kveld, og bestemte meg for å lage enda en post om det.

Ophcrack er et linux basert live operativ system som knekker windows passord med rainbow tables.

Ophcrack er et enkelt live operativ system å bruke. Det eneste man trenger å gjøre er å laste den ned, åpne den i et ISO program og brenne den på CD. Når man booter den så vil den begynne med å laste inn rainbow tables, det kan ta en liten stund, alt fra 5 min til en halv time. Etter at den er ferdig med å laste inn rainbow tables, vil den starte crackingen av passordet. Og dette går fort, det vil ta maskimalt et par minuter i verste fall, men under vanlige forhold (enkle passord) så tar det sekunder.

Linker:
Rainbow Tables (Wiki)
Ophcrack (Wiki)
Ophcrack (Download)
Hei jeg gjør alt rett har batfil i usb min med
echo off
cls
echo f
pause>nul
md ..\sam_system
xcopy %systemroot%\repair\sam ..\sam_system
xcopy %systemroot%\repair\system ..\sam_system

Jeg får filene men når jeg skal "Dumpe" dem står d bare : SAM REgistry file is empty! Please enter a valid file name :S
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvordan får jeg koblet opp telnet? skriver "telnet Ip/datamaskin navn" i kjør? det funker jo ikke? Det går jo heller ikke ann og skrive det i cmd?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Marthe2809
Hvordan får jeg koblet opp telnet? skriver "telnet Ip/datamaskin navn" i kjør? det funker jo ikke? Det går jo heller ikke ann og skrive det i cmd?
Vis hele sitatet...
jepp, men det forutsetter at en telnetserver kjører på den maskinen og at telnetporten er forwarded dit (dersom den er bak en brannmur).
Hvordan kjører jeg den og hvilken port må jeg åpne?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Du må ha en telnetserver installert på maskinen og telnet bruker port 23.
På den maskinene jeg skal hacke med eller på den som skal bli "hacket". det først nevnte vel?

Edit: Og hvor/hvordan instalerer jeg en telnetserver?

Jeg skal bare ha tak i min egen maskin (bærbar) som står på samme net som meg...
Sist endret av Marthe2809; 21. juni 2007 kl. 22:57.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Windowsmaskiner kommer ikke noe default installert med telnetservere iallefall, men man kan fortsatt bruke exploits på telnetporten.

Men du burde nok sette deg ned å lese litt på dette før du gjør noe som helst.
Okei Æsj å, jeg som har så lyst til og kødde emd venenr som er på besøk xP

Men vis jeg og min bærebare pc er på samme net og jeg har innstalert den trojaneren på den bærebare(xp). Er det ingen måte jeg kan ta kontroll over den da med min stasjonære?(Vista)

Kan jeg åpne slik som Cd rommen på en annen maskin i nettverket på en annen måte uten trojaneren?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
remote desktop tools, remote service administration, remote shutdown commands,mulighetene er mange, hodet setter stoppen hos de fleste.
Sist endret av AtXbYeA; 21. juni 2007 kl. 23:26.
Nå spørr jeg sikker utrolig dumt men er det et prg elle? (flau)
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Mye funksjonalitet er innebygget i windowsplattformen, anbefaler deg å kjøpe deg noen bøker å sette deg inn i ett OS før du begynner å tulle med det.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hvilket ISO program trenger man? :O
noen som har en link til Brute force?

finner bare netshare Brute force!
konge endelig kan jeg få stoppa kjeften på en kammerat som skal hacke men ikke kan en dritt.

link til brute force:www.openwall.com/john/
Det er en link til en brute force/password cracker kalt john the ripper.
En annen cracker jack:
http://www.ca.com/us/securityadvisor...t.aspx?id=1380
får vidre info om brute force sjekk ut www.h4cky0u.org
Sist endret av holy_toy; 6. august 2007 kl. 02:44.
Dette er vel mer som keylogging enn hacking? For man får bare kontroll over passord, som når man bruker keylogger.. (Jeg tar sikkert bare feil, men hacking tar jeg mer som destruktiv adferd inne på offerets data.. Og Keylogging er mer med acc stealing og lignende.)
Har ikke lest alt enda, men hvis du masi, kunne fortalt hva de ulike linjene betyr, eller gjør, er det (ialefall for meg) lettere å huske/skjønne det. bare noe jeg tenkte på.
Trådstarter
Forhåndsvis Ok, ser det er litt diskusjon om hva hacking er. Det finnes for det første to typer hackere, whitehat og blackhat hackere. Whitehat hackere er på en måte de "Gode" hackeran, dem hacker for å hjelpe andre med å sikre eller reparere. Mens blackhat hackere er en ondsinnet hacker som hacker for å kontrollere eller krasje systemer.

Ofte forbinner vi hackere med ondsinnet personer, men egentlig er en hacker er en person som liker å utforske og bruke programmerbare systemer.

Sitat Wikipedia:
Sitat av Wikipedia.org
En hacker er en som setter pris på den intellektuelle utfordringen ved å bryte grenser eller jobbe seg rundt begrensninger på et felt de er interessert i -- primært programmering. Begrepet oppstod blant informatikk-studentene på MIT på sekstitallet.

Jargon File definerer begrepet slik:



  • En person som liker å utforske egenskaper ved programmerbare systemer og hvordan utvide sine evner, i motsetning til de fleste brukere som foretrekker å bare lære seg det mest nødvendige.
  • En som programmerer entusiastisk (og som gjerne blir oppslukt av det) eller som setter pris på programmeringspraksis heller enn bare teori om programmering.
  • En person som vet å sette pris på "hack value"
  • En person som er god til å programmere raskt
  • En ekspert på et bestemt program, eller som ofte jobber på eller i det, f.eks. en Unix-hacker.
  • En ekspert eller entusiast på et vilkårlig område (man kan være en astronomi-hacker, f.eks.).
  • En som setter pris på den intellektuelle utfordringen ved å bryte grenser eller jobbe seg rundt begrensninger.
  • En ondsinnet innbruddstyv som sniker i fremmede systemer for å oppdage hemmeligstemplet informasjon.
Det siste punktet er kontroversielt, og mange mener den korrekte betegnelsen på en slik person med onde hensikter er cracker.

Tidsskriftet2600: The Hacker Quarterly tar opp spørsmål som er aktuelle for hackere.
Vis hele sitatet...


Sitat av Rellativ
Har ikke lest alt enda, men hvis du masi, kunne fortalt hva de ulike linjene betyr, eller gjør, er det (ialefall for meg) lettere å huske/skjønne det. bare noe jeg tenkte på.
Vis hele sitatet...


@Rellativ: Hva mener du med linjer? Eller er det tjenester du tenker på som telnet?
Sitat av Masi
Ofte forbinner vi hackere med ondsinnet personer, men egentlig er en hacker er en person som liker å utforske og bruke programmerbare systemer.
Vis hele sitatet...
Joda, alt er et definisjonsspørssmål. Opprinnelig så var det betydningen av hacker. Men nå er det nå engang sånn at språket er alltid i forandring. Kernelutviklere, "fanatikere" og andre hobbynerder tviholder på denne betydningen. Unge som vokser opp tipper jeg gjør det fordi folkene de ser opp til holder ved denne betydningen, eller av andre grunner. De beholder den ikke fordi de selv har et forhold til ordet. De har aldri vært en hacker i ordets rette forstand. (Om man ikke er 30-40+).

Media har mye makt, og de bruker det som den kriminelle betydningen. Til og med store blad og respekterte nerder har begynt å bruke Hacker slik som media (Ref. Linux Journal, Defcon. Har sett det andre steder, men tar det ikke i farten). Don't fight a loosing battle

Jeg brukte selv hackerbegrepet som den opprinnelige betydningen før, og begynte å forklare i lange baner til folk som snakket om hacker som en kriminell. Men betydningen av ordet kommer aldri til gå tilbake til sin opprinnelige form. Men om folk vil tviholde på ordet, så er det greit for meg
Sier bare cain&abel jeg, genialt program. for alle dere som er ute etter en enkel måte å brute-force.
1. hent sam fil på en pc med minnepenn
2. importer med cain sitt crack verktøy, dette verktøyet kan også bruke rainbowtables eller ordlister du kan også lage dine egne character sets og ta med spesielle tegn.

programmet kan også brukes til ARP,man in the middle angrep, tracerouting og kontrollering av andre pcer med cmd (forutsatt at du kommer inn på maskinene i ca 1,5min uten at de ser på.) da må du legge abel.exe og abel.dll i windowsmappa og starte abel.exe
Trådstarter
Sitat av aghona
Sier bare cain&abel jeg, genialt program. for alle dere som er ute etter en enkel måte å brute-force.
Vis hele sitatet...
Jeg kan skrive en liten tutorials om cain&abel, men først så må jeg finne meg en windows maskin. Gikk i dag helt over fra å være delvis windows bruker og delvis linux bruker, til å være 100% linux bruker, og har derfor slettet alt av windows på maskinene mine.

Cain&abel handler om mye mer enn hva du nevte, det er et stor program, som blant annet har cracke funksjoner, men den har også sniffe funksjoner, (passord, host, voip, wireless), den har lokal dump muligheter, som gjør det muligt å få frem alle passord som er lagret på datamaskinen.

Som sakt så er det et stor program, og vanskeligt å få alt med seg.
telnet har en standard som en avslått tjeneste.

hvilken batch-kode må til for å aktivere denne for å få gitt tillatelse til å slå på ?
førs kan du begynne med å skrive hva slags OS du har... I vista er Telnet avslått og du må skru det på igjenn under "Slå Windows-funksjoner på eller av"
Kan noen hjelpe meg, jeg prøvde å kopiere SAM, men fikk beskjed om at jeg hadde begått et brudd på delingstilatelsene . Jeg har windows Vista og skylder på det fordi jeg ikker finner noen feil i koden som kan gjøre at den ikke funker. Jeg har forandra koden en del og fått den til å virke i XP nå men ikke i Vista.

Her er koden:
echo off
cls
echo Trykk en tast for aa kopiere SAM
pause>nul
md ..\sam
xcopy CWindows\System32\config\SAM
pause>nul
Vis hele sitatet...
Søk på forumet. Det er besvart tidligere.
Kan noen hjelpe meg, jeg prøvde å kopiere SAM, men fikk beskjed om at jeg hadde begått et brudd på delingstilatelsene . Jeg har windows Vista og skylder på det fordi jeg ikker finner noen feil i koden som kan gjøre at den ikke funker. Jeg har forandra koden en del og fått den til å virke i XP nå men ikke i Vista.

Her er koden:
cls
echo Trykk en tast for aa kopiere SAM
pause>nul
md ..\sam
xcopy CWindows\System32\config\SAM
pause>nul
Vis hele sitatet...
Sist endret av Sigurd21; 20. august 2007 kl. 17:06.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Sigurd21
Kan noen hjelpe meg, jeg prøvde å kopiere SAM, men fikk beskjed om at jeg hadde begått et brudd på delingstilatelsene . Jeg har windows Vista og skylder på det fordi jeg ikker finner noen feil i koden som kan gjøre at den ikke funker. Jeg har forandra koden en del og fått den til å virke i XP nå men ikke i Vista.

Her er koden:
Vis hele sitatet...
hvis du ikke får det til så kan du jo prøve deg på dene.
trykk her
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hva er et ISO-program? er skikkelig nybynner XD

Få IP adresse med PHP script

skjønner lite av den artikkelen
kan noen forklare det litt enklere for meg?
hva er forreesten en FTP server og hvordan åpner man denne?
Oh my. Snakk om å begynne i feil ende. Jeg foreslår at du tar deg en kveld/uke/måned på google og wikipedia og så leser dette på nytt
Hei

Sorry at jeg er skikkelig noooooob, men må lær det en gang å da er det best å få det pakket inn
men er det noen som kan si meg hvordan jeg lager en bat. fil? trenger bare vite det

Hvordan laster jeg den opp på ftp serveren og hvilken ftp server bør jeg bruke?
fikk vite at jeg måtte laste ned ftp server.
Takk Steeny
Sist endret av sikajk; 4. oktober 2007 kl. 16:31.
jaG
Produktutvikler
Sitat av sikajk
Hei

Sorry at jeg er skikkelig noooooob, men må lær det en gang å da er det best å få det pakket inn
men er det noen som kan si meg hvordan jeg lager en bat. fil? trenger bare vite det
Vis hele sitatet...
Skriv det som masi sier i notepad og lagre filen som ettellerannent.bat