Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  214 37575
Dette krever fysisk tilgang til maskinen du skal cracke.

http://www.dmzs.com/ftproot/security...overy-DMZS.iso
-last ned.
-brenn ut på cd.
-boote opp med cden i.
-svare på noen spørsmål
-og helt til slutt kommer du til en meny hvor du kan skifte passordet til hvilken som helt av brukerne på maskinen uten at du trenger skrive inn det gamle passordet.
gl.
Sist endret av pii; 5. juli 2002 kl. 18:40.
dette funker ikke ved roaming kontoer antar jeg?
pii
pii's Avatar
Trådstarter
roaming?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Når brukerkontoen ikke er lokal
▼ ... over en uke senere ... ▼
Denne fungerer så lenge du har fysisk tilgang på den maskinen du vil fjerne/endre passordet på.
Om profilen er roaming eller ikke har ingen betydning. Men hvis du mener at brukeren er i et domene må du sitte på domene kontrolleren for å få endret passordet, siden det er på den de ligger og det sjekkes når du logger på.

Brukernavn og passord til NT/2k/XP innlogging ligger i en fil som heter "sam", den ligger i %windir%\system32\config
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvordan kan egentlig dette funke på en roaming konto? da all infoen hentes ned fra en server...
tore-:
Er vel det arne sier her:

Men hvis du mener at brukeren er i et domene må du sitte på domene kontrolleren for å få endret passordet, siden det er på den de ligger og det sjekkes når du logger på.
Vis hele sitatet...
mao ikke særlig praktisk v/roaming profiles...
Om du ikke er en sysadmin som har rota vekk alle pw...
bare lurer hva legger dere i ordet roaming?
vil det si at jeg kan fixe på andres pcer via LAN??
noen begrensninger EKS må ha tilgang til CWINDOWS?
roaming vil si at alle instillinger DIN bruker, desktop filer og slikt (alt kan confes til eget ønske) og lagres på en server, så uansett hvilken pc du bruker i nettverket så blir det nesten om å være på den "vanlige"

skoler bedriver ofte slik, og bedrifter
▼ ... over en måned senere ... ▼
Opprinnelig postet av starbox
Dette krever fysisk tilgang til maskinen du skal cracke.

http://www.dmzs.com/ftproot/security...overy-DMZS.iso
-last ned.
-brenn ut på cd.
-boote opp med cden i.
-svare på noen spørsmål
-og helt til slutt kommer du til en meny hvor du kan skifte passordet til hvilken som helt av brukerne på maskinen uten at du trenger skrive inn det gamle passordet.
gl.
Vis hele sitatet...
Url'en finnes ikke lengre =(

Kunne noen uppet den en plass?
http://home.no/nichotin/NTRecovery-DMZS.iso

alternativ til den er å bruke l0phtcrack

Sist endret av Nichotin; 28. oktober 2002 kl. 00:40.
Eristoff: Url'en er der ennå.
Btw, har noen her testet ut crack'en?
Opprinnelig postet av in2k
Eristoff: Url'en er der ennå.
Btw, har noen her testet ut crack'en?
Vis hele sitatet...
Den var nede når jeg skulle laste den ned.

Thnx
den boote cden funka ikke har prøvd den...
noen andre måter da
Går det ann og cracke lOphtcrack så jeg kan bruke bruteforce saken? Den cracken som følger med cracker bare 15 dager limit'en.
btw. Den boote cd'en funka fint for meg. Har prøvet den på 2k og xp
virker det med ntfs?
Når vi snakker om roaming. Husk at på w2k pro i et domene default lagrer noen av de siste påloggingene! Hvis du drar ut nettverkskabelen på en pc så kan fremdeles domene-administratoren logge seg på med administrator-kontoen på domenet. Hadde vært morsomt å prøvd om du da kunne se passordet til administratoren, hvis du setter disken i en annen maskin og bruker l0pthcrack på sam-fila
Må prøve når jeg får tid..
Og den funker fint på ntfs.
Ministry of Love
sptz's Avatar
den cden funker veldig bra. tror det er at du ikke har greid og brenne den på riktig måte jeg reallife. Det var i værtfall ikke noe stress her. Det eneste svakheten med det programmet er at man ikke kan finne ut hva passordet var men bare kan endre det.. umulig gjør bruk på skolen...

Bangar kan du forklare ossen en domene Admin kan logge på uten og ha kontakt med domenet?
Login-informasjonen til de 5(?) siste brukerne blir lagret lokalt på maskina. Men det går ann å endre på antallet i policy settingene på domenet. Men jeg vet ikke hvor den informasjonen blir lagret, though.. mulig at det blir lagra i registeret eller i sam-fila...
Hvordan kan jeg kopiere sam'en når jeg ikke har tilgang til et annet os? Faens skole, kan bare bruke word og excel.
hvorfor bruke en cd på 1.4 mB? går den ikke på en floppy?
du har ikke den automatiske boot muligheten tror jeg.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Ehh... sier du at man ikke kan boote fra en diskett?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Joda, jeg fant det til diskettbruk for ikke så lenge siden, lasta dog ikke ned :-/.

Edit:
Naah, husker ikke url...
Men jeg søkte litt som den helten jeg faktisk er og fant dette:

http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/

http://ntpass.blaa.net/bd011022.zip

Mener dette er det samme...
Sist endret av Tias; 8. november 2002 kl. 16:33.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tias: regner med dut ikke husker url'en heller da?


(hadde vært kjekt om du gjorde det... )

[Edit]
Tias: Du er min helt
[/Edit]
Sist endret av CerveZa; 10. november 2002 kl. 07:56.
Hihi, takker for at dere postet denne.. Min bror hadde fått tak i winxp passordet mitt, for så å låse maskinen med et nytt før jeg skulle på LAN

Da var det VELDIG fint at dette funket
▼ ... over en måned senere ... ▼
Når jeg skal brenne cd'en, skal jeg velge burn-image fra fil-menyen? (bruker Nero)
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Ja.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sleipingene på "jobben" (sivviss) har ikke satt inn hverken cd-spiller eller diskettstasjon på de nye maskinene våre... vi bruker xp pro sp1... er det noe håp om å få dette til da? går det å få den til å boote fra denne fila ved å lage en snasen autoexec.bat-aktig sak elns?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
atomet: Kan du ikke laste ned pwdump2 for å skaffe de krypterte passordene, sende passordene til hjemmepc'en for så å bruteforce de hjemme med l0phtcrack eller john the ripper?

Sjekk forøvrig ut http://home.no/tias/crack/ntxp2k-cracker.zip
En liten pakke som jeg plukket opp på astalavista med John The Ripper til bruteforcing og pwdump2 til å skaffe de krypterte passordene fra SAM.
hehe, så lenge jeg ikke må innstallere noe særlig så... er verdt et forsøk
møye praktisk... men må man ha en ***** ordliste den bruker til å finne ord fra da, eller hur?
Gleder meg til økonomien på onsdag, fikk beskjed idag om at vi ikke får lov til å ha noen programmer eller spill på hjemmeområdet vårt. Cracke admin kontoen og legge det rett på c:
Ministry of Love
sptz's Avatar
atomet du har to muligheter: du bruker en ordliste dette er den klart raskeste metoden, men ikke en metode som alltid fører frem. passordet må nemelig være i ordlisten. Metode 2 er somregel (nesten alltid) mye senere, men du er garantert og finne passordet til slutt. du bruteforce det. det vil si at programmet du bruker til det tester alle mulige kombinasjoner at tall og bokstaver. John the ripper er et slikt program. Tiden det tar kommer veldig an på hvor godt passord det er. Men i de fleste tilfeller ligger det innen 5min og 7dager.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Gjør som spetznaz sier, føkk pwd list og prøv å bruteforce med en gang. Da har du forhåpentlig passordet til nestedag når du går på jobb .
Finnes det en bruteforcer som man kan fortsette med? alså resume funksjon. Slik at jeg slår av pcen når jeg legger meg og skrur den på når jeg står opp, så fortsetter bruteforcen der den stoppa dagen før?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Mener å huske at John The Ripper har støtte for å fortsette på gamle "tråder", altså han kan fortsette der han slapp ved en eventuell crash.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hjelper lite om info blir lagret lokalt når det er roaming, det er en profil som DC´n har. da mp du i hvertfall sitte fysisk på på denne....
▼ ... noen uker senere ... ▼
jeg får ikke dem plata til å virke! jeg vil få det til!

har brent den ut, får boota fra den, og får endra passordet, men når jeg skal inn på kontoen er passordet endra til noe annet enn det jeg har endra det til!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Gammel Traver
lockhead's Avatar
Opprinnelig postet av starbox
Dette krever fysisk tilgang til maskinen du skal cracke.

http://www.dmzs.com/ftproot/security...overy-DMZS.iso
-last ned.
-brenn ut på cd.
-boote opp med cden i.
-svare på noen spørsmål
-og helt til slutt kommer du til en meny hvor du kan skifte passordet til hvilken som helt av brukerne på maskinen uten at du trenger skrive inn det gamle passordet.
gl.
Vis hele sitatet...
og hvorfor gjøre dette, hva med og eller finne det gamle slik at brukeren ikke fatter mistanke og skifter eller gjør noe annet for og forhindre det.
poenget er at det ikke skal merkes.
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Opprinnelig postet av lockhead
og hvorfor gjøre dette, hva med og eller finne det gamle slik at brukeren ikke fatter mistanke og skifter eller gjør noe annet for og forhindre det.
poenget er at det ikke skal merkes.
Vis hele sitatet...

-opprett ny bruker
-legg inn keylogger som sender logg til deg
-slett bruker
-sjekk loggen jevnlig etter passord som du kan prøve og logge deg inn med
Sist endret av zyrtec; 21. april 2003 kl. 21:21.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg har NTFS og får ikke dette helt til..
Hva skal jeg skrive når den spør etter hvilken partisjon jeg har NT på. Har prøv c:/ osv.. men det virker som dette er feil. Kunne vert litt kjekt og gjøre dette mot venner på lan og se hvor stressa di blir og senere gi dem passet
Sist endret av Flaffy; 10. august 2003 kl. 17:48.
Det er linux som er på disketten, der heter ikke partisjonene c:, d: osv. De heter f.eks hda1, hda2, hdb1, hdc5 osv

hda er primary master hdd'en (hdb er primary slave osv), hda1 er første partisjon på primary master hdd. Som regel er windows installert på hda1
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvis man skal cracke nt/2k passord er det bare å få tak i "sam" fila
på maskinen du skal cracke og så bruke @stake's "LC4"... Etter det er det bare å vente....
▼ ... noen måneder senere ... ▼
hva er denne "sam" fila? er det *.sam eller?
Her er et program som kan ordne passord fra winXP[NTFS], kjør programmet stapp inn en diskett, trykk ok noen ganger, vips ferdig. Skru av pc, stapp diskett inn i diskett stasjon, skru på pc, følg meny.

filen fåes her, : http://ultiroms.no-ip.org/Files/cia10.exe

Programmet heter Datapol Cia Commander (har ingen ting med cia og gjøre)

Obs!, http://ultiroms.no-ip.org/blablabla ligger på min egen pc, kan hende jeg har pc av, prøv neste dag. Håper noen kan stappe denne fila et sted. Jeg sletter fila om en månded, 25.12.03. Vis noen vil ha filen etter det send meg e-mail eller pm.