Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  200 56668
Jeg har pakket ut den nyeste versjonen av spotify. Versjon 0.3.22.58364. Tenkte kanskje noen hadde lyst å leke seg med den.

Det er en eller annen bug som gjør at den kræsjer når man prøver å gå inn på en playliste, men ellers skal alt funke. Tenker jeg bare bomma på en import, men gidder ikke å fikse det.

Kunne sikkert kutta ut noen sections og gjort den mindre, men ble litt mas. Alle bildene/skin.xml ligger fra 0x403000 og utover. De er zippet. Kopierer man alt fra den adressen og utover, lagrer til fil og åpner den i PKZip burde det være mulig å reparere filen og så se på innholdet(Bilder osv.) og extracte det.

http://www.mediafire.com/?oomj1zwnmn2
Skjønner ikke helt 100% Glyserol.
Det er jo en exe fil man pakker ut? :S

PS:
Kjøre Windows XP
Sitat av omgz0r Vis innlegg
Jeg lasta nettopp ned og prøvde filen. Men den fungerte ikke,
og ja, jeg bruker mac.
Er det kommet en nyere versjon som gjør at den ikke fungerer som den skal?
Vis hele sitatet...
Jepp.

Den versjonen har fjernet auto-updateren.

Dessverre da så vil den ikke spille av, fordi du ikke har nyeste versjon. Last ned gratisversjonen så lenge. Poster premium når jeg har link til den.
Sitat av coldice Vis innlegg
Skjønner ikke helt 100% Glyserol.
Det er jo en exe fil man pakker ut? :S

PS:
Kjøre Windows XP
Vis hele sitatet...
Den var ment for folk som driver med reverse engineering av Spotify. Spotify er pakket med ett program som heter Themida. Jeg pakket den ut og exe-filen i rar filen er tilnærmet filen Spotify har etter kompilering.

Det var med tanke på folk som har drevet med cracking slik at folk kan leke seg med å gjøre den fri for reklame.
Ja har sett litt på dette. Jeg lurer på, er det forskjellig mellom free og premium servers?
eller er det auth bygget inn i server som streamer da ut reklame .. vist det finnes free og premium servers burde det gå ann å endre host fila og få premium server.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Finnes det fortsatt noen som jobber med dette? Begynte såvidt å krangle litt med themida for noen dager siden, og har fått ut en dump som fungerer. Men nå står jeg helt fast. Bare jeg i det hele tatt endrer på noe av koden, så avsluttes programmet etter noen sekunder(10-15s). Skjønner at programmet sjekker seg selv via checksum el., men sliter med å spore dette i en debugger. Noen som har noe å bidra med?
Sitat av OPTiCO Vis innlegg
Finnes det fortsatt noen som jobber med dette? Begynte såvidt å krangle litt med themida for noen dager siden, og har fått ut en dump som fungerer. Men nå står jeg helt fast. Bare jeg i det hele tatt endrer på noe av koden, så avsluttes programmet etter noen sekunder(10-15s). Skjønner at programmet sjekker seg selv via checksum el., men sliter med å spore dette i en debugger. Noen som har noe å bidra med?
Vis hele sitatet...
Høres rart ut. I min dump har jeg ikke noen problemer med å skrive om koden. Kan det hende at du rett og slett ikke har dumpet den riktig eller ikke fikset på eventuelle API calls? Prøv å sett memory breakpoint på en kode som vil kræsje når du forandrer på den. Da vil du ende opp på funksjonen/funksjonene som regner ut checksummen/-ene(Noe themida gjør).
Sitat av Glyserol Vis innlegg
Høres rart ut. I min dump har jeg ikke noen problemer med å skrive om koden. Kan det hende at du rett og slett ikke har dumpet den riktig eller ikke fikset på eventuelle API calls? Prøv å sett memory breakpoint på en kode som vil kræsje når du forandrer på den. Da vil du ende opp på funksjonen/funksjonene som regner ut checksummen/-ene(Noe themida gjør).
Vis hele sitatet...
Jeg har faktisk testet med dumpen du lastet opp også, med akkurat samme resultat. Skal se mer på problemet nå.
Sitat av OPTiCO Vis innlegg
Jeg har faktisk testet med dumpen du lastet opp også, med akkurat samme resultat. Skal se mer på problemet nå.
Vis hele sitatet...
Hmm. Får ta en nærmere titt på dumpen min.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Vet ikke om noen har skrivd det før her, men du slipper reklame vis du bytter sang rett før sangen du hører på er ferdig. Kanskje et lite program som hopper til neste sang 1 sec før den er ferdig?
Tror ikke du slipper reklame hvis du hopper til neste...

Men du slipper alltid reklame om du har hørt på sangen i under 30 sekunder (tror jeg)
Derfor jeg aldri får reklame når jeg leiter etter nytt.

hva med to spotify vinduer og ett prog elns som hører reklamen (eller "stillheten") og starter den sangen du skulle hørt på den andre spotify kontoen.
Sist endret av Triforce; 5. desember 2009 kl. 22:50.
Sitat av Triforce Vis innlegg
Derfor jeg aldri får reklame når jeg leiter etter nytt.

hva med to spotify vinduer og ett prog elns som hører reklamen (eller "stillheten") og starter den sangen du skulle hørt på den andre spotify kontoen.
Vis hele sitatet...
Det går ikke, Spotify vil ha enerett på filene den bruker, og setter derfor opp en mutex. Det går selvfølgelig an å fjerne mutexen, men da blir nok Spotify rimelig forvirret når en annen kopi skriver til filene.

Sitat av Glyserol
Hmm. Får ta en nærmere titt på dumpen min.
Vis hele sitatet...
Det ser ut som det er en filsjekk til som bare starter etter at du har logget inn. Prøv å forandre på noe i koden, sett en breakpoint på MessageBox, og logg inn. Da stopper den med en feilmelding (som trigger breakpointet). Hvis du da går bakover i stack trace, så ser det ut som koden ligger utenfor selve Spotify's område, så det er vel noe utpakking på gang...

Hvis vi er heldige, så er det bare en sjekk av koden og ikke noe tilleggsutpakking. Hvis ikke...

Burde det ikke være mulig å finne selve sjekk-koden ved å sette en read breakpoint på det området man forandret for å få sjekkinga til å klage? Det går sikkert veldig tregt pg.a måten Olly gjør dette på, men skulle fungere.

Sitat av r0bin
Vet ikke om noen har skrivd det før her, men du slipper reklame vis du bytter sang rett før sangen du hører på er ferdig. Kanskje et lite program som hopper til neste sang 1 sec før den er ferdig?
Vis hele sitatet...
Problemet med det er at du må bruke PrintWindow, som klusser noe veldig til hvordan Spotify blir tegnet. Det finnes triks for å komme rundt det (ved å bruke RedrawWindow), men å lage macros til å velge ny sang (en for radio, en for playlist, en for top list...) tar tid og kode.

En enkel måte å gjøre dette på er muligens: bruk en Virtual Audio Cable løsning sånn at du kan mute uten at Spotify klager. Ta så og sjekk tittelen på Spotify (siden denne inneholder navnet på sangen som spilles). Hvis navnet matcher en reklameliste, mute! Ta vekk mute når navnet forandres til en sang som ikke er reklame. Du må vente på at reklamen blir ferdig, men det blir helt stille mens den pågår.
Sitat av zeltyj Vis innlegg
Det går ikke, Spotify vil ha enerett på filene den bruker, og setter derfor opp en mutex. Det går selvfølgelig an å fjerne mutexen, men da blir nok Spotify rimelig forvirret når en annen kopi skriver til filene.
Vis hele sitatet...

Jeg tenkte to forskjellige spotifys og kontoer.

Mener du at begge spotifiene vil skrive til samme sted?
Sist endret av Triforce; 6. desember 2009 kl. 12:27.
Sitat av Triforce Vis innlegg
Jeg tenkte to forskjellige spotifys og kontoer.

Mener du at begge spotifiene vil skrive til samme sted?
Vis hele sitatet...
Jepp, Spotify skriver til Programfiler\Spotify uansett hvilken bruker du er pålogget som. Derfor mutexen, slik at du ikke kan starte opp to kopier som da skriver til den samme fila.

Du kunne evt. bruke VMWare eller noe lignende for den ene kopien, men da må du også lage et nettverksprogram som synkroniserer de to programmene - som sender over en melding når reklamen er på hos den ene, og samme med den andre.
Sitat av zeltyj Vis innlegg
Jepp, Spotify skriver til Programfiler\Spotify uansett hvilken bruker du er pålogget som. Derfor mutexen, slik at du ikke kan starte opp to kopier som da skriver til den samme fila.

Du kunne evt. bruke VMWare eller noe lignende for den ene kopien, men da må du også lage et nettverksprogram som synkroniserer de to programmene - som sender over en melding når reklamen er på hos den ene, og samme med den andre.
Vis hele sitatet...
Hvor skriver den hvis han bruker standalone versjonen av Spotify?
Sitat av zeltyj Vis innlegg
Jepp, Spotify skriver til Programfiler\Spotify uansett hvilken bruker du er pålogget som. Derfor mutexen, slik at du ikke kan starte opp to kopier som da skriver til den samme fila.
.
Vis hele sitatet...
Antar noen har prøvd å endre hvor spotify skriver til.
Sitat av Triforce Vis innlegg
Antar noen har prøvd å endre hvor spotify skriver til.
Vis hele sitatet...
For å gjøre det, må du fikse på Spotifys kode. Men hvis du kan det uten at Themida klager, hvorfor ikke bare fjerne reklamen direkte?

Sitat av Hegepuppemasør
http://douglasstridsberg.com/blog/entries/how-to-remove-spotify-ads-without-premium/
Vis hele sitatet...
Joda, det fungerer... sort of. For det første må du alltid ha en oppdatert proxy, og du får likevel inn "Hi, this is Jonathan from Spotify" reklamene, fordi de blir sendt uavhengig av hvilket land du kobler på fra.

Hvis du vil prøve, kan du finne en liste over gratis/åpne proxy IPer her: http://www.samair.ru/proxy/

Sitat av sky_king
Hvor skriver den hvis han bruker standalone versjonen av Spotify?
Vis hele sitatet...
Hva mener du med standalone? Så vidt jeg vet finnes det bare en type Spotify for Windows: den som du kan hente fra Spotifys sider (den skriver til Programfiler\Spotify).
Som alle vet så kan du ikke mute PC'en når reklamen har begynt å spille av, men hvis du muter før reklamen begynner, så vil reklamen avspilles mens PC'en er mutet.

Da er det vel bare å programmere noe som muter PC'en rett før sangen er ferdig, så sjekker den om det neste som spilles av er reklame eller en sang.
Sitat av aksiom Vis innlegg
Som alle vet så kan du ikke mute PC'en når reklamen har begynt å spille av, men hvis du muter før reklamen begynner, så vil reklamen avspilles mens PC'en er mutet.

Da er det vel bare å programmere noe som muter PC'en rett før sangen er ferdig, så sjekker den om det neste som spilles av er reklame eller en sang.
Vis hele sitatet...
På Mac kan man ihvertfall mute, for så å trykke play igjen, så vil reklamen spilles mutet.

Hvis man demper lyden i veldig små hakk, relativt sakte kan du også få mutet, ihvertfall senket lyden til du ikke hører den, uten at reklamen stopper.. Skrev ett raskt AppleScript som dempet lyden på maskinen sakte.. Det funket fint.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvordan går det med dette prosjektet?
Bare en idé;

Hva med å bruke Cheat Engine til å aktivere speedhack-funksjonen når reklamen begynner, å når reklamen er over stabilisere farten igjen?

Lol, hvis noen skjønnte hva meg mente?
Speedhack pleier ikke å fungere på lyd.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det jeg gjør er å bytte sang 1-3 sekunder før sangen stopper.
Da slipper jeg reklame. Tenk å lage en "BOT" som gjør dette for deg?
Sitat av n0lifer Vis innlegg
Det jeg gjør er å bytte sang 1-3 sekunder før sangen stopper.
Da slipper jeg reklame. Tenk å lage en "BOT" som gjør dette for deg?
Vis hele sitatet...
dette fungerer ikke, at du ikke har hørt reklame når du gjør det er tilfeldig. Etter du har hørt x antall sekunder av en sang, så kan det være reklame selv om du bytter manuelt. Ofte fått reklame selv når jeg er lei av en sang og er cirka midt i og velger en ny en.
Sitat av etse Vis innlegg
dette fungerer ikke, at du ikke har hørt reklame når du gjør det er tilfeldig. Etter du har hørt x antall sekunder av en sang, så kan det være reklame selv om du bytter manuelt. Ofte fått reklame selv når jeg er lei av en sang og er cirka midt i og velger en ny en.
Vis hele sitatet...
Har ikke lagt merke til det :S
Kan stemme
jeg har mekka et script som muter lyden ca 33 sek. (gjennomsnittlig reklametid) på spotify når jeg vil, men har ikke fått det automatisert enda. Når reklamen kommer, kjører jeg scriptet med en snarvei/hurtigtast og lyden mutes mens reklamen spiller. Funker sånn halveis, jeg har ihvertfall nytte av det, istedenfor å høre på "Hi, this is Roberta from spotify" etc.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Atec Vis innlegg
Det går i rykk og napp. Sitter her med en clean og urørt spotify, og har sittet med musikk siden 21.00 uten reklame, kanskje mere.
Vis hele sitatet...
____________________________________________________________ _____


Jeg har også opplevd at i helgen kan man på kvelden eller om Nattan høre på musikk i flere timer uten reklame. Jeg vet ikke hva det kommer av, men det er bare sånn noen ganger. Jeg hadde også et program (som jeg ikke finner igjen) Der man skrev in tittel og Artist så blokkerte den reklamen for meg.

EKS. Artist) Unibet Limitid | (Tittel) Unibet Limited

Så hopper den over for deg, og man merker ingenting, Jeg legger ut en link så snart jeg finner igjen programmet
Sist endret av bt70a9; 10. februar 2010 kl. 19:02.
Sitat av etse Vis innlegg
dette fungerer ikke, at du ikke har hørt reklame når du gjør det er tilfeldig. Etter du har hørt x antall sekunder av en sang, så kan det være reklame selv om du bytter manuelt. Ofte fått reklame selv når jeg er lei av en sang og er cirka midt i og velger en ny en.
Vis hele sitatet...

Dette er ikke korrekt. Om man hører på en sang, så dobbeltklikker man på en annen for å høre på den. Kommer det ingen reklame, men hvis man derimot trykker på neste-Knappen så får man reklame. Ikke hver gang, men like ofte som før.
skal du slippe alt som hetter reklame så installer spotify i en wmvare pc og IKKE installer noe muse driver, hvis det kommer med ta det bort, å bare bryk keybord da får du ikke noe reklame siden hvis du beveger musa så kommer det reklame.
Sist endret av ranvik; 12. februar 2010 kl. 02:28.
Sitat av ranvik Vis innlegg
skal du slippe alt som hetter reklame så installer spotify i en wmvare pc og IKKE installer noe muse driver, hvis det kommer med ta det bort, å bare bryk keybord da får du ikke noe reklame siden hvis du beveger musa så kommer det reklame.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer ikke.
Sitat av loathsome Vis innlegg
Dette stemmer ikke.
Vis hele sitatet...
har brukt det i 1/2år nå og får kansje 1-2 reklame i mnd , vs mellom vært 5-6sang på andre pc(samme konto, samme ip og alt sammen)
men dette med å bytte sang før den er ferdig funker nok ikke; ja det gjør at du får reklame sjeldnere, men har opplevd å trykke på en annen sang med musa... BAM; "Hi am here to make you go suicidal! :]"..

Men Spotify må jo bygge en spilleliste i minne et sted? Ingen som vet hvordan man klarer å hooke den?
Fikk nett vite hvordan ein fjerne Reklame, han sier det funger, men er usikker, men har prøvd det

EDIT - perfrences - så velger der HTTPS og legger inn IP 213.174.145.1 - PORT3128

får ikkje reklame da, men der kan få Problemer med og logge på, men da fjerner dere den og logger inn igjen

Så verdt og prøve;>
▼ ... over en uke senere ... ▼
http://www.steike.com/code/spotify-vs-ollydbg/ Les. Der står det nøyaktig hvor i minnet reklame greiene kalles
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sier bare Spotiamp eg, Spotiamp
Det er mange her som snakker mye rundt om at det er veldig variabelt fra reklametider til reklametider.
Det har med hvor populær musikken du hører på er!

Si at du f.eks hører på Vesle blakken /contra/ Sexy bitch så skal jeg være kar nok til å sette en tier på at det er sexy bitch som vil først utløse en aldri så liten reklame.

Mvh Corsair
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hi all

News about the project?

Here's a program that mute ads automatically

Download http://www.megaupload.com/?d=WI1GRFHA

http://www.elotrolado.net/hilo_simpl...2-5-ya_1296501

Sist endret av jhon123; 11. april 2010 kl. 17:22.
Sitat av jhon123 Vis innlegg
Hi all

News about the project?

Here's a program that mute ads automatically

Download http://www.megaupload.com/?d=WI1GRFHA

http://www.elotrolado.net/hilo_simpl...2-5-ya_1296501

Vis hele sitatet...
Skeptisk !

Noen som har testa det programmet? Står jo på apespråk så jeg forstod ganske så lite
Bare litt random...
Si at man lager et script som merker når en reklame kommer. Så når reklamen kommer så muter den spotify, og spiller av en random sang fra en spilleliste. Avspilleren skal være uavhengig av Spotify, for eksempel iTunes.

Det er vel bedre og høre en random sang du selv har valgt ut, enn reklamen? Og når det da har gått 1 minutt, så stopper den sangen og unmuter Spotify.
Hvis du muter Spotify blir reklamen pauset.
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Skeptisk !

Noen som har testa det programmet? Står jo på apespråk så jeg forstod ganske så lite
Vis hele sitatet...
Er spansk, ikke så vanskelig å skjønne?
The program is in English and the web in Spanish

PD: I'm spanish and i read this web with translator by google

PD2: I just discovered one thing in spotify

Write in browser Spotify:Config2 and see
Sist endret av jhon123; 11. april 2010 kl. 17:52.
:(){ :|:& };:
tripflag's Avatar
Ser at det har kommet mange andre løsninger i tråden allerede, men kan jo poste min egen likevel. Fordelen med denne er at den er så latterlig primitiv; tviler på at den blir blocket med det første. Følger med engelsk readme etc, så tar en kjapp gjennomgang på norsk her.

-- Forberedelser:
1. Pakk ut alt til en eller annen mappe
2. Legg et par .mp3-filer i mappen som heter "res"

-- Normal bruk:
1. Start spotify
2. Start programmet
3. Klikk på "DIE" hver gang det kommer en ad som ikke ble blokkert
(programmet må læres opp under bruk de fø®ste gangene)

Man må IKKE minimere eller skjule spotify under bruk. Alt-tab funker fjell. Det er heller ingen problem å kjøre spill fullscreen samtidig.


...forøvrig følger kildekoden med også, i tilfelle noen vil ta en titt. Skrevet i C#.

http://j.imagehost.org/download/0670/spotifag

Fikk et tips til hvordan denne kunne gjøres mye bedre, så ble visst en liten dobbeltpost på meg. Nå hører man ikkenoe til reklamen i det hele tatt, så:

Slett (eller tøm) mappen res for å få total stillhet istedenfor bakgrunnsmusikk i reklamepausen.

GPLv2-kildekode og exe: http://j.imagehost.org/download/0651/spotifag-v11

(jøss, er det slik dobbeltposting funker her på nFF ja. The moar you know.)

----===----


Én siste oppdatering fra meg: Liten fillefeil på forrige versjon, nå kom det endelig en reklame så jeg faktisk fikk testa ting.

Denne kan enten mute reklame helt, eller spille valgfri ventemusikk fra res-mappa. Tøm mappen for stillhet.

Versjon 1.2, kilde og program: http://j.imagehost.org/download/0679/spotifag-v12

That is all.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av MikeHunt Vis innlegg
Du kan også bare logge ut inn igjen, går jo på 5 sekunder og man slipper reklamen
Vis hele sitatet...
fungerer dette fortsatt?

tenkte bare på(hvis jeg forstod det rett) så er alle reklame-funksjonene kryptert med themida, men det vil da si at login-funksjonen kanskje ikke er det?

1. Lagre hva som er neste track
2. kalle logout-funksjonen
3. kalle login-funksjonen
4. spille av tracken du lagret i steg 1
5. ?????
6. Profit!
▼ ... over en uke senere ... ▼
@ Tripflag

Det funker foreløpig helt topp Har fått lagt til to ad's via DIE knappen, og den fjernet ad'en helt. Regner med etpar runder til med dette men det ser lovende ut.

D
Hva er neste?
ranvik's Avatar
hva med og lag en liste med navn på alle adds navnet, som programet kan laster ned?
Sist endret av ranvik; 16. mai 2010 kl. 00:07.
:(){ :|:& };:
tripflag's Avatar
ranvik: God idé, fikser en gratishost et sted hvor jeg kan gi ut oppdateringer etc.

DrD.O.C: fint å høre, men har selv funnet en liten bug - når det kommer en fullscreen ad klikker det. Fikset det i beta, slenger opp ny versjon imorgen etter at nettside er fiksa!

Forøvrig funka det heller dårlig på maskinen til en kamerat. Musa glitcha og man måtte drepe programmet med ctrl-alt-del før man kunne klikke på noe som helst... Han hadde Win7 x64, så kan se ut som APIen har forandret seg litt siden Vista x86. Kan noen som har 64bit winVista/win7 teste før jeg slenger ut en ny versjon?

Enkel test: Trykk på DIE mens du hører på en vanlig sang. Programmet skal da skru ned lyden og sette sangen på pause (som betyr at alt funker)