Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 980
Søkte avklaringspenger siden jeg skulle på rehab, avbrøt behandling før jeg begynte der men fikk innvilget avklaringspenger søknaden så jeg får 15k i måneden. Har også nettopp fått ny jobb jeg skal begynne med snart, og må vel betale skatt for avklaringspenger og jobben, er det en måte jeg kan unngå å bli tatt?
Om det var en måte du kan unngå å bli tatt på, tror ikke du de hadde fiksa det...?

Jeg anbefaler uansett på det sterkeste at du ikke gjør dette! Blir du tatt, så blir det en streng dom. Vær så snill, dropp det.

Kilder: https://www.google.no/amp/s/www.dins...7/69391513/amp

https://kommunal-rapport.no/artikkel..._trygdesvindel
Sist endret av Stingray; 5. september 2018 kl. 17:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Heldigvis så blir det stadig vanskeligere å motta støtte fra NAV og samtidig jobbe og det er flott for det uthuler jo velferdsgodene for oss alle når noen sniker fra fellesskapet. Og når folk blir tatt så blir det tilbakebetaling og dom. Husk at arbeidsgiver melder deg inn elektronisk så sporingsjobben hos NAV er langt enklere enn for bare noen år tilbake, så derfor blir flere tatt. /moralpreken

Nå kan du jo jobbe ved siden av AAP, sålenge du husker på å føre opp timene på meldekortet du sender hver 14 dag. Du kan også kontakte skattekontoret og sjekke med de om du bør justere ned skattetrekket, da vil du jo få mer å rutte med fremover om skatten går ned på både lønn og AAP.
Det er overhodet ikke vanskelig å motta stønader fra NAV og jobbe ved siden av. Det er faktisk så latterlig enkelt som at man rapporterer inn det man jobber, og får tilsvarende trekk i NAV-ytelsene.

Jobber du fire timer en tirsdag så fyller du inn fire timer for den tirsdagen på meldekort. Er du på uføretrygd bruker du egne skjemaer. I tilfelle uføretrygd kan man også avtale løsninger med NAV som gjør at man får en viss forutsigbarhet. Eksempelvis kan du tjene MASSE som bærplukker i en måned, men bli trukket for dette over flere måneder.

Lykke til med å svindle NAV. Det er satt opp så mange registre og sikringstiltak at du nesten kvalifiserer til mongoloid diagnose om du i det hele tatt forsøker.