Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 3444
Hei. Er på utkikk etter en ny pc og valget falt på denne fra Multicom.no: http://www.multicom.no/Xishan-W370E-...0560/p10621805

Men før jeg kjøper så lurte jeg på om det var noen her som har erfaring med Multicom sin kundeservice? Har aldri brukt de før så håper noen har erfaringer med de her.
Tør jeg og spørre hva laptopen skal brukes til?
FM 13, GW2, Skyrim, youtube, div forum og se fotball på nett. Hvordan det?
Er det veldig nødvendig med at den er mobil? Fordi en stasjonær hadde vært et bedre alternativ.
Ja, det er et must. Har ryggproblemer og sitter jeg mer enn i 45min/1 time så må jeg flytte på meg. Da er det mye enklere å gå til et annet rom og sette seg ned i en annen stol/sofa som gir meg en annen sittestilling. Og det blir vel ikke så veldig mye billigere med stasjonær uansett vil jeg tro?
Sist endret av TheOnlyArf; 5. desember 2012 kl. 20:35.
Det er ikke snakk om billig, det er snakk om at feks oppgraderingsmulighetene ikke er det samme som i en desktop. Det er også mer for pengene i en desktop. Generelt sett mer ytelse. Vil også si at til spilling er det nesten idiotisk og ha laptop som står fastplasert 99% av tiden.
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Det er ikke snakk om billig, det er snakk om at feks oppgraderingsmulighetene ikke er det samme som i en desktop. Det er også mer for pengene i en desktop. Generelt sett mer ytelse. Vil også si at til spilling er det nesten idiotisk og ha laptop som står fastplasert 99% av tiden.
Vis hele sitatet...
Blir nok sikkert kjøpt en stasjonær i fremtiden en gang, men ikke nå. En stasjonær når jeg bytter rom hvert tredje kvarter blir veldig vanskelig. Laptopen kommer til å funke til spill så da er det en mye enklere løsning for meg.
Har hatt god erfaring med kunderservicen til Multicom, dog bare pr epost. Svarer i løpet av en dag og er raske på service om du skulle ha behov for det. Kan absolutt anbefales!
Sitat av fatfro Vis innlegg
Les her.
Vis hele sitatet...
Etter å ha lest igjennom så tror jeg at jeg styrer unna. Takk for linken!
De fleste skriver negativt om de skriver noe, hva er det som skremte deg? At Posten eller Bring er trege? Jeg har ihvertfall god erfaring med kundeservice over epost, har alltid fått svar innen 1 dag.
Har fantastisk erfaring med Multicom Kundeservice. Anbefales på det sterkeste! Hyggelige er de og.
Jeg har ikke det, men regner med at det er litt fram og tilbake. Det tok dem seks uker å sende julegaven til broren min. Seks uker, de sendte den i januar når jeg bestilte den sent november!
Kan anbefale dem på det sterkeste.
Kjappe svar på mail og hyggelige på telefon. hjelpsomme er de og.

Og søk på komplett.no så finner du sikkert likke mye pes som står på dem og

Ta det med en klype salt.
Sitat av kizzaw Vis innlegg
Kan anbefale dem på det sterkeste.
Kjappe svar på mail og hyggelige på telefon. hjelpsomme er de og.

Og søk på komplett.no så finner du sikkert likke mye pes som står på dem og

Ta det med en klype salt.
Vis hele sitatet...
Komplett.no

De har to stjerner bedre enn Multicom.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Jeg har ikke det, men regner med at det er litt fram og tilbake. Det tok dem seks uker å sende julegaven til broren min. Seks uker, de sendte den i januar når jeg bestilte den sent november!
Vis hele sitatet...
Var den på lager?
Multicom sine sørlendinger er hyggelige, tar telefonen raskt og hjelper deg med det meste, det er ihvertfall min erfaring.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Var den på lager?
Vis hele sitatet...
Det stod det på nettsiden.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
De fleste skriver negativt om de skriver noe, hva er det som skremte deg? At Posten eller Bring er trege? Jeg har ihvertfall god erfaring med kundeservice over epost, har alltid fått svar innen 1 dag.
Vis hele sitatet...
Leser de gode også. Det som skremte meg var at det ikke lagerbeholdningen ikke stemmer, trege med levering (det er ikke posten eller bring sin feil), lite kunnskap og at det er mange som har klaget over hvor tregt det er hvis du må levere inn varen for reklamasjon. Det sistnevnte er særdeles viktig for meg.

Å svare raskt på en mail er en god ting, men det må skje noe også hvis du må sende inn varen også.
Min erfaring med Multicom er litt opp og ned.

Bestilte en av mine første PC-er derfra, og de skulle bygge den for meg. Når den kom frem lå grafikkortet løst og slang inni PC-en. Var ikke festet ordentlig. Dette var da det var vanlig med singeslot og mye mindre kort.

Da jeg påpekte dette, var de veldig behjelpelige, og alt ordnet seg. Men handler ikke store ting derfra igjen.

Ellers har jeg inget å utsette på service, frakt og leveringstid.
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Min erfaring med Multicom er litt opp og ned.

Bestilte en av mine første PC-er derfra, og de skulle bygge den for meg. Når den kom frem lå grafikkortet løst og slang inni PC-en. Var ikke festet ordentlig. Dette var da det var vanlig med singeslot og mye mindre kort.

Da jeg påpekte dette, var de veldig behjelpelige, og alt ordnet seg. Men handler ikke store ting derfra igjen.

Ellers har jeg inget å utsette på service, frakt og leveringstid.
Vis hele sitatet...
Hadde nok bestilt mindre varer fra dem uten å nøle, men når vi snakker om 8.000 NOK så er det ikke en risiko jeg er villig til å ta.
Sitat av TheOnlyArf Vis innlegg
Hadde nok bestilt mindre varer fra dem uten å nøle, men når vi snakker om 8.000 NOK så er det ikke en risiko jeg er villig til å ta.
Vis hele sitatet...
Det er det jeg mener. Hvis man må ta en risiko med å handle fra dem så unngår jeg hele butikken.
veldig greie folk i min erfaring.
Bestilte nettop derfra for 13k uten å nøle. Har mailet de to gange og fått svar noen timer senere samme dag. Får du noe som er uferdig/ ikke bra så har du jo 14 dager på deg
▼ ... over et år senere ... ▼
Styr LANGT unna Multicom, særlig deres egenproduserte (eller sammensatte) PCer, merket Multicom.

Jeg har eid en 17" Multicom-laptop i et år, og maken til drittPC har jeg aldri vært borti.
Her er mine erfaringer:

1. PCen klarer ikke lese eksterne harddisker via USB (dersom de ikke har egen strømforsyning. Dette fordi maskinens USB-porter ikke leverer nok strøm. Dette har jeg aldri opplevd med noen annen bærbar jeg har prøvd.

2. Elendig touchpad, som har vært inne til reperasjon 2 ganger, og før det var gått et år hadde det oppstått slitemerker på touchpaden. Det har heller aldri skjedd meg før.

3. Elendig byggekvalitet på selve PCen. Den virker skranglete.

4. Elendige høyttalere, virkelig dårlig. Jeg har faktisk bedre lyd på mobiltelefonen min...

5. Gammeldags og bråkete tastatur.
5.1 F-tastene er default. For å få tak i mer hyppig brukte funksjoner som lyd og lysjustering må man klikke Fn-tasten.
5.2 Ikke egne taster for lydjustering. Og sleep-tasten er plassert MELLOM "mute" og "lyd ned"-knappen. Dette fører til at jeg stadig setter PC til sleep når jeg mente å mute lyden. Utrolig irriterende!
5.3 Tastaturet er dårlig plassert på maskinen - for langt opp mot skjermen.
5.4 Touchpaden er plassert midt på maskinen, ikke midt under tastaturet. Dermed kommer høyre hånd stadig borti touchpaden når jeg skriver touch.

DRITTMASKIN!!

IKKE kjøp Multicom PC
Sist endret av konsumer; 8. desember 2013 kl. 00:06.
Multicom har søppel til kundeservice. Kan absolutt ikke anbefale dem.
Jeg har en bærbar Multicom-maskin som fungerer greit i forhold til hva jeg har betalt. Jeg har fått (på papiret) ganske gode specs på maskinen, dog er ikke den totale byggekvaliteten er optimal, men likevell ikke noe som bryr meg nevneverdig.

Maskinen svarer i stor grad til forventningene, men sliter litt med kjøling ved langvarig, tung bruk. Viften "jager" opp og ned i turtall hele tiden, noe som er svært irriterende (kun under langvarig last).

Jeg hadde feil på DVD-spiller, men fikk tilsendt ny iløpet av et par dager, som jeg kunne bytte selv (jeg ba om å slippe innsending).

Totalt sett er jeg OK fornøyd med kjøpet av Multicom-maskin, og godt fornøyd med kundeservice og leveringstid fra Multicom.
Sist endret av saftus; 8. desember 2013 kl. 00:41.