Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  121 14387
Filmen er kanskje veldig bra men absolutt ikke verdens beste. Jeg likte den filmen veldig godt men har sett langt bedre filmer enn Watchmen.
Jeg likte den absolutt ikke. Og jo, jeg forsto den. Det er mer sjangeren jeg ikke liker kanskje.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Går uti fra at du har lest tegne serie novellen filmen er basert på?
Må si meg både og enig med deg der, men av det nyere som er laget som er det BESTE, MÅ være Bronson! Det er som en kritiker sa "21th century's Clockwork Orange"!
Ærlig talt, Bronson suger jo slapp eselpikk. Og jeg anser Clockwork for å være et stort, stort verk.
Sist endret av xtapolapocetl; 5. oktober 2009 kl. 00:08.
Så Watchmen etter at jeg så denne tråden her å jeg likte den veldig godt! Jeg syns det blir vanskelig å se på en film som "verdens beste", pga så mange forskjellige sjangere osv. Men i superhelt-sjangeren syns jeg klart at Watchmen er den beste filmen, langt foran The Dark Knight.
Filmen var litt vell lang og passer ikke meg. Syntes introen var genial! men så daffet det litt av etterhvert med mye tom snakking. Ikke verdens beste men heller ikke verdens dårligste. Blir litt rart og kalle en film for verdens beste siden det er så mange forskjellige meninger og superhelt-filmer med blå menn og helter med B-gjengen masker appellerer sikkert ikke til alle.
Antakelig ikke, men herregud, du vil da aldri klare å finne en film som appellerer til alle, og som alle syns er best.
forgotten silver, denne filmen er så genial, jeg klarer ikke å forklare den en gang, den må bare sees.
Jeg har sett watchmen, filmen er bra, men ikke i nærheten av nivået forgotten silver ligger på, for meg er forgotten silver den beste filmen jeg har sett.
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Ærlig talt, Bronson suger jo slapp eselpikk. Og jeg anser Clockwork for å være et stort, stort verk.
Vis hele sitatet...
Er det bare meg som synes Clockwork er noe skikkelig feberfantasi-aktig, ekkelt tull? Skikkelig ræva film, synes jeg.

Watchmen har jeg ikke sett enda, jeg venter enda på at Stormen skal invitere meg på en romantisk filmkveld
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg må bare nevne at introen blir bare bedre og bedre for hver gang jeg ser den.

Dette har nok mye med at jeg er en ivrig Dylan-fan også, men måten introen er laget på får meg nesten til å stemple den som en egen liten kortfilm.
Watchmen var helt grei. For min del blir det en forbrytelse å nevne den i samme setning som Pulp Fiction!

Inglorious Basterds skuffa meg brutalt! Tarantino kan bedre enn det!
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Ærlig talt, Bronson suger jo slapp eselpikk. Og jeg anser Clockwork for å være et stort, stort verk.
Vis hele sitatet...
Den filmen der skulle jeg ønske at jeg aldri hadde sett!
Har aldri sett på maken til veggevev og tull!
Nei, fy faen!
Merker at jeg blir provosert bare av å tenke på den dårlige filmen!

Men som sagt, jeg likte Watchmen.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Er det bare meg som synes Clockwork er noe skikkelig feberfantasi-aktig, ekkelt tull? Skikkelig ræva film, synes jeg.

Watchmen har jeg ikke sett enda, jeg venter enda på at Stormen skal invitere meg på en romantisk filmkveld
Vis hele sitatet...
det går desverre sport i å like de særeste filmene.

og nei, det er ikke bare deg som syns det.
Synes Watchmen var helt rå! Jeg og kompisen fikk frysninger da Jimi Hendrix kom på anlegget, med en stor smiley på månen! Skjønner ikke helt hvorfor folk ikke skal forstå den, men...
Sitat av fetter Vis innlegg
Inglorious Basterds skuffa meg brutalt! Tarantino kan bedre enn det!
Vis hele sitatet...
Burde han kunne bedre? Filmen oset jo Tarantino kvalitet, og det var absolutt godteri for oss som liker en god dialog og et herlig skuespill
Sitat av tafsern Vis innlegg
Burde han kunne bedre? Filmen oset jo Tarantino kvalitet, og det var absolutt godteri for oss som liker en god dialog og et herlig skuespill
Vis hele sitatet...
Kunne ikke sagt det bedre selv!
Er det jeg elsker med Tarantinos filmer, de utrolige bra dialogene som bare varer og varer helt det hele bryter ut i et sinnsykt klimaks av et poeng!
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Svidd Neger er verdens beste film. Punktum.

Nei, forresten. Kanskje jeg skulle ha lagd en egen tråd om dette?
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Er det bare meg som synes Clockwork er noe skikkelig feberfantasi-aktig, ekkelt tull? Skikkelig ræva film, synes jeg.
Vis hele sitatet...
Du er nok ikke alene, men Clockwork er jevnt over anerkjent av filmelskere. Filmen har nok tapt seg noe for meg med årene, men det er fremdeles sekvenser i filmen som får nakkehårene mine til å reise seg selv etter å ha sett den et latterlig antall ganger. Vet ikke helt hva du mener med feberfantasiaktig, ekkelt tull. Mener du historien er den noenlunde greit fundert i Burgess' roman, så i så fall er det også en delvis og indirekte kritikk av opphavsmaterialet. Mener du filmens uttrykksform kan jeg tildels være enig, bortsett fra at jeg ikke opplever det som tull. Den suggererende kombinasjonen av de lange, dvelende tagningene og musikken gjør en god jobb med å bringe den postapokalyptiske ånden og Alex' psykopatiske sinnsliv ut til seeren, til tider på en så intens måte at jeg blir stum av ærefrykt.

Men den er nok ikke for alle, og jeg har ingen problemer med å forstå at den ikke alltid faller i smak. Likevel, å avfeie den som tull syns jeg er å dra det litt langt (hva skal man da kalle ting som Transformers?*). Uavhengig av begeistringsnivå må man iallfall erkjenne at det er et seriøst, gjennomført verk.

* Dette slår jo litt tilbake på meg selv siden jeg brukte en så spisset karakteristikk av Bronson, men faen heller.

Sitat av somnium Vis innlegg
det går desverre sport i å like de særeste filmene.
Vis hele sitatet...
Det er forskjell på "weird for the sake of weird" og det å tørre å bevege seg utenfor boksen, og kreve noe av seeren.
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Du er nok ikke alene, men Clockwork er jevnt over anerkjent av filmelskere. Filmen har nok tapt seg noe for meg med årene, men det er fremdeles sekvenser i filmen som får nakkehårene mine til å reise seg selv etter å ha sett den et latterlig antall ganger. Vet ikke helt hva du mener med feberfantasiaktig, ekkelt tull. Mener du historien er den noenlunde greit fundert i Burgess' roman, så i så fall er det også en delvis og indirekte kritikk av opphavsmaterialet. Mener du filmens uttrykksform kan jeg tildels være enig, bortsett fra at jeg ikke opplever det som tull. Den suggererende kombinasjonen av de lange, dvelende tagningene og musikken gjør en god jobb med å bringe den postapokalyptiske ånden og Alex' psykopatiske sinnsliv ut til seeren, til tider på en så intens måte at jeg blir stum av ærefrykt.

Men den er nok ikke for alle, og jeg har ingen problemer med å forstå at den ikke alltid faller i smak. Likevel, å avfeie den som tull syns jeg er å dra det litt langt (hva skal man da kalle ting som Transformers?*). Uavhengig av begeistringsnivå må man iallfall erkjenne at det er et seriøst, gjennomført verk.

* Dette slår jo litt tilbake på meg selv siden jeg brukte en så spisset karakteristikk av Bronson, men faen heller.



Det er forskjell på "weird for the sake of weird" og det å tørre å bevege seg utenfor boksen, og kreve noe av seeren.
Vis hele sitatet...
Jeg synes innlegget ditt, ditt forsvar av filmen, er bedre enn filmen selv

Tull var kanskje ikke noe godt ord? Det er jo helt klart en mening i filmen, et budskap, men for meg drukner det i filmens uttrykksform (ja, det er ikke historien jeg sikter til), som til tider gjør meg fysisk dårlig.

Og når dette er sagt, liker jeg flere "sære" filmer, men akkurat Clockwork treffer ikke meg noe annet sted enn midt i brekknings-refleksen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Herlig at det ikke bare er jeg som elsker filmen Watchmen..

Det er så UTROLIG mye som gjør denne filmen til en av verdens beste i mine øyne.. Jeg har denne filmen rangert som den tredje beste filmen jeg vet om

skal se den nå om 20min.. har ikke sett den siden jeg var på kino
▼ ... flere år senere ... ▼
Satt på 4 timers versjonen for ca 3 timer siden.
Denne filmen er helt RÅ.
Dette er 15. gang jeg ser den, og den fortjener virkelig en Bump på denne tråden.
Etter Fight Club, vil den alltid være min nr. 2.
Til og med introen er fantastisk, musikk utvalget kunne ikke vært bedre, filmingen, effektene, detaljene og dens vanvittige evne til å gripe en slags form for nostalgi er helt vilt!

Mine absolutte anbefalinger, se denne filmen minst 5 ganger!