Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 19335
Hei jeg prøver og sette modemet mitt i bride men jeg finner ikke bridge option og tipper bare NGT(Nextgentel) Har bare tilgang til den.
men når jeg spør så får jeg bare at de ikke vil hjelpe meg med sånt...
noen tips?
Etter litt Google-søk ser det ikke ut som du har mulighet for å konfigurere noe på WAN-porten på modemet ditt.

Er du logget inn som admin eller user?

Dette var innloggingen på min inteno:

Bruker: admin
Passord: VebBfB1963
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det passordet er til iteno x5668 modemet til NGT. Er selv på utkikk etter admin/password til DG150. Fint om noen kan poste om de har dette.
Dette er løsningen: diskusjon.no - Sette Inteno DG150 i bridge

Nevermind, fant en annen løsning. Snakket med NGT og de sender meg et Thomson Speedtouch modem (som er et rent modem). Da kan jeg bare plugge Asus'en rett i. Er visst umulig å bridge Inteno DG150.
Vis hele sitatet...
Next Gen tel - Ruter i bridge-modus

Ja, du kan benytte egen ruter og sette NextGenTel-ruteren i bridgemodus.

Slik egen konfigurasjon av ruter er derimot ikke støttet av NextGenTel. Vi kan ikke hjelpe deg med oppsett av dette eller oppsett av utstyr som ikke er levert av NextGenTel.
Vis hele sitatet...
Tips hvis NGT (fortsatt nekter å hjelpe med bridging): Bestill subnet siden dette fortsatt ikke kan leveres med de nye (Thomson FW) Intenoene, siden de da er tvunget til å enten sende deg et bridgebart modem (evt. en eldgammel Thomson router som de har bridget) eller å hjelpe deg med bridging (siden de tydeligvis fortsatt ikke klarer å få subnet til å fungere på Inteno DG150 og DG301..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har funnet admin passordet til de nye DG modemene fra NGT

User: admin
Password: BdisPLr1917

Er bare testet på DG150, er sikkert det samme på resten av de modellene
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei. Noen som har passord til nyere Inteno DG150B? Den jeg har kjører firmware DG150-WU7P2U_NGT3.5.5-160609_1828 og passordene over virker ikke lengre.
Sitat av Leifern Vis innlegg
Hei. Noen som har passord til nyere Inteno DG150B? Den jeg har kjører firmware DG150-WU7P2U_NGT3.5.5-160609_1828 og passordene over virker ikke lengre.
Vis hele sitatet...
Inteno DG150B - Innlogging på ruter

Gå til http://10.0.0.1/ i en nettleser.
Brukernavn: user
Passord: user
Vis hele sitatet...
Hvis det ikke funker kan du begynne å sjekke litt default logins for DG301-r1 elns. siden den tydligvis deler en del stuff dersom man har oppgradert den:

Alternativt kan du teste om en nedgradering i firmware gjør at de andre passordene kan brukes.

Ifølge Portforward.com:

DG301AL
user: admin
pass: SerialNumber
Vis hele sitatet...
Fant ingen DG301-r1 på lista, men hadde prøvd serial nummeret som passord med user eller admin som brukernavn.
Sist endret av Turbolego; 8. august 2016 kl. 02:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.