Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3374
Sitter her med en casio fx-9860gii ved min side. Jeg har etter litt reseach funnet ut at dette er en mini pc med 42kb ram (svindel) og dette får meg til å undre, hvis jeg lager et omfattende program til eksamen som ikke bare gir svaret men også hvordan man regner ut. Er det ansett som juks? Det står at den er lov å bruke og jeg finner ingenting om at det ikke er lov å lage et program til den.nå skal det sies at det er begrenset hva jeg får til med 42kb ram men hadde vært kjekt med i allefall et lite hjelpe program
Sist endret av tor0405; 1. desember 2013 kl. 00:31.
Vi får lov til å bruke PC emulator til fx-9860 på eksamen, men kan hende det er annerledes hos dere.

EDIT: Ser nå at jeg ikke leste OP helt og kan hende jeg ikke svarer på spørsmålet ditt.
Sist endret av Xernox; 1. desember 2013 kl. 00:33.
Den kan du snart kaste. Nå kommer Geogebra på eksamen. Det er nå to år med en overgangsordning hvor det er opp til hver enkelt skole før det blir obligatorisk.

Så hvorfor skriver jeg det, du kommer kanskje under overgangensregelen?
Skidd
Trådstarter
Sitat av Xernox Vis innlegg
Vi får lov til å bruke PC emulator til fx-9860 på eksamen, men kan hende det er annerledes hos dere.

EDIT: Ser nå at jeg ikke leste OP helt og kan hende jeg ikke svarer på spørsmålet ditt.
Vis hele sitatet...
Men den sjekker de vel? Og det er vel ikke akkurat lov med matteløser2000
Sitat av tor0405 Vis innlegg
Men den sjekker de vel? Og det er vel ikke akkurat lov med matteløser2000
Vis hele sitatet...
Det vet jeg ikke, men læreren sa vi kunne bruke alle hjelpemidler som ikke er kommuniserende.
Er det VGS? Isåfall kan man bruke alt som er ikke kommuniserende, dersom det står på infosiden at det er lov.

Eksempel hos oss: Del 1 står det hjelpemidler: Linjal, vinkelmåler, skrivesaker. Del 2: alle hjelpemidler tillat, med unntak av kommuniserende. (Eller noe slikt, orker ikke finne fram den presise teksten atm)
Skidd
Trådstarter
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Er det VGS? Isåfall kan man bruke alt som er ikke kommuniserende, dersom det står på infosiden at det er lov.

Eksempel hos oss: Del 1 står det hjelpemidler: Linjal, vinkelmåler, skrivesaker. Del 2: alle hjelpemidler tillat, med unntak av kommuniserende. (Eller noe slikt, orker ikke finne fram den presise teksten atm)
Vis hele sitatet...
Jaja da er det bare å lage matteløser2000 til pc istedet, mye enklere uansett
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Basically, dersom det ikke er sender eller mottaker på enheten/objektet - tillatt.
Som Freddy_fred5 og Duckie sier så kan du bruke ikke-kommuniserende enheter
Ikke kommuniserende = PC uten internet.
Sitat av tor0405 Vis innlegg
Jaja da er det bare å lage matteløser2000 til pc istedet, mye enklere uansett
Vis hele sitatet...
Eller laste ned de 1000 programmene som kan gjøre det for deg.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Eller laste ned de 1000 programmene som kan gjøre det for deg.
Vis hele sitatet...
På under 42kB RAM?
Sitat av Duckie Vis innlegg
På under 42kB RAM?
Vis hele sitatet...
Nei på PCen din.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Duckie Vis innlegg
På under 42kB RAM?
Vis hele sitatet...
Ja, det er ikkje så himla mykje data i oppgåvene på VGS. Og skal ein ikkje ha fancy GUI kan ein skrive rimelig mange kodelinjer før det vert størrelse på det...
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Sitat av Xernox Vis innlegg
Nei på PCen din.
Vis hele sitatet...
Ah, haha, at jeg ikke tenkte på det.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Ja, det er ikkje så himla mykje data i oppgåvene på VGS. Og skal ein ikkje ha fancy GUI kan ein skrive rimelig mange kodelinjer før det vert størrelse på det...
Vis hele sitatet...
Hm, det visste jeg ikke! Skulle vært noe nedstrippingsmodus på tyngre programmer for akkurat dette. Ikke at det som regel er så veldig fancy, men det hadde vært greit med ytterligere no-fancy.
Sitat av Duckie Vis innlegg
På under 42kB RAM?
Vis hele sitatet...
Tror nok det skal gå fint an, selv med så lite RAM, tror du burde oppgradere PC'en din da, men men.


Jeg har selv ett kort lite program som sorterer en bunke med filer, og behandler dem etter en del presets, det er på hele 2,3kb, så er nok ikke umulig nei.
Sitat av Yalla Vis innlegg
Den kan du snart kaste. Nå kommer Geogebra på eksamen. Det er nå to år med en overgangsordning hvor det er opp til hver enkelt skole før det blir obligatorisk.

Så hvorfor skriver jeg det, du kommer kanskje under overgangensregelen?
Vis hele sitatet...
Hva hjelper geogebra på eksamen?

Wolframalpha derimot...
Sitat av Spelly Vis innlegg
Hva hjelper geogebra på eksamen?

Wolframalpha derimot...
Vis hele sitatet...
Kan man bruke geogebra er det faktisk ganske praktisk for en del oppgaver.
Noe sier meg at det er mindre jobb å lære algebra enn å omprogrammere kalkulatoren din

Alternativt kjøp en ti89 og sats på at ingen ser forskjellen
Skidd
Trådstarter
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Noe sier meg at det er mindre jobb å lære algebra enn å omprogrammere kalkulatoren din

Alternativt kjøp en ti89 og sats på at ingen ser forskjellen
Vis hele sitatet...
og du har selvfølgelig rett, det vil ta lang tid å lage et slik program som er effektivt og bra. men sikkert ikke bare meg som har lyst på noe slikt, så jeg kunne ha lagt det ut på nett.