Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 732
No har eg omsider fått somla meg til å lage gameplay-videoar til youtube. Har berre laga ein foreløbig, men har planar om fleire.

(Dette er ikkje ein reklametråd. Eg kjem ikkje til å lenke til videoen.)

Eg brukte DosBox sin opptaksmoglegheit på den første videoen, men no har eg tenkt å lage ein "let's play" av Angband. For Windows.

Problemet er jo berre at Fraps ikkje vil ta opp. Eg har prøvd på andre spel, og der har det fungert fint.

Det kan sjå ut som om Fraps er svært selektiv med kva det vil ta opp. Har det noko med korleis spelet/programmet startar?

Eg har lest på nettet og fulgt instruksjonane der til korleis eg skal gjere det, men det ser ikkje ut til å fungere på alt. Noko som er fortærande.

Eg forstår jo at det er eit eller anna eg gjer feil, men kva?

Om det ikkje går an å få ordna dette med Fraps, er det nokon andre lignande program som kan anbefalast?
Bruk dxtory, mye bedre program enn Fraps! Mange valgmuligheter og påvirker ikke fps`en like mye som fraps.
Sist endret av HuskaIkke; 26. november 2013 kl. 12:33.
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Bruk dxtory, mye bedre program enn Fraps! Mange valgmuligheter og påvirker ikke fps`en like mye som fraps.
Vis hele sitatet...
Les om det no - det ser ganske bra ut. Tusen takk for tipset! Ser ut som om eg kanskje skal gå til anskaffelse av dette ja.
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Bruk dxtory, mye bedre program enn Fraps! Mange valgmuligheter og påvirker ikke fps`en like mye som fraps.
Vis hele sitatet...
Å si at det er mye bedre vil jeg nå ikke være enig i men, jeg liker fraps bedre, og det krever faktisk mindre av min pc enn hva dxtory gjør.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Å si at det er mye bedre vil jeg nå ikke være enig i men, jeg liker fraps bedre, og det krever faktisk mindre av min pc enn hva dxtory gjør.
Vis hele sitatet...
Bruker selv DXtory, så lenge du har en god harddisk så merker du lite på fps. jeg recorder mellom 50-60 fps i bf4 på ultra, når jeg ikke bruker DXtory for og filme har jeg 60-80.
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
Bruker selv DXtory, så lenge du har en god harddisk så merker du lite på fps. jeg recorder mellom 50-60 fps i bf4 på ultra, når jeg ikke bruker DXtory for og filme har jeg 60-80.
Vis hele sitatet...
Sier ikke at DXtory er dårlig, langt ifra, men etter mine erfaringer er Fraps enda bedre, jeg syns både lyd og bildekvalitet er litt bedre, samt at det krever mindre av min maskin.
No har eg skaffa meg DXtory, og er strålande fornøgd! Men eg har ikkje funne nokon måte å filme skrivebordet med den? Så vidt eg har forstått filmar den berre spill som brukar Direct X(?) Så eg kan ikkje filme Angband med det. Men - Fraps funkar jo utmerka til det, så eg får berre veksle mellom dei to. Takk for tipset!
Sist endret av Nekran; 26. november 2013 kl. 16:54.