Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1770
Må jeg se seriene for å kunne se filmene?
Om ikke, må jeg se alle filmene for å kunne nyte de siste filmene?
Nei, du trenger ikke det. Det er bare å se i vei
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Sitat av caperno Vis innlegg
Nei, du trenger ikke det. Det er bare å se i vei
Vis hele sitatet...
Hva med filmene, må jeg se dem I rekkefølge eller er de uavhengig av hverandre?

Om jeg har fattet det riktig så er StarGate, Babylon 5, Firefly, Battlestar Galactica og kansje Defiance noe I likeheten.
Hva og hvordan anbefaler dere at jeg ser dem om jeg sier at jeg ikke liker Star Trek serien, men liker Star Wars greit?
De to nyeste filmene er satt veldig tidlig i StarTrek universet. Før noen av de gamle filmene og alle utenom den siste av seriene. Du mister ikke annet enn et par referanser og ''easter eggs''.

Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Hva med filmene, må jeg se dem I rekkefølge eller er de uavhengig av hverandre?
Vis hele sitatet...
Se eneren først.

Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Om jeg har fattet det riktig så er StarGate, Babylon 5, Firefly, Battlestar Galactica og kansje Defiance noe I likeheten.
Hva og hvordan anbefaler dere at jeg ser dem om jeg sier at jeg ikke liker Star Trek serien, men liker Star Wars greit?
Vis hele sitatet...
Firefly er trolig tidenes beste Sci/fi serie! Har du ikke sett den så se den nå!
Stargate er også konge.
Defience var utrolig dårlig. Babylon og Battlestar Galactica hører jeg følk sier er bra, men jeg hatet dem begge.
Sist endret av Bombasa; 26. september 2013 kl. 15:43.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Om jeg har fattet det riktig så er StarGate, Babylon 5, Firefly, Battlestar Galactica og kansje Defiance noe I likeheten.
Hva og hvordan anbefaler dere at jeg ser dem om jeg sier at jeg ikke liker Star Trek serien, men liker Star Wars greit?
Vis hele sitatet...
Det er umulig å si, siden seriene og universene er helt forskjellige og ikke deler stort annet enn at de er sci-fi.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Hva med filmene, må jeg se dem I rekkefølge eller er de uavhengig av hverandre?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke sett de gamle filmene og TV-serien, og det er også grunnen til at jeg var skeptisk til å se de nye filmene. Så de for første gang bare for noen uker siden, og jeg likte begge veldig godt.

Om jeg har fattet det riktig så er StarGate, Babylon 5, Firefly, Battlestar Galactica og kansje Defiance noe I likeheten.
Hva og hvordan anbefaler dere at jeg ser dem om jeg sier at jeg ikke liker Star Trek serien, men liker Star Wars greit?
Vis hele sitatet...
Som Mith sier, så har de seriene lite til felles annet enn sjangeren. Alt av Stargate (begynn med SG-1) og Firefly (ble kansellert, men fremdeles verdt å se!) anbefales!
Sist endret av caperno; 26. september 2013 kl. 15:47.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Om jeg har fattet det riktig så er StarGate, Babylon 5, Firefly, Battlestar Galactica og kansje Defiance noe I likeheten.
Hva og hvordan anbefaler dere at jeg ser dem om jeg sier at jeg ikke liker Star Trek serien, men liker Star Wars greit?
Vis hele sitatet...
Firefly er en kongeserie, og det finnes en film som også er ganske bra; http://www.imdb.com/title/tt0379786/
Slenger meg med, Firefly er knall! Men du se serien før du ser filmen, hvis ikke robber du deg fra en enda bedre filmopplevelse!
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Takker for svar.
Virker som alt av gode sci-fi blir kansellert...Heroes, 4400, Treshold, Alphas, FlashForward, The River, The Event....
Filmen i Firefly er bare avslutningen på historien etter de ble kanselert.
Ser du bare filmen så vil du ikke skjønne en drit. De blir som å se episode 15 i en random serie uten å ha sett episode 1 - 14.
Anbefaler seriene ovenfor filmene.

Star Trek The Original Series sies å være best av alle. Har ikke sett så mye av det dessverre da jeg har ikke fått sansen for det helt enda.

Her er det jeg liker av Star Trek:
  • Star Trek The Next Generation (Picard, nuff said)
  • Star Trek Deep Space Nine (en av de beste Star Trek seriene IMO)
  • Star Trek Voyager (Seven of Nine!)

Enterprise - serien er også helt ok. :-)

Filmene er veldig varierende i kvalitet, noen er dog knall, anbefaler First Contact!

Ellers anbefaler jeg på det sterkeste:
  • Battlestar Galactica

So Say We All.
Sist endret av drinkalone; 26. september 2013 kl. 18:10.
Sitat av drinkalone Vis innlegg
Anbefaler seriene ovenfor filmene.

Star Trek The Original Series sies å være best av alle. Har ikke sett så mye av det dessverre da jeg har ikke fått sansen for det helt enda.
Vis hele sitatet...
Nå er Startrek the original series HÅPLØST foreldet.

Det var en awesome serie, på 60-tallet. Idag er det bare blodfans og folk med en fetish for gamle serier som ser på Star Trek TOS.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Nå er Startrek the original series HÅPLØST foreldet.

Det var en awesome serie, på 60-tallet. Idag er det bare blodfans og folk med en fetish for gamle serier som ser på Star Trek TOS.
Vis hele sitatet...
Vel, jeg betviler ikke at det er bra, men syns skuespillet er litt "over the top" for min del. Var TNG som vekte interessen for Star Trek hos meg, så det er ikke så rart at TOS da blir gammelt i forhold. :-)