Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 6861
Leste akkurat at Ben Affleck skal spille Batman i en kommende Superman/Batman film, og jeg må si at jeg ikke helt forstår tanken bak dette:
“We knew we needed an extraordinary actor to take on one of DC Comics’ most enduringly popular Super Heroes, and Ben Affleck certainly fits that bill, and then some,” WB president Greg Silverman said in a statement.
Vis hele sitatet...
Batman Begins med Christian Bale som Batman, synes jeg var den første virkelig gode og beste Batman filmen, noe jeg mener i stor grad skyldes Christian Bale som etter min mening overgår alle andre som tidligere har spilt Batman. The Dark Knight var en veldig god oppfølger, mens The Dark Knight Rises syntes jeg var den dårligste av de tre, men likevel langt bedre enn noen av de tiligere Batman filmene. Så når jeg nå leste at Batman skal spilles av Ben Affleck ble jeg mild sagt skuffet, og for meg er det en god nok grunn til å la være å se filmen.

Hva synes du/dere om Ben Affleck som Batman og kommer du/dere til å se filmen?
enig med deg at Bale er en mye dyktigre skuespiller Affleck, litt synd at ikke Bale skal spille i denne filmen. Jeg likte Bale som Batman.
Sist endret av h3kr0; 23. august 2013 kl. 16:07.
Tror det kan bli bra, er mer redd studioet fucker manuset.

Få han i "The Town" fysikk, så kan det funke greit.
Christopher Nolan hadde nok en større rolle i Batman Begins (og oppfølgerene) enn Christian Bale alene, men når Christian Bale ikke lenger vil fortsette så er ikke Ben Affleck et dårlig valg som Batman. Håper bare Joseph Gordon-Levitt (som Robin) ikke blir erstattet med Matt Damon.. :P
Tydeligvis ingen som husker Daredevil.

Affleck blir døden til Batman IMO
Veggen's Avatar
Trådstarter Crew
Sitat av JohnMichael Vis innlegg
Christopher Nolan hadde nok en større rolle i Batman Begins (og oppfølgerene) enn Christian Bale alene, men når Christian Bale ikke lenger vil fortsette så er ikke Ben Affleck et dårlig valg som Batman. Håper bare Joseph Gordon-Levitt (som Robin) ikke blir erstattet med Matt Damon.. :P
Vis hele sitatet...
Selvsagt har Christopher Nolan mye å si, som regissør er det jo han som i stor grad former filmen, men uten skikkelige skuespillere blir jobben hans mye vanskeligere. Det er selvfølgelig mulig at Ben Affleck er en bedre skuespiller enn jeg gir han kreditt for, men av det jeg har sett av Ben Affleck har ikke jeg blitt videre imponert og styrer lett unna filmer med hans navn på, være seg foran eller bak kamera.
Sitat av Morgul Vis innlegg
Tydeligvis ingen som husker Daredevil.

Affleck blir døden til Batman IMO
Vis hele sitatet...
Jo, men der har jeg større tro på at det var manuset som ødela filmen - ikke Affleck. Han er en dyktig skuespiller, og det blir interessant å se han som Batman.
Den der Affleck-bashinga er såå 90-talls. Se the town og argo for eksempel, han tar ikke en pearl harbor i hver jævla film.
Det går nok greit skal dere se.
Det er ikke første gang det har vært kontrovers rundt Batmancasting, og sikkert ikke siste.
Personlig har jeg ingenting i mot Ben Affleck, og er spent på å se hvordan det blir.
Selv om han gjorde bra rolle i The Town og Argo, så trenger man ikke like han for det om. Slik er det med alt, om det er filmer, musikk, skuespillere eller mat.

Jeg kommer nok ikke til å se filmen, og det er alene pga jeg er skjit lei av de skal lage ny innspillinger av filmer (nå skal det vel sant sies, at det ikke er laget en Supermann/Batman film før).
Veggen's Avatar
Trådstarter Crew
Sitat av The Great Catsby Vis innlegg
Det går nok greit skal dere se.
Det er ikke første gang det har vært kontrovers rundt Batmancasting, og sikkert ikke siste.
Personlig har jeg ingenting i mot Ben Affleck, og er spent på å se hvordan det blir.
Vis hele sitatet...
Heat Ledger gjorde en formidabel jobb som det Joker, og selv hørte jeg kun positiv omtale av Heat som The Joker, men det var riktignok etter at filmen kom ut. Så det kan godt hende Ben gjør det bra som Batman, men jeg vil være skeptisk avventende og kommer ikke til å prioritere det å se filmen på noen som helst måte.
Og jeg har lyst til å trekke frem American Psycho, der Leonardo DiCaprio skulle ha hovedrollen som Patrick Bateman. For selv om jeg ikke har noe nevneverdig i mot Leonardo DiCaprio, er jeg glad for at de byttet han ut med Christian bale, særlig siden filmen bare var en svak skygge av boken, tror ikke jeg Leonardo ville fungert like godt i rollen som Bateman.
Så jeg håper at noe tilsvarende vil skje med den kommende Batman filmen, så ja, det blir spennende å se hvordan det går, Affleck eller ei.
Sist endret av Veggen; 23. august 2013 kl. 21:10.
Bale hadde nok blitt for mørk for denne filmen. Tror ikke Affleck nødvendigvis gjør en dårlig rolle. Og helt ærlig så er det en vanskelig rolle å caste. Snakket med damen om dette tidligere. Og jeg tror faktisk en ung George Clooney kunne funket. Møtte litt motstand på akkurat den da :P
Veggen's Avatar
Trådstarter Crew
Sitat av murloc Vis innlegg
Bale hadde nok blitt for mørk for denne filmen. Tror ikke Affleck nødvendigvis gjør en dårlig rolle. Og helt ærlig så er det en vanskelig rolle å caste. Snakket med damen om dette tidligere. Og jeg tror faktisk en ung George Clooney kunne funket. Møtte litt motstand på akkurat den da :P
Vis hele sitatet...
George Clooney har allerede fått prøve seg og jeg hadde ikke helt sansen, noe som selvfølgelig ikke trenger å være hans feil, men han har liksom utspilt sin rolle på den fronten. Om det var opp til meg å velge hvem som skulle spille Batman, ville jeg satset på Hugh Jackman eller kanskje Clive Owen, men sistnevnte er nesten like gamle som George Clooney, så Gerard Butler ville muligens vært et alternativ. Uansett ser jeg på alle disse tre som bedre alternativer enn Ben Affleck, men meg om det, og heldigvis er det ikke opp til meg å ta dette valget, for som du sier er det en vanskelig rolle å caste. Noe som sikkert skyldes at så mange allerede har spilt Batman og det at mange har synspunkter på hvordan Batman bør være, i og med at Batman har vært en figur som flere generasjoner har fulgt.
Sist endret av Veggen; 23. august 2013 kl. 22:54.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
George Clooney har allerede fått prøve seg og jeg hadde ikke helt sansen, noe som selvfølgelig ikke trenger å være hans feil, men han har liksom utspilt sin rolle på den fronten. Om det var opp til meg å velge hvem som skulle spille Batman, ville jeg satset på Hugh Jackman eller kanskje Clive Owen, men sistnevnte er nesten like gamle som George Clooney, så Gerard Butler ville muligens vært et alternativ. Uansett ser jeg på alle disse tre som bedre alternativer enn Ben Affleck, men meg om det, og heldigvis er det ikke opp til meg å ta dette valget, for som du sier er det en vanskelig rolle å caste. Noe som sikkert skyldes at så mange allerede har spilt Batman og det at mange har synspunkter på hvordan Batman bør være, i og med at Batman har vært en figur som flere generasjoner har fulgt.
Vis hele sitatet...
Wait what? I need to Imdb some shit right about now. Clive Owen kunne faktisk funket bra. Mer usikker på Hugh Jackman og Gerard Butler. Kan ikke huske å ha sett Clooney som Batman, men har kanskje sett den og derfor jeg foreslo Clooney. Problemet med rollen er jo at det må være en litt sånn cocky Bruce Wayne og samtidig en buff og skummel Batman. Rollen som Batman har igrunn ikke så mye å si på utseende siden han stort sett dekker ansiktet med maske.

Edit: Sjekka nå, og den har jeg jo sett for mange år siden. Definitivt en av de dårlige Batman filmene, noe som 3,6 på Imdb også vitner om.

Sitter med damen å caster den nye Batman nå. Ble tungt sablet ned når jeg foreslo Tom Hiddleston, med noen ekstra kilo muskler selvsagt.
Sist endret av murloc; 23. august 2013 kl. 23:35.
Ikke tilhenger av Butler og Owen. Owen er en dyktig skuespiller men muligens litt for gammel, Butler er jo en mye dårligere skuespiller en Affleck. Jackman kunne muligens funket men han har vell nok med X-Men serien. Min personlige favoritt var Jim Cavziel han var også aktuell for rollen.
Sitat av danseku Vis innlegg
Ikke tilhenger av Butler og Owen. Owen er en dyktig skuespiller men muligens litt for gammel, Butler er jo en mye dårligere skuespiller en Affleck. Jackman kunne muligens funket men han har vell nok med X-Men serien. Min personlige favoritt var Jim Cavziel han var også aktuell for rollen.
Vis hele sitatet...
Jim Cavziel blir i min mening for slick og cheesy på en måte. Snakker nå utelukkende om utseende. Men vi kom frem til et muligens kontroversielt forslag her. Joaquin Phoenix tror jeg hadde passet overraskende bra. Fantastisk skuespiller i tillegg. Litt usikker på om han klarer fysikken. Han er bare 1.73 høy så man måtte evt. trikset vel mye med vinkelen her.
Sitat av danseku Vis innlegg
Tror det kan bli bra, er mer redd studioet fucker manuset.

Få han i "The Town" fysikk, så kan det funke greit.
Vis hele sitatet...
tror han kommer i litt bedre fysikk enn det http://www.youtube.com/watch?v=nz7iC8D7HC8
Veggen's Avatar
Trådstarter Crew
Sitat av murloc Vis innlegg
Wait what? I need to Imdb some shit right about now. Clive Owen kunne faktisk funket bra. Mer usikker på Hugh Jackman og Gerard Butler. Kan ikke huske å ha sett Clooney som Batman, men har kanskje sett den og derfor jeg foreslo Clooney. Problemet med rollen er jo at det må være en litt sånn cocky Bruce Wayne og samtidig en buff og skummel Batman. Rollen som Batman har igrunn ikke så mye å si på utseende siden han stort sett dekker ansiktet med maske.
Vis hele sitatet...
Gerard Butler er ikke den jeg ville foretrukket, det er derfor jeg nevner han som mulig alternativ, men som alternativ til han igjen ville muligens Karl Urban fungert, men tror ikke han i det hele tatt ville vært i nærheten av å fylle skoene til Christian Bale

Edit: Sjekka nå, og den har jeg jo sett for mange år siden. Definitivt en av de dårlige Batman filmene, noe som 3,6 på Imdb også vitner om.
Vis hele sitatet...
En av de tingene jeg liker med Christian Bale, er at han virker som to forskjellig personer, når han er er Batman så skinner det ikke gjennom at han også er Bruce Wayne, i motsetning til George Clooney der det er vanskelig å skille Bruce Wayne fra Batman.

Sitat av murloc
Sitter med damen å caster den nye Batman nå. Ble tungt sablet ned når jeg foreslo Tom Hiddleston, med noen ekstra kilo muskler selvsagt.
Vis hele sitatet...
Må nesten si meg enig med dama di der, han passer veldig bra i rollen som Loke, men klarer ikke helt å se for meg han som Batman.
Ærlig talt så liker jeg ikke Affleck, kan ikke sette helt fingern på det, men han er en av de skuespillerne som på en eller annen måte ødelegger filmen litt for meg.

Likte veldig godt de 3 siste batman-filmene med Nolan og Bale, tror de jobbet bra sammen. Og når jeg ser for meg batman klarer jeg ikke og gjøre det med Affleck.
Kommer ikke på noen bedre for øyblikket, men er ikke fornøyd med affleck.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Vontalo Vis innlegg
tror han kommer i litt bedre fysikk enn det http://www.youtube.com/watch?v=nz7iC8D7HC8
Vis hele sitatet...
Gjør skuespillere seriøst dette for å få muskler? Å trene så mye forstår jeg, men at de tar en såpass heftig coctail med doping? Temmelig sjukt.
Sist endret av Dongerino; 24. august 2013 kl. 01:49.
Sitat av Vontalo Vis innlegg
tror han kommer i litt bedre fysikk enn det http://www.youtube.com/watch?v=nz7iC8D7HC8
Vis hele sitatet...
Han var stor nok i The Town

http://www.denimblog.com/wp-content/...-the-town.jpeg

Fysikken blir ingen problem whatsoever.

Når det gjelder hans skuespill prestasjoner har han jo gjort masse kanon roller de siste årene.
Mennesker er vanedyr. Tar du vekk en legokloss så rabler det for folk. Remake av både supermann og Spider man så tenkte jeg aldri over de nye skulespillerene.
Det jeg digger med Bale er at han tar rollene sine veldig serriøst, og han har også god smak på valg av filmer, han vil spille i.

Men jeg trodde ihvertfall Nolan var ferdig med Batman, og at han bare ville lage en trilogy.

Men er litt usikker på Affleck som superhelt, viss folk husker så spillte han i filmen Daredevil, og ja det var ikke så bra film.
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Men er litt usikker på Affleck som superhelt, viss folk husker så spillte han i filmen Daredevil, og ja det var ikke så bra film.
Vis hele sitatet...
Og du mener at han som hovedrolle har all skyld i det? Mener du alvorlig talt at den filmen hadde vært bra hvis Ben Affleck hadde spillt bedre? Den filmen hadde gått ad undas uansett hvem som fikk hovedrollen..
Vi får se om han passer inn i rollen eller ikke. Tror mange nå er vant til Bale som Batman, og uansett hvem de hadde valgt, så hadde det blitt "feil".
Finnmarking
Det er vanskelig for meg å se for meg en annen skuespiller en Bale i batmandrakt mtp hvor gode de 3 forrige filmene var. Blir litt som og bytte ut RDj i Ironman. Men jeg dømmer ikke filmen ned og under før jeg har sett den. Det er barnslig. Men hey, man bestemmer selv hva man bruker pengene sine på. Jeg for min del vil mest sannsynlig dra å se filmen på kino.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av belisarius Vis innlegg
Vi får se om han passer inn i rollen eller ikke. Tror mange nå er vant til Bale som Batman, og uansett hvem de hadde valgt, så hadde det blitt "feil".
Vis hele sitatet...
Njaa, er vel bare den yngre generasjon som ser på Bale som den "ekte" Batman. Jeg er jo også av den yngre generasjon men ser enda på Bale som en nykommer innenfor Batman. Han gjorde en god jobb, men han er absolutt ikke den beste som har spilt Batman.
Sist endret av Dongerino; 24. august 2013 kl. 13:01.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Njaa, er vel bare den yngre generasjon som ser på Bale som den "ekte" Batman. Jeg er jo også av den yngre generasjon men ser enda på Bale som en nykommer innenfor Batman. Han gjorde en god jobb, men han er absolutt ikke den beste som har spilt Batman.
Vis hele sitatet...
Hvem har spilt Batman best mener du?
Det lurer jeg også veldig på, Michael Keaton var bra, Val Kilmer ok.

Adam West er jo den originale og sett det meste der, pleide og ta opp fra NRK når de tidligere sendte serien. Men han spiller en helt annen batman, med trikot og mye mer humor.

1. Bale
2. Keaton
3. Kilmer
Veggen's Avatar
Trådstarter Crew
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Njaa, er vel bare den yngre generasjon som ser på Bale som den "ekte" Batman. Jeg er jo også av den yngre generasjon men ser enda på Bale som en nykommer innenfor Batman. Han gjorde en god jobb, men han er absolutt ikke den beste som har spilt Batman.
Vis hele sitatet...
Njeei, er ikke helt enig med deg der, som 75 modell så tilhører vel jeg den eldre garden, og har sett det meste av Batman som har kommet opp gjennom årene.
Og det går ikke på hvem som er den ekte Batman, det går på hvem som har fungert best i rollen som Batman og Bruce Wayne, og når det kommer til rangering er jeg helt enig med danseku.

For moroskyld gjorde jeg et bildesøk på Bruce Wayne og reultatet var ganske unisont, men det kommer selvfølgelig først og fremst av at det er han som er den siste som har figurert som Bruce Wayne/Batman, så legger ikke noe vekt på det, synes bare resultatet var litt artig.

Og som Obster og dansku allerede har spurt om, hvem synes du har fungert best i rollen som Batman?
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Obster Vis innlegg
Hvem har spilt Batman best mener du?
Vis hele sitatet...
Nja, det er jo en personlig preferanse. Jeg syns George Clooney gjorde en jævla bra jobb som Batman. En helt perfekt gentleman, men også jævlig "skummel" som Batman. Filmen var kanskje ikke den beste, men i en eventuell nyinnspilling med Dolan som regissør kunne filmen blitt ekstremt bra.

Men som sagt, personlig preferanse. Poenget mitt er bare at jeg vil tro at de fleste som ser på Bale som den beste er 20 år og lavere, mens de som liker andre skuespillere bedre i rollen er eldre enn det.

EDIT: Av de som faktisk har sett andre Batmanfilmer også.
Sist endret av Dongerino; 24. august 2013 kl. 14:29.
Veggen's Avatar
Trådstarter Crew
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Nja, det er jo en personlig preferanse. Jeg syns George Clooney gjorde en jævla bra jobb som Batman. En helt perfekt gentleman, men også jævlig "skummel" som Batman. Filmen var kanskje ikke den beste, men i en eventuell nyinnspilling med Dolan som regissør kunne filmen blitt ekstremt bra.
Vis hele sitatet...
Da kan jeg bare si at jeg er svært uenig, Batman & Robin er den så langt klart dårligste filmen, og George Clooney er etter min mening den som har fungert dårligst som Batman.

Sitat av Skeetonez
Men som sagt, personlig preferanse. Poenget mitt er bare at jeg vil tro at de fleste som ser på Bale som den beste er 20 år og lavere, mens de som liker andre skuespillere bedre i rollen er eldre enn det.

EDIT: Av de som faktisk har sett andre Batmanfilmer også.
Vis hele sitatet...
Jeg er snart 40 og jeg har sett alle filmene fra 89 og frem til i dag (7stk) og mye av serien som gikk på TV, tegnefilmene har jeg sett lite av, men de anser jeg som helt uvesentlige i denne sammenhengen.
Jeg synes Bale er den som har fungert best i rollen som Batman, han er også den enste som har spilt Batman i tre filmer, filmene med Bale er etter min mening også de klart beste. Og det å kalle Bale for en nykommer blir helt feil, etter å ha figurert som Batman i tre filmer, er han den som har størst erfaring med å spille Batman (med unntak av Adam West), er det noen som er nykomling så vil det i så tilfelle være Affleck.

Filmen rangerer jeg som følger (der 1 er best):
1. Batman begins
2. The dark knight
3. The dark knight rises
4. Batman
5. Batamn returns
6. Batman forever
7. Batman & Robin

Skuespillerne rangerer jeg i samme rekkefølge som filmene dvs. Bale, Keaton, Kilmer og Clooney. Og hvor godt skuespilleren fungerer som batman, har mye å si for hvor godt man liker filmen, det er tross alt hovedrollen.
Og med en god regissør og et godt manus, er det selvfølgelig mulig Affleck kan gjøre en god jobb som Batman, men jeg har lite til overs for Affleck som skuespiller og tror derfor at dette kommer til å farge mitt syn på han i rollen som Batman.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Da kan jeg bare si at jeg er svært uenig, Batman & Robin er den så langt klart dårligste filmen, og George Clooney er etter min mening den som har fungert dårligst som Batman.
Vis hele sitatet...
Dette er jo din mening da. Du påstår bastant at det ER den dårligste filmen, og det vil jeg si meg uenig i. Feks Batman Begins vil jeg påstå var mye dårligere enn Batman & Robin.
Veggen's Avatar
Trådstarter Crew
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Dette er jo din mening da. Du påstår bastant at det ER den dårligste filmen, og det vil jeg si meg uenig i. Feks Batman Begins vil jeg påstå var mye dårligere enn Batman & Robin.
Vis hele sitatet...
Ja jeg påstår det og jeg er ikke alene, du kan jo lese hva andre mener om Batman & Robin blant annet her, mot hva om blir sagt om Batman Begins her, hvor tett oppunder 2600 har sagt sin mening.
Jeg kan selvfølgelig ikke fortelle deg hva du skal mene, men jeg kan fortelle deg at din mening er i mindretall, og at det er grunnlag for å mene at Batman & Robin er en dårligere film enn Batman Begins rent objektivt sett.
Sist endret av Veggen; 24. august 2013 kl. 21:43.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Ja jeg påstår det og jeg er ikke alene, du kan jo lese hva andre mener om Batman & Robin blant annet her, mot hva om blir sagt om Batman Begins her, hvor tett oppunder 2600 har sagt sin mening.
Jeg kan selvfølgelig ikke fortelle deg hva du skal mene, men jeg kan fortelle deg at din mening er i mindretall, og at det er grunnlag for å mene at Batman & Robin er en dårligere film enn Batman Begins rent objektivt sett.
Vis hele sitatet...
Du har gode poenger her. Men jeg vil absolutt tro at med Nolan bak spakene så kunne Clooney blitt en ekstremt bra Batman, mest sannsynlig den beste som har vært (at flertallet hadde syntes det altså).
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Gjør skuespillere seriøst dette for å få muskler? Å trene så mye forstår jeg, men at de tar en såpass heftig coctail med doping? Temmelig sjukt.
Vis hele sitatet...
Jepp. Steroider er mye mer utbredt enn det man gjerne tror. Å få slike "superhelt" kropper som du ser på filmer tar flere år å utvikle naturlig, men kan ta noen månder viss du bruker doping.