Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 5948
Så nettop ferdig season 5, skulle ønske det var flere sesonger. Selv om jeg må innrømme at det tapte seg på slutten da, synes det var for lite fokus på "the game". Favoritten må være season 1 og den aller kjedligste var season 2, slet med å se hele den ferdig

Beste roller:
1. SlimCharles
2. Slim Charles
3. Slim Charles
4. Avon Barksdale
5. Michael

Mest underholdende:
1. Clay Davis
2. Ziggy
3. Cheese

Hva synes dere?..
jeg synes sesong 4 og 5 er dritt(begge er bra, men i forhold til de andre) spesielt sesong 5, for mye politikk og kjedelige ting. jeg synes sesong 2 er best for der er det litt annen type krim en bare negere som står på hjørne, ps the wire er den beste serien jeg har sett
Slim Charles hadde jo ikke akkurat en stor rolle i The Wire, og jeg syns ikke prestasjonene han gjorde var noe særlig å skrive hjem om.

Det at du syns sesong 2 var dårligst er beyond me.
Sitat av Butchern Vis innlegg
Slim Charles hadde jo ikke akkurat en stor rolle i The Wire, og jeg syns ikke prestasjonene han gjorde var noe særlig å skrive hjem om.
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=ZzuHpzSURPo

Spør du meg er det som gjør at han spiller så bra at han er "real". Broren hans ble skutt og han har vært i gamet selv. På samme måte vil alltid Snoop være bedre enn Lil Gay, fordi han har vært i gamet og det har ikke studio gangster Carter..
jeg synes McNulty er den beste, et godt eksempel på hvordan en poltimann skal være liker også senene med Spiros og the Greek, smarke roller, bra skuespill

smarte roller*
Sist endret av k-nut; 6. mars 2009 kl. 10:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
McNulty er helt klart den beste skuespilleren!
Enig med k-nut
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Carlsberg Vis innlegg
På samme måte vil alltid Snoop være bedre enn Lil Gay, fordi han har vært i gamet og det har ikke studio gangster Carter..
Vis hele sitatet...
Ehrm, snoop er ei dame..
Syntes "Bubbles" var den mest realistiske karakteren med best innlevelse i the wire. Men jeg så den vel ferdig ca. på denne tiden ifjor, ble grisehektet og satt og ventet på relase av de siste episodene i usa.
Sitat av pidget Vis innlegg
Syntes "Bubbles" var den mest realistiske karakteren med best innlevelse i the wire. Men jeg så den vel ferdig ca. på denne tiden ifjor, ble grisehektet og satt og ventet på relase av de siste episodene i usa.
Vis hele sitatet...
Hørt om Snoop Dogg eller?
Sitat av Carlsberg Vis innlegg
Hørt om Snoop Dogg eller?
Vis hele sitatet...
Ja, det har jeg. Har du hørt om "god dag mann økseskaft" ?
haha jeg mente egentlig å svare på Dodcheas innlegg da vettdu
Sitat av Carlsberg Vis innlegg
haha jeg mente egentlig å svare på Dodcheas innlegg da vettdu
Vis hele sitatet...
Skjønte det, men måtte bare.. Forøvrig, er ikke snoop hun lesbepolitidama i serien ? Og er det ikke den som blir diskutert her ? Det smaker da litt ironi av Dodechas post og
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Carlsberg, aha, lett å missforstå når du bare skriver "snoop" og ikke "snoop dogg".

pidget: Nei snoop er en av marlo sine leiemordere: http://chazzw.files.wordpress.com/2008/08/snoop.jpg
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Carlsberg, aha, lett å missforstå når du bare skriver "snoop" og ikke "snoop dogg".

pidget: Nei snoop er en av marlo sine leiemordere: http://chazzw.files.wordpress.com/2008/08/snoop.jpg
Vis hele sitatet...
Stemmer det, hun lille med den hese stemmen som kjøper spikerpistol ja. Var nå helt sikker på at du boblet av ironi idag jeg he he
Sitat av Carlsberg Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=ZzuHpzSURPo

Spør du meg er det som gjør at han spiller så bra at han er "real". Broren hans ble skutt og han har vært i gamet selv. På samme måte vil alltid Snoop være bedre enn Lil Gay, fordi han har vært i gamet og det har ikke studio gangster Carter..
Vis hele sitatet...
lil wayne er ikke studio gangster, han var jo med i the bloods
Sitat av k-nut Vis innlegg
lil wayne er ikke studio gangster, han var jo med i the bloods
Vis hele sitatet...
Bare noe han sier det Er ikkenoen bloods i Missisippi hehe.
Sitat av Carlsberg Vis innlegg
Bare noe han sier det Er ikkenoen bloods i Missisippi hehe.
Vis hele sitatet...
Du har vært der eller?
Sitat av Carlsberg Vis innlegg
Bare noe han sier det Er ikkenoen bloods i Missisippi hehe.
Vis hele sitatet...
unskyld meg men bloods og crips det finner du over hele usa, har en onkel i usa som veit mye om det. de to gjengene er en av de største i hele verden!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av k-nut Vis innlegg
unskyld meg men bloods og crips det finner du over hele usa, har en onkel i usa som veit mye om det. de to gjengene er en av de største i hele verden!
Vis hele sitatet...
Tja, det var/er jo en gjeng i Trondheim som kaller seg crips òg.
Forskjellen er at de er en gjeng drittunger som lever i gode standarder i Norske hjem og er forbanna på foreldrene sine, mens den originale gjengen er afroamerikanere forhatt av samfunnet som ikke ser noen reell vei inn i et "vanlig" liv med jobb, kone og barn.

Gjenger er fraksjonerte, svært få av dem oppererer med noe skikkelig infrastruktur. Men det finnes klart unntak, menneskehandel og smugling/distribuering av illegale stoffer er stor buissiness. Men man må ikke tro at alle "gjenger" er som MS13, eller som ting fremstilles i the wire.
Sitat av Shittu Vis innlegg
McNulty er helt klart den beste skuespilleren!
Enig med k-nut
Vis hele sitatet...
Hvilke likte dere ikke a?

3 folk jeg ikke klarte hehe:
1. Brother Moulzone (eller hva han het), utrolig merkelig type spør du meg..
Synes det er bra at de presenterer svarte som ikke er "thugs", men likevel..
2. Daniels, alltid så sur og "uptight"
3. Han hvite tjukken på politistasjonen, drittsekk som sjelden gjør noe.
Sist endret av Carlsberg; 8. mars 2009 kl. 13:49.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Hmm, vanskelig å si hvilken karakter jeg likte best. Felicia "Snoop" Pearson, Reginald "Bubbles" Cousins, Brother Mouzone, Omar Devone Little (!), Stringer Bell, Preston "Bodie" Broadus, Joseph "Proposition Joe" Stewart, Spiros "Vondas" Vondopoulus, Wee-Bay Brice, Ellis Carver, Howard "Bunnie" Colvin, Cedric Daniels, Lester Freamon, Kima Greggs..

De jeg ikke liker (som karakterer altså, ikke hvordan de er portrettert); Cheese Wagstaff, Marlo Stanfield, Ziggy Sobotka, Poot Carr, Avon Barksdale, Ervin Burrell, Thomas "Herk" Hauk..

The list goes on.

En av de flotte tingene med serien er at den viser ting fra både makro- og mikroperspektiv.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Tja, det var/er jo en gjeng i Trondheim som kaller seg crips òg.
Forskjellen er at de er en gjeng drittunger som lever i gode standarder i Norske hjem og er forbanna på foreldrene sine, mens den originale gjengen er afroamerikanere forhatt av samfunnet som ikke ser noen reell vei inn i et "vanlig" liv med jobb, kone og barn.

Gjenger er fraksjonerte, svært få av dem oppererer med noe skikkelig infrastruktur. Men det finnes klart unntak, menneskehandel og smugling/distribuering av illegale stoffer er stor buissiness. Men man må ikke tro at alle "gjenger" er som MS13, eller som ting fremstilles i the wire.
Vis hele sitatet...
Jeg snakket ikke om drittunger i Trondheim, jeg sa bare at du finner bloods og crips over hele usa.
Sitat av Carlsberg Vis innlegg
Hvilke likte dere ikke a?

3 folk jeg ikke klarte hehe:
1. Brother Moulzone (eller hva han het), utrolig merkelig type spør du meg..
Synes det er bra at de presenterer svarte som ikke er "thugs", men likevel..
2. Daniels, alltid så sur og "uptight"
3. Han hvite tjukken på politistasjonen, drittsekk som sjelden gjør noe.
Vis hele sitatet...
1. Brother Moulzone er badass
2. Daniels er sur, men har ofte god grunn no?
3. Jay Landsman er funz

Jeg liker Bunk Moreland best
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Tande P Vis innlegg
2. Daniels er sur, men har ofte god grunn no?
Vis hele sitatet...
Har vel det, med byråkratiet og allting. Fikk vi noen gang vite hva han hadde gjort?
Sitat av Jonta Vis innlegg
Har vel det, med byråkratiet og allting. Fikk vi noen gang vite hva han hadde gjort?
Vis hele sitatet...
Nei, bare at det skjedde mens han jobba som narkotikapoliti in the Eastern District eller noe sånt?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nettopp sett ferdig sesong 3 og synes The Wire er helt konge. Dog føler at sesong 4-5 kommer til å bli dårligere enn det jeg har sett så langt. Sesong 1 er desidert den beste jeg har sett, men 2 og 3 er også veldig bra. Føler serien falt spesielt når Stringer Bell døde samt D'Angelo og, Avon ble tatt, men kanskje litt tidlig å si ettersom jeg ikke har sett de to siste sesongene. Håper på det beste!
Vurderer å begynne å se på The Wire. Mine favorittserier er uten tvil LOST og Prison Break. Minner The Wire noen som helst måte på disse seriene?
Nei. Den eier dem begge
Det er en helt annen sjanger. Som det står i tråden Anbefal én serie "Obs: Man "må" se ett par episoder for å komme inn i det, og bli hekta." Det er sant. Synes The wire virket oppskrytt de første episodene, men nå er jeg blitt helt hekta. Utrolig bra serie!
OK. Sounds cool. Prøver å laster ned nå ; ) Takk for hjelp btw
sykt bra serie. Likte personlig best uten tvil Clay davis.
Likte også Bodie godt da.
Jeg syntes alle karakterene er ekstremt godt portrettert. Den er også full av humor.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Kanskje noen av dere Wire-fans (inkluder meg i den kategorien) har interesse av å se denne samtalen med Wire-skaper David Simon i ukens utgave av Bill Moyers Journal:

http://www.pbs.org/moyers/journal/04172009/watch.html
En av tidenes beste serier spør du meg. Selv trengte jeg ikke så mange episoder for å komme inn i det. Ble grepet fra første stund, noe som førte til at jeg kjøpte sesongene fortløpende. Det er noe med alle de forskjellige karakterene, i tillegg til alle de forskjellige aspektene av samfunnet den dekker. Alt fra korrupsjon og byråkrati til narkotikasalg på gatenivå.

Anbefaler at alle hvertfall tar en titt på denne serien!
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av Vesper Vis innlegg
Nettopp sett ferdig sesong 3 og synes The Wire er helt konge. Dog føler at sesong 4-5 kommer til å bli dårligere enn det jeg har sett så langt.
Vis hele sitatet...
Hva med å ikke spoile for de som ikke har sett serien enda?


Selv liker jeg veldig godt Omar, Bubbs, Jay (han tjokke politimannen), Bodie og Clay Davids. Sheeeeeeeeeeeeeeeeeee.

Fantastisk serie. Må sies at jeg likte sesong 1 jeg også, og men var rimelig forbannet på McNutty i de siste sesongene, men likte veldig godt slutten. Satt med en klump i halsen da, ja.

Har heller ikke noe i mot at de tar opp de forskjellige miljøene i Baltimore. Gata, havna, politikken og i avisa. Synes det er godt løst og kunne ikke blitt noe bedre.
Syns det er rart ikke Omar er nevnt flere ganger her.. makan til karakter skal du leite lenge etter! helt klart min favoritt i serien.
The Wire er en veldig bra serie som jeg blei grisehekta på. Synd at det ikke er flere sesonger..
▼ ... over et år senere ... ▼
Synd at Bodie ble skutt da! Og synd det bare er 5 sesonger!!!
Sist endret av Lil J; 27. februar 2011 kl. 00:34.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ah. The Wire er den aller beste serien jeg noen gang har sett. Altfor mange gode karakterer til å bare nevne en 4-5.

Chris Partlow, Marlo og Omar var alltid favoritter, men også Bodie, Bubbles, Stringer Bell slo godt an. Bodie spesielt fordi han var en av de få som "kept it real" helt til slutten. Fra den andre siden var Prez, McNulty, Lester og Bunk favorittene.
Knallserie!
Sett hele serien 2 ganger, og er relativt sikker på at det blir fler.
Flust med gode karakterer. Siden det allerede er nevnt ett par poster over her kan jeg jo nevne at jeg ble direkte provosert da dem tok livet av Bodie.

Har blitt fortalt at den første karakteren som ble skapt var "Bunk" Morland. Han er vistnok basert på en politietterforsker fra Baltimore som serieskaperen møtte og studerte under research til serien.
Bunk er forøvrig en knall type.
▼ ... over en uke senere ... ▼
"Omar" er den feteste karakteren, alt han sier og gjør er elsk. Ellers gjør han som spiller "Bubbles" en utrolig bra jobb.
Dere inspirerte meg til å se på the wire på nytt. BRB
enig i at season 2 var litt kjip, men nødvendig for å fullføre serien også.

Omar, Omar, Omar, Bodie og han last standing G (whats his name) som selger seg ut på slutten!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Kan med hånden på hjerte si at dette er den beste serien noen gang laget. Den ligger der på toppen med Sopranos.
Tror jeg har sett serien 5-6 ganger. Ja, kall meg tragisk

Det er mange gode karakterer i serien.
Avon, Wee-Bey, Slim Charles, Bodie, Omar, Marlo, Snoop, Cheeze, Michael, Sgt. Hauk, Mc Nulty, Bunk, Kima, Clay Davis, Bubbles, Landsman, Brother Mouzone.

Sesong 2, var helt grei, men en gang var nok. Har alltid hoppet over den etter det.

En del av karakterene i The Wire er også basert på flere ekte personer.
F.eks der når Omar hopper ut fra den altanen i skyte episoden med marlo sine folk, det er basert på en ekte person / hendelse.
Sist endret av eRixn; 6. august 2011 kl. 22:02.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Jonta Vis innlegg
Har vel det, med byråkratiet og allting. Fikk vi noen gang vite hva han hadde gjort?
Vis hele sitatet...
Jeezes Pieces for ei god serie.
Ble nettop ferdig med hele dritten, så tok jeg en reup på ses. 1, for at bli kvitt abstinensene.
Jeg tror det nærmeste man kommer til å finne ut hva Cedrik hadde gjort i 'the western district' er i monologen han gir Carver etter han har funnet ut at det er han som tyster i avdelingen.
Couple weeks from now you're gonna be in some district somewhere with 1 1 or 1 2 uniforms looking to you for everything.
And some of them are going to be good police.
Some of them are going to be young and stupid.
A few are going to be pieces of shit.
But all of them will take their cue from you.
You show loyalty, they learn loyalty.
You show them it's about the work, it'll be about the work.
You show them some other kind of game, then that's the game they'll play.
I came on in the Eastern and there was a piece-of-shit lieutenant hoping to be a captain piece-of-shit sergeants hoping to be lieutenants.
Pretty soon we had piece-of-shit patrolmen trying to figure the job for themselves.
And some of what happens then is hard as hell to live down.
Comes a day you're going to have to decide whether it's about you or about the work.
Vis hele sitatet...
Cedrik sier vel mellom linjene, at han selv var fanget i en dårlig situasjon under dårlig ledelse og dermed tok dårlige valg.
Mye av poenget i the Wire er vel også at ting skal kretse i en slags lemniskat, altså er det helt greit å basere seg på at Carver representerer en ung Cedrik, da også han stiger oppover i gradene og etterhvert blir bedre politi og en bedre leder, kanskje det også er derfor Cedrik holder det for segselv da han tar Carver og Herc i å legge vekk penger til segselv.
King of Destructions
lilpsych's Avatar
Sitat av Turelli Vis innlegg
Jeezes Pieces for ei god serie.
Ble nettop ferdig med hele dritten, så tok jeg en reup på ses. 1, for at bli kvitt abstinensene.
Jeg tror det nærmeste man kommer til å finne ut hva Cedrik hadde gjort i 'the western district' er i monologen han gir Carver etter han har funnet ut at det er han som tyster i avdelingen.
Cedrik sier vel mellom linjene, at han selv var fanget i en dårlig situasjon under dårlig ledelse og dermed tok dårlige valg.
Mye av poenget i the Wire er vel også at ting skal kretse i en slags lemniskat, altså er det helt greit å basere seg på at Carver representerer en ung Cedrik, da også han stiger oppover i gradene og etterhvert blir bedre politi og en bedre leder, kanskje det også er derfor Cedrik holder det for segselv da han tar Carver og Herc i å legge vekk penger til segselv.
Vis hele sitatet...
Er noe i det du sier der!