Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 28123
Hei.

jeg hadde et program før,tror det var microsoft works, men det finner jeg ikke på siden deres lenger

fins det et godt program som jeg kan laste ned gratis fra deres sider, som ikke bare er en prøveversjon?

plz link i såfall?
open office, google it, ikke vær lat.
Openoffice er helt greit.Fungerer like så bra som Ms office i mine øyne.
Og koster 998 kroner mindre, altså gratis

Edit: var vist litt i tregeste laget der gitt...
Sist endret av ZELDUR; 1. juni 2011 kl. 13:58.
LibreOffice er også et alternativ - en del av de samme folka som lagde OpenOffice (men de splittet opp).
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
google documents hvis du har tilgang til nett
takker for mange fine tips


men under open office, er det veldig mange av dem?
Sitat av datahjelp Vis innlegg
men under open office, er det veldig mange av dem?
Vis hele sitatet...
??????????
jeg overførte enkelte filer ifra min gamle pc, som brukte windows works i over 3 år gratis

så tok jeg over filene hit,prøvde å åpne de i open office som jeg prøvde å laste ned, men det gikk ikke?

hva gjør jeg nå?
Sitat av datahjelp Vis innlegg
jeg overførte enkelte filer ifra min gamle pc, som brukte windows works i over 3 år gratis

så tok jeg over filene hit,prøvde å åpne de i open office som jeg prøvde å laste ned, men det gikk ikke?

hva gjør jeg nå?
Vis hele sitatet...
ORLY?

http://www.google.com/#sclient=psy&h...w=1194&bih=540

De føri første treffene på Google.
det funka ikke igjen

tror du ikke jeg har prøvd google nå i 2 timer eller?

kanskje greit å skrevet noe her også for å hjelpe meg..
Sitat av datahjelp Vis innlegg
tror du ikke jeg har prøvd google nå i 2 timer eller?.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg fant svaret etter tre sekunder.
1. Google.com
2. Convert Microsoft Works to Open Office
3. Search
Dersom du bare skal ha et skriveprogram, så bør det holde med Abiword.

Det er et frittstående skriveprogram, slik som Word men i forenklet utgave. Det følger ikke med andre tilleggsprogrammer, slik som database, regneark, etc.
okey,men hvordan klartej eg å laste ned windows works gratis for 2-3 år siden,og nå funker det ikke?

det var en gammel versjon,men det funket mer enn godt nok :S?
Sitat av datahjelp Vis innlegg
okey,men hvordan klartej eg å laste ned windows works gratis for 2-3 år siden,og nå funker det ikke?

det var en gammel versjon,men det funket mer enn godt nok :S?
Vis hele sitatet...
www.oldversion.com
Hvis ingen av de overnevnte faller i smak så skal vel Lyx funke fint og.
Sitat av datahjelp Vis innlegg
okey,men hvordan klartej eg å laste ned windows works gratis for 2-3 år siden,og nå funker det ikke?
Vis hele sitatet...
Tiden går og verden beveger seg fremover. Produksjon og vedlikehold av Microsoft Works ser ut til å være avsluttet og forsøkes å fases ut til fordel for Microsoft Office. http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Works
Sist endret av møkk; 1. juni 2011 kl. 16:52.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Mmm, Abiword. Mindre komplekst enn Openoffice.org/LibreOffice. Addon/extension-basert. Tenk på det som Firefox vs. en kjip Opera.

Evt gå for en zenware som t.d. JDarkRoom, sånn om du har lyst til å faktisk få gjort noe.
jeg lastet ned libre office og det virket bra, men jeg fikk også åpnet mine gamle filer inn på der

greia var at det var lange streker over alle settningene, der man ikke så hva det stod

prøvde å skrive selv innpå der,og samme skjedd

hvilken funksjon kan dette være tro?

for jeg ser ikke noen endringer eller noe jeg har gjort?

hjelp?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Med såpass få detaljer? Ingen screenshot? Ingen fil? Sannsynligvis ikke googlet engang? (<- alle sammen hint til at du bør gjøre dette)

*mumler om å begynne å leve opp til nicket sitt..*
for det første skjer det bare på noen filer, så det var hva å skrive på google

hvorfor skal man gidde å ha et slikt forum av freaks, om alle bare skal hinte til google hele tiden

da trenger man ingen forum her i livet lenger
Jeg klarer ikke helt å se for meg hva slags strek du har over alt, men du har ikke bare en vanlig strikethrough? Altså en vertikal strek midt på bokstavene.

Hvordan slå av/på:
http://help.libreoffice.org/Common/Strikethrough

Dersom det er noe annet kan det hjelpe med et bilde av hva du mener
stemmer det du sier ja grimdoc

bare var veldig rart

var filer som var på windows works ,men var bare noen av dem jeg lastet opp som ble sånn :P

men ordnet seg i alle fall,bruker libre office og virker som et fint program
klarer ikke wordpad å åpne works docs da?

start
kjør
wordpad
enter
Det er ikke forumet som er problemet her, det håper jeg du innser. Problemet er at MS ikke har dokumentert sine standarder på en god måte, kombinert med uendelige mengder med egne patenter som gjør det nermest umulig for utviklere av alternative office-pakker (gratis) å implementere ordentlig støtte.

Dersom du ønsker å bidra til fellesskapet er det ikke verre enn å lage en brukerprofil på et av forumene og rapportere om feil. Men det krever at du legger ved dokumentet, ellers er det ingenting å gjøre.

Dette gjelder forsåvidt på alle forum. Har du problemer med et dokument så kan det hjelpe å laste opp. Hvis ikke så er det umulig å si hva dette er du gjør galt. Kanskje du under lagring prøver å pakke det inn i et spesialformat eller noe.

Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Last ned nyeste Office-pakken fra bukta (tpb)?
Vis hele sitatet...
Da er det jo ingen utfordring lengre. Ekte freaker tar ikke slike snarveier, gjør de vel
Sist endret av Xgeir; 7. juni 2011 kl. 16:57.