Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1415
Heisann.

Jeg har lenge tenkt på dette, men har aldri fått meg til å spørre noen da jeg har funnet andre løsninger.
Helt siden jeg kjøpte ny pc for to år siden så har jeg slitt med USB 3.0 portene. Både de som er i kabinettet (ja, de er plugget inn), og de som følger med HK. Har installert driver til hovedkortet fra CD, og prøvd oppdateringer direkte fra produsentens hjemmesider. Ingenting fungerer, verken USB 2.0 eller 3.0 i disse portene.

Noen som kan hjelpe meg med å finne ut av dette?
Z77 hovedkortet er det jeg har hatt mest problemer med selv. Hadde ett Asus Z77 V-Pro hovedkort med lignende problem. Sendte det inn og fikk ett nytt ett tilbake.
Trådstarter
Aah, typisk! Tror ikke jeg får noe igjen for det nå, etter over to år dessverre.
Men du anbefaler å kjøpe nytt HK?
Sitat av InZeiN Vis innlegg
Men du anbefaler å kjøpe nytt HK?
Vis hele sitatet...
Du kan jo eventuelt kjøpe et utvidelseskort med intern usb 2 og 3 header, ser ikke poenget med nytt hovedkort hvis alt annet fungerer.
Trådstarter
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Du kan jo eventuelt kjøpe et utvidelseskort med intern usb 2 og 3 header, ser ikke poenget med nytt hovedkort hvis alt annet fungerer.
Vis hele sitatet...
Det er sant, men har vurdert å bytte ut litt av innmaten uansett. Da får jeg bare et lite "tupp i ræva" og får gjort det nå
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Gå for Asus ROG neste gang. Jeg har Maximus Hero VII, er fornøyd. Mitt første selvvalgte så jeg har vel egentlig ikke peil, men alt fungerer så noe må det jo være i det. Etter vurderinger på komplett.no er det ikke fremmed med diverse feil på hovedkortene til MSI.
Sist endret av Duckie; 5. april 2015 kl. 12:27.
Sitat av InZeiN Vis innlegg
Aah, typisk! Tror ikke jeg får noe igjen for det nå, etter over to år dessverre.
Men du anbefaler å kjøpe nytt HK?
Vis hele sitatet...
Det er ment for å holde i 5 år. Du har reklamasjonsrett. Anbefaler deg å få ett nytt, ikke kjøpe

Eller få tilsvarende erstatning av nyere versjon

Sitat av Duckie Vis innlegg
Gå for Asus ROG neste gang. Jeg har Maximus Hero VII, er fornøyd. Mitt første selvvalgte så jeg har vel egentlig ikke peil, men alt fungerer så noe må det jo være i det. Etter vurderinger på komplett.no er det ikke fremmed med diverse feil på hovedkortene til MSI.
Vis hele sitatet...
Det har ingenting å si om det er ROG eller ei. Alt fungerer her også, med ett Asus Z97-A hovedkort, som var ett av de rimeligste Z97 hovedkortene med SLI støtte når jeg handlet. ROG, Gaming og andre salgs-triks biter jeg ikke på med mindre det er noe på det spesifikke hovedkortet som jeg absolutt trenger.
Sist endret av sweem; 5. april 2015 kl. 13:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av sweem Vis innlegg
Det er ment for å holde i 5 år. Du har reklamasjonsrett. Anbefaler deg å få ett nytt, ikke kjøpe
Vis hele sitatet...
Men du har og ei plikt til å klage innan rimeleg tid. Om det aldri har fungert, og det har gått to år sidan kjøpet kan du nok ikkje seiast å ha reklamert innan rimeleg tid.

Eg ville boota med ein nyare livecd med Ubuntu, og sett om dei fungerte der. Du utelukker drivarproblem då.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Sitat av sweem Vis innlegg
Det har ingenting å si om det er ROG eller ei. Alt fungerer her også, med ett Asus Z97-A hovedkort,(...)
Vis hele sitatet...
Nei. Jeg sier bare at det er det eneste jeg kan anbefale siden det er det eneste jeg har hatt. I tillegg sier jeg at MSI har en lunken mottakelse på brukeranmeldelsene på komplett.no.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Men du har og ei plikt til å klage innan rimeleg tid. Om det aldri har fungert, og det har gått to år sidan kjøpet kan du nok ikkje seiast å ha reklamert innan rimeleg tid.
Vis hele sitatet...
Stemmer det du sier om reklamasjonsretten. Da kan en ta det på eventuell garanti. Mitt hovedkort hadde i alle fall 3 års garanti https://www.komplett.no/product/746634 og kanskje det var det på TS sitt hovedkort også

Jepp, 3 års garanti https://www.komplett.no/product/760429
Sist endret av sweem; 5. april 2015 kl. 15:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av slashdot Vis innlegg
Men du har og ei plikt til å klage innan rimeleg tid. Om det aldri har fungert, og det har gått to år sidan kjøpet kan du nok ikkje seiast å ha reklamert innan rimeleg tid.

Eg ville boota med ein nyare livecd med Ubuntu, og sett om dei fungerte der. Du utelukker drivarproblem då.
Vis hele sitatet...
Det har ingenting å si om det var sånn fra start eller ikke, 5 år er 5 år, de finner ikke ut om det nettopp har skjedd eller for noen år siden.