Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 18892
Test her!


Enkel for de fleste som har plukket før, men fortsatt brukbar. Fant ingen test, så lagde en selv. Lykke til!
Sist endret av PsycoactiveSubs; 15. august 2013 kl. 18:06.
Sitat av PsycoactiveSubs Vis innlegg
Test her!


Enkel for de fleste som har plukket før, men fortsatt brukbar. Fant ingen test, så lagde en selv. Lykke til!
Vis hele sitatet...
Bra tiltak, men for å komme med en liten pet peeve: når du bruker det vitenskapelige navnet til planter og dyr, så skal det første navnet (slektsnavnet) ha stor forbokstav mens det andre (artsnavnet) skal ha liten. Det er også normalt å angi slike navn med italics. Altså Psilocybe semilanceata. Bare småpirk, men det virker som om du interesserer deg såpass for slikt at du ville ha glede av å vite det . Forøvrig likte jeg quizen.
Nemmen, har du sett. 100% på meg gitt
Er det bare hos meg noen av bildene ikke loadet på første forsøk?
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Bra tiltak, men for å komme med en liten pet peeve: når du bruker det vitenskapelige navnet til planter og dyr, så skal det første navnet (slektsnavnet) ha stor forbokstav mens det andre (artsnavnet) skal ha liten. Det er også normalt å angi slike navn med italics. Altså Psilocybe semilanceata. Bare småpirk, men det virker som om du interesserer deg såpass for slikt at du ville ha glede av å vite det . Forøvrig likte jeg quizen.
Vis hele sitatet...
Haha, takk. Mistenkte at det skulle være store forbokstaver på begge, men nå lærte jeg noe nytt Var ikke mulig å bruke italics..
Sist endret av PsycoactiveSubs; 15. august 2013 kl. 18:35. Grunn: italics
Jeg har aldri plukket noe annet en kantarell men fikk 83%.

Så etpar bilder av fleinsopp på google etter jeg leste en tråd her for noen dager siden om en retard som skulle skyte soppvann.

MEN, det hadde vært greit å kunne se i etterkant på hvor man tok feil.
Kult tiltak, men siden laster uhorvelig treigt i Firefox.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Kult tiltak, men siden laster uhorvelig treigt i Firefox.
Vis hele sitatet...
Ikke her, men nå kan det tenkes at det allerede ultratrege ustabile drittnettet har gjort meg ''fartsblind'' på en måte..
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
Jeg har aldri plukket noe annet en kantarell men fikk 83%.

Så etpar bilder av fleinsopp på google etter jeg leste en tråd her for noen dager siden om en retard som skulle skyte soppvann.

MEN, det hadde vært greit å kunne se i etterkant på hvor man tok feil.
Vis hele sitatet...
Vet ikke om det var ment som krititt på siden, men du kan absolutt se hvor du tok feil.
100%

Har du hentet bilder fra norshroom?
Sitat av Solaced Vis innlegg
100%

Har du hentet bilder fra norshroom?
Vis hele sitatet...
Ja, noen av bildene er hentet derfra.
Sist endret av PsycoactiveSubs; 16. august 2013 kl. 09:58.
for oss som ikke får 100% så kunne det vært lærerikt å vite hvilket man svarte riktig/galt på.
Sitat av Meteor Freak Vis innlegg
for oss som ikke får 100% så kunne det vært lærerikt å vite hvilket man svarte riktig/galt på.
Vis hele sitatet...
Andre gang jeg ser dette, så skriver hvordan her:

1. Gjør testen ferdig.
2. I den øvre delen av siden er det 3 blå bokser, hvor på en av dem det står "Quiz stats"; trykk på den.
3. Lag en ny fane, hvor du går tilbake til selve testen, så du kan se bildene og sammenligne.

Litt merkelig, fordi før kunne man se bildene under "quiz stats".

Lengre ned på siden står det også "Score comparison", hvor du kan se, men nå er det bare masse ødelagte bilder.. Kanskje siden fikser det senere. Ikke mye jeg kan gjøre med det, annet enn å lage en ny quiz.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Folk ser ut til å tro at vi er interesserte i hva dere fikk i score, uten å komme med noe mer fornuftig.
Om tråden blir bestående av bare slike innlegg, slettes den under Listetråd-regelen.

Ontopic: Du burde kanskje bruke større variasjon av fleinbilder, jeg kjente igjen alle bildene fra google image search og kunne uten særlig anstrengelse svare 100% rett, kanskje du skulle tatt noen bilder selv?
Tilstanden til soppene kunne også variert mer, f.eks flere bilder av bløte (mørke) sopper, de fleste her var av den tørre typen.

Men testen er en god idè!
Sist endret av Dodecha; 16. august 2013 kl. 11:45.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Folk ser ut til å tro at vi er interesserte i hva dere fikk i score, uten å komme med noe mer fornuftig.
Om tråden blir bestående av bare slike innlegg, slettes den under Listetråd-regelen.

Ontopic: Du burde kanskje bruke større variasjon av fleinbilder, jeg kjente igjen alle bildene fra google image search og kunne uten særlig anstrengelse svare 100% rett, kanskje du skulle tatt noen bilder selv?
Tilstanden til soppene kunne også variert mer, f.eks flere bilder av bløte (mørke) sopper, de fleste her var av den tørre typen.

Men testen er en god idè!
Vis hele sitatet...
Takk for konstruktiv kritikk. Skal legge til flere bilder/ bytte ut bilder som tiden går. Legger også herved en lenke til orginalbildet, ettersom testen ikke gir større bilder (resizer dem ned).

Henter nok masse fra 'identifisering av fleinsopp'-tråden.
Sist endret av PsycoactiveSubs; 16. august 2013 kl. 18:19.
▼ ... over et år senere ... ▼
Liker å gi KP
Grisefett's Avatar
Når jeg gikk gjennom svarene, så hadde jeg alt riktig, men jeg fikk 80% why?
Sitat av Grisefett Vis innlegg
Når jeg gikk gjennom svarene, så hadde jeg alt riktig, men jeg fikk 80% why?
Vis hele sitatet...
Du tok feil.

Til TS: Godt jobba, kp. En spennende og morsom måte å lære om fleinidentifiserng.
Sist endret av Relevant; 24. august 2014 kl. 00:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Liker å gi KP
Grisefett's Avatar
Sitat av Relevant Vis innlegg
Du tok feil.

Til TS: Godt jobba, kp. En spennende og morsom måte å lære om fleinidentifiserng.
Vis hele sitatet...

Nei, jeg gjorda faktisk ikke det, når jeg gikk på fasiten der var alt riktig :0

Sitat av Grisefett Vis innlegg
Nei, jeg gjorda faktisk ikke det, når jeg gikk på fasiten der var alt riktig :0
Vis hele sitatet...
Innså akkuratt at jeg så på hva folk flest hadde svart (hardcore facepalm)
Sist endret av Grisefett; 24. august 2014 kl. 00:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fikk 96% riktig, og på bilde nr 24 tror jeg det var, står det er noen av disse flein. Selv er jeg ganske sikker på at den i midten er flein, resten er ikke det. Fikk altså feil på den. Jeg legger herved inn en protest!!

(Veldig artig test, KP)
Resultat: 88% riktig

Litt vanskelig å se utifra bilder, men hadde dette vært ute på marka, så hadde jeg fått 100%
96% riktig, og enda har jeg ikke vært ute å plukket selv enda.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Bra tiltak, men for å komme med en liten pet peeve: når du bruker det vitenskapelige navnet til planter og dyr, så skal det første navnet (slektsnavnet) ha stor forbokstav mens det andre (artsnavnet) skal ha liten. Det er også normalt å angi slike navn med italics. Altså Psilocybe semilanceata. Bare småpirk, men det virker som om du interesserer deg såpass for slikt at du ville ha glede av å vite det . Forøvrig likte jeg quizen.
Vis hele sitatet...
Jeg syns ihvertfall det var veldig interessant og har lenge lurt på uttalelsen, kan du hjelpe meg med det?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Fikk 96%. Kan noen her si hva slags sopp det er på bilde nr 17?
^hvit kjeglesopp.
Sitat av En deling Vis innlegg
^hvit kjeglesopp.
Vis hele sitatet...
ok. Takk skal du ha. ble litt avledet av att det ser ut som Sporene er mørke.
Hvor er fasiten?
Sitat av Facemelter Vis innlegg
Hvor er fasiten?
Vis hele sitatet...
Tok meg det lille bryet å lage en fasit. Som jeg tror er riktig, har aldri plukket sopp eller noe. Men jeg er ganske sikker på at dette er riktig. Dette er iallefall det jeg svarte.
1) Yes
2) No
3) Yes
4) No
5) No
6) Yes
7) No
8) No
9) No
10) Yes
11) Yes
12) Yes
13) No
14) No
15) Yes
16) No
17) No
18) Yes
19) Yes
20) No
21) Yes
22) No
23) Yes
24) No
25) Yes
Siden hardrocktarzan gir liten kredibilitet i innlegget sitt, kan jeg ihvertfall bekrefte: Det han skriver er riktig.