Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  698 165491
Så lenge du holder deg under den magiske 200 kroners grensen trenger du ikke å fortolle.
▼ ... noen uker senere ... ▼
lure på å kjøpe noe salvia, lurte berre på om deva var flike med å skjule det for tollen med å sende det i brev evt andre ting. og er sjansen stor for at det blir stoppa i tollen vist eg kjøper 1g 10x(£15)og evt kva skjer vist den blir stoppa i tollen, får det noke følge for meg siden eg er 17.
Sitat av solaasen
lure på å kjøpe noe salvia, lurte berre på om deva var flike med å skjule det for tollen med å sende det i brev evt andre ting. og er sjansen stor for at det blir stoppa i tollen vist eg kjøper 1g 10x(£15)og evt kva skjer vist den blir stoppa i tollen, får det noke følge for meg siden eg er 17.
Vis hele sitatet...
Du får reseptkrav i posten, og det har du mest sannsynlig ikke, så da blir pakken sendt tilbake eller destruert, alt etter ønske.
det er vist den blir oppdaga av tollen, ikkje sant?
Sitat av solaasen
det er vist den blir oppdaga av tollen, ikkje sant?
Vis hele sitatet...
Korrekt. Du har nok oddsene på din side
men sjansen for å bli tatt i tollen er vel liten vist det komer i brev, eller?
Brev kommer lettere igjennom enn f.eks boble konvolutter.
Det er iallefall min erfaring.
Du er rimelig safe, du trenger ikke å bekymre deg, og hvis det failer så kan du be de sende på nytt, det er ikke værre enn det
Bare lurer på om det er lov å ta med koffeinpiller, 300mg (Durvitan) hjem i kofferten fra Spania? Er dette riktig sted for å spørre om dette?
Sitat av solaasen
skal bestille meg salvia og har ikkje visa kort(rota det vekk) og banken opna ikkje før i neste veke. var og såg litt på FAQ på deva, og det såg eg dette:

Q. Can I pay by another method other that online by credit card?

A. Yes, you can pay by UK bank cheque, postal order, cash (send registered mail), western union, bank transfer or international money order (payable in pounds sterling). When paying using one of these methods please use the online shopping cart and select the 'post payment' option, this will give you the correct total including shipping and an order reference number.

(oversatt til norske med goggle translate:Ja, du kan betale med britiske banken sjekk, postanvisning, kontanter (sende rekommandert post), Western Union, bankoverføring eller internasjonal postanvisning (betales i pounds sterling). Når du betaler ved hjelp av en av disse metodene kan du bruke den elektroniske handlekurven og velg "legg betaling", dette vil gi deg den riktige totalt inkludert frakt og en bestilling referansenummer.)

lurte på om noken av dissa er en betalings måte der en betala i posten når man fekk pakken(post oppkrav eller liknane)). lure lit på om postanvisning er det?
Vis hele sitatet...
Hvorfor oversette det til Norsk, dersom du ikke klarer å lese det heller?
Svaret er nei, ingen av alternativene er i nærheten av postoppkrav. Det er flere måter å betale på, de går ut på type; forskjellige type bankoverføringer (kort, sjekk o.l.), overføre til deres konto via posten, sendte pengene i posten til dem.

Du kan ikke betale etter du har motatt varen, de skal ha pengene før de sender deg varen.
solaasen: Vær så snill å ikke bruk nFF som brukerstøtte for deva. De har sin egen kontaktmail og til og med et brukerforum for slike henvendelser.

PS. Og når innlegget ditt har blitt slettet to-tre ganger allerede så bør det være et hint om at du skal slutte å poste det..
Kjøpte nylig 10 brett (200stk) med efedrin arsan fra tyrkia. Ble sendt oppover i boblekonvolutt eller hva det enn heter, videre så var det pakka i gavepapir og under der masse teip. 10 dager seinere kom det lapp i postkassa der det var bilde av pakka og det stod ikke tollpliktig på den. Dro ned til postkontoret å hentet pakken og det var det. Jeg så at de hadde åpnet konvolutten, men ikke mer enn det.
Bestillte meg 1kg "100% Pharmaceutical Grade - with UK Test Certificate" konsentrert koffeinpulver fra United Kingdom gjennom eBay. Prisen ble rundt 400kr, altså over moms-grensen.

Spørsmålet mitt er om dette kommer seg gjennom tollen smertefritt? Hadde et valg om å be selger legge ved "UK Test Certificate", men takket nei, eller burde jeg ta kontakt med selger asap om å legge ved?

Kort fortalt, vill 1kg rent koffeinpulver gå gjennom tollen?
jamen yolo da.
luni's Avatar
Dersom det blir stoppet: nei, det vil ikke gå smertefritt gjennom tollen. UK Test Certificate eller ei.
Sist endret av Dodecha; 26. juli 2008 kl. 00:03.
Pakken min med Sub Coca, neo doves og spirits er stoppet i tollen får jeg høre fra nettstedet som sendte det. Er det noen som vet om politi vil dukke opp på døren? er disse pillene lovlige?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Det kommer jo helt an på hva disse pillene inneholder?

Om du ikke kan gi oss en inholdsfortegnelse er det ikke mye man kan hjelpe med, det kan også hende at politiet tar dette i tollen på pur faen i og med at så manfe mindreårige bestiller disse legal highene på nettet
Sitat av Dodecha
Det kommer jo helt an på hva disse pillene inneholder?

Om du ikke kan gi oss en inholdsfortegnelse er det ikke mye man kan hjelpe med, det kan også hende at politiet tar dette i tollen på pur faen i og med at så manfe mindreårige bestiller disse legal highene på nettet
Vis hele sitatet...
Er ikke helt sikker på hva pillene inneholder, men jeg tror det er en analog av methamphetamine. De har iallefall inneholdt noe slikt på ett tidspunkt men ettersom disse pillene forandrer seg stadig i "nye generasjoner" er jeg ikke helt sikker. Det står iallefall ikke noe på "pakkene" og kommer som gelatin kapsler. Tror Spirits inneholder Mephedrone, usikker på de 2 andre.

EDIT:
Pillene inneholder følgende (Neo Dove - Spirits og Sub Coca:

* 4-Methylmethcathinone (mephedrone)
* 4-Fluoromethamphetamine
* Phthalimidopropiophenone
* Metamfepramone
* Koffein
Sist endret av Psilofyr; 28. juli 2008 kl. 02:02.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
4-Fluoromethamphetamine kan gå under denne paragrafen:
Som narkotika m.v. regnes også salter og derivater av de oppførte stoffer eller droger og mulige isomere, estere og etere av stoffene eller deres salter.
Vis hele sitatet...
Siden stoffet er det samme som methamphetamin men med et fluor og et ekstra hydrogenmolekyl. Klart det er forskjellig, men loven er veldig vag på hva som skal tolkes som et analog, det er ikke akkurat kjemikere som sitter i justisdepartementet.
Sitat av Psilofyr
Er ikke helt sikker på hva pillene inneholder, men jeg tror det er en analog av methamphetamine. De har iallefall inneholdt noe slikt på ett tidspunkt men ettersom disse pillene forandrer seg stadig i "nye generasjoner" er jeg ikke helt sikker. Det står iallefall ikke noe på "pakkene" og kommer som gelatin kapsler. Tror Spirits inneholder Mephedrone, usikker på de 2 andre.

EDIT:
Pillene inneholder følgende (Neo Dove - Spirits og Sub Coca:

* 4-Methylmethcathinone (mephedrone)
* 4-Fluoromethamphetamine
* Phthalimidopropiophenone
* Metamfepramone
* Koffein
Vis hele sitatet...
fikk min pakke , lignende som din der. stoppet av tolla , de sendte den bare tilbake
vil tro det ikke er noe stress man.
Er litt usikker på pakkesporingen min, pakken innholder 1kg ren koffein-pulver.

Har jeg blitt bustet?
http://img291.imageshack.us/img291/8403/utennavnlv9.th.jpg
Sist endret av Suicide Noob; 2. august 2008 kl. 21:09.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
De mistenker at må betale mva avgifter etc og derfor sendes pakken til tollen for å kunne anslå hva du evt må betale.

Dog, hvis de åpner den tror jeg de klør seg litt i hodet når de ser 1kg hvitt pulver.
De har det jo ofte gøy med å bytte ut pakkeinnhold med noe anna for å kunne ta mottaker når pakken blir hentet for å ha harde bevis for at det faktisk er du som har bestilt pakken.
Hei!
Noen som har peiling på hvordan tollrestriksjonene er i USA?
Jeg planlegger å bestille snus via nettet til min adresse i USA, men er det noen ulovligheter omkring dette?
Er det forbudt å bestille snus til USA?
er snus forbudt i USA?
Hvor mye kan jeg bestille av gangen til USA?

takk.
Heisann, snus er ikke forbud i USA og ganske så vanlig i sørstatene men da er det kalt cutts eller smokeless tobacco. tviler på at du trenger og få sendt helt fra norge/sverige når du får nesten bedre snus borte i statene.
Om du snakker om Hawken, Kayak, Kodiak, Grizzly og Rooster og lignende. Så nei, det er slettes ikke bedre snus.

Så hvordan er da tollrestriksjonene?
Jeg skal ha svenskt snus.
Hvordan pakkes ting fra nettbutikk? Og hvordan er prosedyren om dette skulle bli stoppet i tollen? Salvia etc
Hvilken nettbutikk? Jeg er rimelig sikker på at det er flere av dem, og at de ikke oppererer med en standardisert pakkeløsning.

Tollvesenet behandler alle stoffer og produkter individuelt, avhengig av hva det er. Du kan altså ikke forvente å få et generelt svar på hvordan de behandler rusgivende produkter i posten.

Ang. Salvia Divinorum i tollen så er det et tema som har blitt diskutert opp og ned her på forumet, så all verdens informasjon om dette er bare et lite søk unna nesetippen din..
Sist endret av mentalmelt; 6. august 2008 kl. 23:31.
Med tollrestriksjoner mener jeg antall bokser / gram snus det er lov å bestille inn i USA ad gangen.
Ingen som har noe svar på tollrestriksjoner og snus inn i USA?
Hvis jeg skal bestille salvia og skal ha det levert til en kompis, men jeg skal betale. Kan jeg da bestille med mitt navn, og bare sette hans adresse? Eller må navnet stå på han som posten skal leveres til? Jeg skal bestille en lommepipe og 40x til 19.99$. Vil disse bli levert separat eller i samme pakke?
Sist endret av Dodecha; 8. august 2008 kl. 16:10. Grunn: fjernet distributør
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Klart du kan, alle netthandler har en sepparat "Shipping adress" og "Billing adress".
Blir sendt som en pakke med mindre du spesifikt spør om noe annet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei, har nylig bestilt noen legal highs fra everyonedoesit.com og så nylig på sporingstjenesten til posten at det har blitt stoppet i tollen.

Det jeg bestilte var:
http://www.everyonedoesit.com/online...ProductID=5534
http://www.everyonedoesit.com/online...ProductID=3241
http://www.everyonedoesit.co.uk/onli...ProductID=4350

Lurer på om noen av disse legal highs vil gi meg nevneverdige problemer med tollen/politiet, altså om de er definert som narkotika og/eller er ulovlige å importere her i vårt flotte frie demokrati norge?
Kan være verdt å nevne at Happy Caps Trip E inneholder Hawaiian Baby Woodrose, altså LSA.

Takker for alle svar
Har funnet en del info som kan være nyttig for folk som har lyst å bestille legal highs fra utlandet, spesielt et EØS land som Storbritannia.
http://www.toll.no/templates_TAD/Art...parentid=66242
Se her på restriksjoner ved innførsel av legemidler, narkotika, doping, prekursorer og urter, som sier at det er egne bestemmelser for import/forsendelse til privatpersoner og for reisende. Man skiller ikke bare på produktene men også fra opprinnelsesland. Vær også klar over at en del varer som i utlandet blir omsatt som kosttilskudd, vil være legemidler etter norsk lovgivning. Deretter henvises det til Statens legemiddelverk.
http://www.legemiddelverket.no/templ...____60721.aspx
Her står det at innførsel av legemidler til eget bruk er tillatt når det dreier seg om legemidler som er lovlig ervervet i et EØS-land. Unntatt fra dette er legemidler med innhold av narkotika m.v. og legemidler som anses som dopingmidler i Norge. Mengden av det enkelte legemiddel skal ikke overskride tre måneders forbruk.
Det må kunne dokumenteres overfor Tollvesenet at varen er lovlig innkjøpt. Dokumentasjon kan for eksempel være kvittering fra apotek/utsalgssted. Dersom disse betingelser er oppfylt, kan pakken utleveres fra tollstedet/poststedet direkte til adressaten.
http://www.legemiddelverket.no/templ...____57488.aspx
Altså sier Statens legemiddelverk at det er tillatt å kjøpe legemidler i utlandet eller via internett hvis legemidlet er til personlig bruk, legemidlet er anskaffet på en lovlig måte i anskaffelseslandet, hvis per post som i dette tilfellet bare fra EØS land (Storbritannia, medl. av EØS), kjøper er over 18 år, legemidlet ikke inneholder stoffer på dopinglisten eller narkotikalisten.
http://www.legemiddelverket.no/templ...____57471.aspx
Her står det litt om hva som regnes som narkotika i henhold til norsk lovgivning.
http://www.lovdata.no/for/sf/ho/xo-1...08.html#map001
Narkotikalisten.
http://www.lovdata.no/for/sf/ho/to-1...-0318-001.html
Dopingmidler.

Etter å ha sett kjapt over dopinglisten og narkotikalisten så kunne jeg ikke finne noen av de tingene jeg har bestilt(se posten over), men rett meg hvis jeg tar feil. Synes å ha lest en plass at LSA er å regne som narkotika i norge?

Dette håper jeg kan være litt til hjelp for folk som har fått pakkene sine med legal highs stoppet i tollen, så har du noe å slå tilbake med. Hvis noen gidder å se litt på det så rett meg hvis det er noe jeg har misforstått.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
LSA står ikke direkte oppført, men lovens definisjon av Narkotika er temmelig vag:
Sitat av Lovdata
§ 2. Hva regnes som narkotika m.v.
Som narkotika m.v. regnes de stoffer, droger og preparater som er oppført i den i henhold til § 3 fastsatte Narkotikaliste.
Som narkotika m.v. regnes også salter og derivater av de oppførte stoffer eller droger og mulige isomere, estere og etere av stoffene eller deres salter.
Preparater regnes som narkotika m.v. når de inneholder stoff eller droge som nevnt.
Vis hele sitatet...
Denne paragrafen gjør at LSA lett går under Norsk narkotikalovgivning ettersom det er beslektet med LSD. Jeg har ikke sett dette blitt praktisert i form av dom etter beslag.
Men tollerne har veldig mye rom til tolkning av loven, og kan i grunn stoppe alt de mener er mistenkelig.
Jeg har fått LSA-holdige frø beslaglagt på et postkontor i Oslo og blitt politianmeldt for det, bare så det er sagt. Saken ble riktignok henlagt grunnet "mangel på ressurser".
Får satse på at tollerne ikke finner ut at Happy Caps inneholder LSA da.. Skulle gjerne hatt de til Den Siste Revejakta den 29. Noen som vet hvem jeg burde henvende meg til for å få pakken igjennom så fort som mulig? Posten eller tollen? Hvis de sender et brev til meg vil jeg ikke få tilgang til det med det samme, bor en annen plass enn det som står oppført i folkeregisteret.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Hvor du har bosted iflg. folkeregisteret har da lite å si ettersom brevet/pakken blir levert til adressen som står på?

Det hjelper vel egentlig lite å ringe noen av partene, de gjør jobben sin i det tempoet de pleier, pakken kommer ikke fortere frem om du purrer de.
Okei, takker for svar, så da vil de evnt. sende brevet om at jeg må levere inn resept/dokumentasjon til adressen som pakken blir sendt til?
Sist endret av Dodecha; 20. august 2008 kl. 12:56. Grunn: fjernet spørsmål om tid
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av kontra
Okei, takker for svar, så da vil de evnt. sende brevet om at jeg må levere inn resept/dokumentasjon til adressen som pakken blir sendt til?
Vis hele sitatet...
Ja. (ti tegn)
Snakket akkurat med posten og de sa at alle pakker som kommer fra utlandet som er større enn en vanlig konvolutt må gå igjennom tollen, da spørs det om tollen sjekker alle pakkene de får inn. Nå er det jo sånn at alle pakkene everyonedoesit.com sender til utlandet blir merket med verdi under 20£, så det senker vel sjansen for at pakken blir sjekket.

Hi,
We have been instructing our packers to do this for a while now. They should choose a sum of £20 or a little under.
Regards,
Henry
Customer Support
--
EveryoneDoesIT.com
http://www.everyonedoesit.com
tel. +44 (0)20 8424 9991
fax. +44 (0)20 8424 9409
Vis hele sitatet...
Hejsan!

Hur ligger det till med kratom och Kava i Norge egentligen??

Som jag förstått det hela är det "resept pliktigt", men vad innebär det?
Om jag beställer kava från USA t.ex. Riskerar jag då något straff, eller endast att toll tar paketet??
Är det någon forsell om jag beställer från USA eller från Sverige?

Det är så rart att dessa milda stoffer är så svåra att få tag på i Norge, när det finns så sykt mye mer hasch och heroin hos dere än hos oss!

mye tacksam förs svar!
Det ligger i en gråsone slik jeg har forstått det.

Mener snuten kan ta fra deg kratom og kava'n din om du blir tatt med det, men tror ikke det blir flere konsekvenser enn det..
Sitat av Kaptein Snus
Det ligger i en gråsone slik jeg har forstått det.

Mener snuten kan ta fra deg kratom og kava'n din om du blir tatt med det, men tror ikke det blir flere konsekvenser enn det..
Vis hele sitatet...
ok, tack tack!
Så länge inga större konsekvenser än att de sänder tillbaka den, tar skiten, eller möjligtvis en liten böter, så är jag berädd o ta risken.
det är ju kava liksom.. de kan ju inte se så hårt på något som är så pass svagt som kava.

Hur är det med Spice då?
är det fortsatt helt lovligt i Norge?
noen som har peiling på om jeg kan få spice sendt til mitt lokalet postkontor.sitter på hybel nå og har ikke postkasse.
Dette er noe posten kan svare på om du ringer de eller sender dem en mail.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kan være et godt tips å sende en mail til butikken å forsikre deg om at de pakker diskret. Jeg fikk et brev med salvia der det bare stod ordrenummeret mitt, antall gram, styrken, og et smilefjes. Ingen avsender, ikke hva det var. To klips poser teipa til arket. Hadde jeg fått en tlf. fra politiet hadde jeg enten forklart at jeg ikke har peiling på hva det var, eller at jeg hadde bestilt noe urtete fra England (spille dum).

Hva hadde skjedd om de hadde konfiskert den, med mistanke om at det var "grønt" eller noe? Hadde de testa det og arrestert meg, eller hadde de henlagt det?
Noen med erfaring i å bestille frø? En jeg kjenner har akkurat bestilt en middels dose cannabisfrø, og jeg er rimelig skeptisk. Butikken skulle sende disse i en pakke som var umulig å lyse gjennom, men avsender er vel sikkert ganske kjent hos tollerne? Eller?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av Jimmy Hoffa
Noen med erfaring i å bestille frø? En jeg kjenner har akkurat bestilt en middels dose cannabisfrø, og jeg er rimelig skeptisk. Butikken skulle sende disse i en pakke som var umulig å lyse gjennom, men avsender er vel sikkert ganske kjent hos tollerne? Eller?
Vis hele sitatet...
Cannabis frø er ikke ulovlige, sitat fra lovdata.no narkotikalisten:
"Med cannabis menes de overjordiske deler av alle vekster av slekten cannabis (unntatt frøene), hvis harpiksen ikke er ekstrahert."
Digg. Takker. KP. Satser på at det går bra

Men... "unntatt frøene"? Det virker på meg som om det betyr at frøene er med på listen, siden de ikke er blant de overjordiske hvor harpiksen er ekstrahert, men allikevel står eksplisitt nevnt.

Dog, på den annen side, hvorfor bruke ord på dette dersom all cannabis er ulovlig? Hvilken cannabis, utenom frøene, er ikke overjordisk?

Om "unntatt frøene" hadde stått sist i unntaket hadde det vært ganske tydelig at disse også var ulovlige. Er det noen jurister som kan gi et entydig svar på denne setningen?
Sitat av Dodecha
Cannabis frø er ikke ulovlige, sitat fra lovdata.no narkotikalisten:
"Med cannabis menes de overjordiske deler av alle vekster av slekten cannabis (unntatt frøene), hvis harpiksen ikke er ekstrahert."
Vis hele sitatet...



Cannabis frø er nok ulovlige ja, men går ikke under narkotikaloven.
Siden det ikke er THC eller andre narkotiske stoffer i selve frøene har den mongo staten "vår" klart å legge det under "matloven", eller "såvare lovgivningen" som dem så fint kaller det.
Blir du tatt med frø venter straff. Snakker av erfaring.