Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1259
Hei,


Sliter med min stasjonære PC og lurer på om noen har tips til hva problemet kan være, og evt. en løsning.

Problemet utspiller seg rundt nettverk. Ping, treigt nett osv. Trodde først det var fibermodemet som var problemet, da dette er et alt-i-et modem med router og full pakke. Men problemet oppstår aldri på laptop i huset.


Jeg kan slå på PC`en, sette meg ned på Ventrilo, åpne counter-strike osv og merke at jeg får 2000 i ping på VT. Prøver å åpne ei nettside å alt bare tar sykt lang tid. Pinger ut på VT osv. Så kan plutselig alt gå tilbake til normalt igjen etter ei lita stund. Av og til inntreffer ikke problemet heller.

HK: GIGABYTE GA-Z87P-D3 Z87
CPU: Intel i5 4670K
RAM: Kingston 8GB HyperX
SSD: Samsung 840 EVO 120GB SSD


Hva kan være synderen? Har prøvd å formatere, så skulle ikke tro det var noe software relatert egentlig. All hjelp mottas med stor takknemlighet!
Sist endret av KarlsenK; 27. mars 2015 kl. 15:48. Grunn: info
Ofte når en ikke finner årsaken i routere/kabler og at det fungerer fint med laptop så kan det være feil på nettverkskortet i Pc!? Prøv ett eksternt nettverkskort
Har du snakket med nettleverandøren din? Spør om du får byttet modem om de ikke finner noen feil i signalene.
Det kan også mulig være noe feil med en av kablene tilknyttet modemet. Hadde et lignende problem selv, med dårlig hastighet på linja osv, tekniker kom og kikka på det. Bytta kabel og alt var optimalt igjen.
1. Sjekka at nettverkskort-drivaren e oppdatert?
2. sjekk kabel mellom ruter og vegg fra ISP?
3. Bytt kabel mellom ISP og ruter?
4. Ta til drastiske tiltak og bytt ut ruteren med ein anna?
5. har du mulighet for både kablet og trådløst nett? deaktiver då trådløs.

Her er noen ting du kan sjekke, letteste er nok iallefall å høre først med leverandør om de ser noe feil på linja
Trådstarter
Skal summere opp og svare til alle her:

Det er fiber rett inn til huset, all signal inn til huset ser bra ut fra ISP sin side. Aldri noe tull på laptop, så det må være noe med enten det kablede nettverket eller PC`n. Altså hk/nettverkskort eller noe slikt.

Problemet er at det oppstår bare av og til. I går målte jeg linja igjen, og jeg får 2ms responstid til server på speedtest.net og tptest.se.

Skal først og fremst se om jeg får lånt meg et nettverkskort å sette i. Så kan jeg evt. prøve å få lånt meg en kabeltester for å teste kablingen i huset.

Nettverkskortet er i alle fall oppdatert, så skal ikke være noe driver relatert håper jeg. Har formatert og installert alt på nytt igjen også, så driveren er fersk.

Har også prøvd å koble meg direkte til router med en lang tp kabel, men så vidt jeg klarer å huske så var det problemer da også..




Fikk også info om at Ventrilo kunne være synderen, merkelig nok. '


Takk for alle tips til mulige årsaker og eventuelle løsninger så langt! Må bare vente til problemet oppstår igjen for å kunne ta grep.
Hei! Kan hende du har opplevd noe av det samme som meg: http://freak.no/forum/showthread.php?t=276914

Endte opp med at jeg begrensa netflix-streaming på alle type platformer. Ikke bare PS4
Sist endret av AkerUE; 28. mars 2015 kl. 14:42.
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
all signal inn til huset ser bra ut fra ISP sin side.
Vis hele sitatet...
Sist jeg hadde problem med nettet pga det var ustabilt, så såg det også bra ut fra ISP sin side. Etter litt mas gadd de sende noen opp for å sjekke, da fant det problemet. Så kan hende det er noe de må se på
▼ ... over en måned senere ... ▼
Okei, har nå hatt litt problemer i det siste igjen.

Har 100% packet loss når jeg pinger random nettsider i cmd. Kan være heldig å ha 50% også.
Klarer å laste inn enkle nettsider, men streaming og gaming er helt uaktuelt.


Jeg har nå oppdatert bios og nettverkskort. Fortsatt samme problem.


Feilsøkingsforsøk: ping`er www.vg.no i cmd på stasjonær. 4 av 4 lost. Flytter TP kabelen fra stasjonær til laptop, kjører akkurat samme ping. Alt fungerer perfekt.


HELT klart noe med stasjonær PC. Bør jeg sende inn HK på reklamasjon mens jeg har garanti enda? Eller kan dette være 1000 andre ting også?