Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 854
Hei,

Jeg har en ultrabook Samsung pc med flere feil (tror jeg)

1. Plutselig kan skjermen bli svart og så kommer det opp en melding nederst i høyre hjørnet at intel Graphics har sluttet å virke.
Skjermen fungerer fint etterpå også altså, men ja det skjer stadig vekk i tillegg kan fargene blande seg at jeg ikke kan lese av noe som helst som gjør at jeg må lukke nettleseren min.
Kan dette være et tegn på at kortet har røket?
Noe måte å sjekke ut dette på?

Jeg har hatt pcen i over to år, så spørsmålet er får jeg noe igjen på garantien om jeg sender den inn på service?
Eventuelt om dette er dyrt.


2. Jeg må ha i laderen når jeg skal ha på pcen , tar jeg den ut slår pcen seg automatisk av, står at batteriet er fult, men likevel virker alt å tyde på at det har dødd ut?

Dette får jeg sikkert ikke dekket på service?

Hadde det vært en billig pc hadde jeg gått i innkjøp av en ny en, men den kostet tross alt opp mot 13-14k kategorien så er ikke slik at jeg har lyst å kvitte meg med den, har vært storfornøyd med den.

Setter pris på svar av dere som har mer greie på alt dette.
Sist endret av datahjelp; 8. april 2015 kl. 00:01.
På ting som PC har du fem år reklamasjonsrett.
Så jeg ville levert den inn på service og sagt i fra om alt som er galt.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
På ting som PC har du fem år reklamasjonsrett.
Så jeg ville levert den inn på service og sagt i fra om alt som er galt.
Vis hele sitatet...
takk for svar.
Jeg var innom butikken og de sa til meg at batteriet hadde kun 2 års garanti tid, men jeg var usikker på om dette stemte.
Sitat av datahjelp Vis innlegg
takk for svar.
Jeg var innom butikken og de sa til meg at batteriet hadde kun 2 års garanti tid, men jeg var usikker på om dette stemte.
Vis hele sitatet...
Når du er i tvil kan du ta kontakt med forbrukerrådet, de er veldig behjelpelige og gir deg svar på det du lurer på.
Hvis butikken nekter å gi deg det du har krav på i henhold til forbrukerkjøpsloven, kan forbrukerrådet også hjelpe deg å klage, da stiller du mye sterkere med en gang.
Lykke til.
Sist endret av Veggen; 8. april 2015 kl. 00:30.
takk for svar!
Settes pris på
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av datahjelp Vis innlegg
takk for svar.
Jeg var innom butikken og de sa til meg at batteriet hadde kun 2 års garanti tid, men jeg var usikker på om dette stemte.
Vis hele sitatet...
Det stemmer at batteriet har 2 års garaneti, det er fordi det anses som en slitasjedel/forbruksvare. Det er kjipt, men koster ikke all verden å bytte ut om du trenger det. Du kan sende inn og notere at batteriet også er dødt, bare si at det skjedde FØR garantien gikk ut, og at det har vært brukt som hjemmekontor til nå. Men gjør det kun om de må gjøre noe annet med PCen, ellers får du faktura på det.

Og du må nok oppgradere driveren til Intel HD Graphics.