Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1354
hei, har denne http://www.maximumpc.com/files/u69/c...er_412_pwm.jpg

Hvis dere ser de 6 "pinnene" som stikker ut, er de ca 1mm for stor til at jeg får igjen kabinettet mitt, sprøsmålet er da, skal jeg file dem ned 1 mm slik at jeg får på døren til kabinettet?

Trenger tips her! da jeg ikke er så keen på å kjøpe ny
Sist endret av knutseen; 8. april 2015 kl. 22:02.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Om du tenker på dei koparfarga røra så er det heatpipes, som er relativt tynnvegga, væskefyllte og slutter å fungere om du punkterer dei - så du kan ikkje file dei ned.

https://en.wikipedia.org/wiki/Heat_pipe
Sist endret av vidarlo; 8. april 2015 kl. 22:07.
Ikke fil den. De rørene er ikke rent metall, de er hule med en væske inni. Hvis du filer de ned kan du lage hull og ødelegge kjøleren.

Ta heller å borr hull i kabinettveggen, eller hvis det bare er snakk om 1mm klarer du sikkert å bøye veggen nok til at du får den på.
Sist endret av Grix; 8. april 2015 kl. 22:09.
Ok takk for svar, tenkte meg kanskje det var noe inni der ja..

Får se hva jeg finner på da. får på døren men den blir bøyd da, så er bare midlertidig løsning.. må vel investere i vannkjøling eller lignende

Er det mulig og lodde/sveise sammen dersom man skjærer vekk ca 1-2mm av kobberørene som stikker ut?
Sist endret av knutseen; 9. april 2015 kl. 17:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av knutseen Vis innlegg
Ok takk for svar, tenkte meg kanskje det var noe inni der ja..

Får se hva jeg finner på da. får på døren men den blir bøyd da, så er bare midlertidig løsning.. må vel investere i vannkjøling eller lignende

Er det mulig og lodde/sveise sammen dersom man skjærer vekk ca 1-2mm av kobberørene som stikker ut?
Vis hele sitatet...
Nei! Jeg vet ikke hva som blir brukt som veske inne i rørene, men det er ikke umulig at det er noe freonlignende greier. Så hvis du åpner, så gyver all gassen vekk. Du skal ikke røre de rørene, hvis du vil bevare kjøleeffekten!..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Nei! Jeg vet ikke hva som blir brukt som veske inne i rørene, men det er ikke umulig at det er noe freonlignende greier. Så hvis du åpner, så gyver all gassen vekk. Du skal ikke røre de rørene, hvis du vil bevare kjøleeffekten!..
Vis hele sitatet...
Neppe freon e.l., men heller vatn eller etanol. Problemeter er heller at du vil forurense væska og du vil ikkje kunne gjennskape trykket (eller mangelen på sådan) som skal vere for at heatpipes skal fungere. Kort sagt; finn ein anna kjøler, eller kapp hol i kabinettet.