Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  919 304499
søker et verdensrom/månespill
har ikke spilt det men har litt lyst til og spille ett

noen få krav:

du begynner på en planet.. feks jorda og utvider deg og utvikler deg.
strategi
krig eller ikke, spiller ikke noen stor rolle så lenge det er morrosomt.

noen forslag?
Sist endret av 1nameless; 7. januar 2012 kl. 02:02.
Sitat av 1nameless Vis innlegg
Søker bare et spill ikke noe jeg har spilt men søker et sånt type spill.

noe om verdensrommet
du bygger base på en måne kan utvide og utvikle deg
strategi
tidsfordriv men helst ikke noe fra 90-tallet litt nyere emd brukbar grafikk og story

noen forslag?
Vis hele sitatet...

Moonbase Alpha

Kanskje ikke helt hva du leter etter.. Du kan vell bare modde Empire Earth eller noe til å være på månen?
neh ser ikke sånn empire earth greier men du har oveblikket ute i verdensrommet
Alpha Centauri. det er fra 90-tallet, men det er óg grisebra. det er et RTS og treffer langt fra alle kriteriene dine... men det er nå et forslag.
takker, men kan du laste ned moonbase alpha gratis eller kjøpes?

fant det takker

takker for gode svar men om det er flere er jeg takknemlig!

KP for svar!
Sist endret av 1nameless; 7. januar 2012 kl. 02:11.
Sitat av 1nameless Vis innlegg
takker, men kan du laste ned moonbase alpha gratis eller kjøpes?

fant det takker

takker for gode svar men om det er flere er jeg takknemlig!

KP for svar!
Vis hele sitatet...
Gratis på Steam
er moonbase alpha bare ett lite spill eller en story?
Sitat av 1nameless Vis innlegg
er moonbase alpha bare ett lite spill eller en story?
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke sikker, har spilt det i sånn 10 minutter med noen venner, var noen morsomme funskjoner i spillet.
Prøv det, jeg kan egentlig ikke si stort om det.
Sist endret av PerPerPerPer; 7. januar 2012 kl. 02:35.
Sitat av nobels Vis innlegg
Husker ett spill jeg spilte når jeg var veldig ung, handler om en gutt som drømmer og du spiller i den drømmeverden. Spillet er i 2D og på NES eller SNES. Eneste jeg husker er at gutten har på seg en pyjamas.
Vis hele sitatet...

Daydreamin Davey? eller kanskje Rascal?
Sitat av Smokiiie Vis innlegg
Daydreamin Davey? eller kanskje Rascal?
Vis hele sitatet...
Eller little Nemo
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei!

Det er et spill fra rundt 2002(?). Det er mange biler som kjører runder på en bane, og du skal slå de med en kule festet i en heisekran av noe sted. Du kan oppgradere kulen. Det er alt jeg husker.

Maskinen var noe ala dette.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Hei!

Det er et spill fra rundt 2002(?). Det er mange biler som kjører runder på en bane, og du skal slå de med en kule festet i en heisekran av noe sted. Du kan oppgradere kulen. Det er alt jeg husker.

Maskinen var noe ala dette.
Vis hele sitatet...
Tenker du nettspillet som var sånn, var det en promo for Destruction Derby: Arenas. Spillet het Wrecker, og jeg kjenner ikke til noen versjoner som fortsatt ligger ute på nettet.
Sitat av Blåskimmelost Vis innlegg
Tenker du nettspillet som var sånn, var det en promo for Destruction Derby: Arenas. Spillet het Wrecker, og jeg kjenner ikke til noen versjoner som fortsatt ligger ute på nettet.
Vis hele sitatet...
Mulig det var det ja. Husker ærlig talt ikke.
Usikker om det var ps2 eller ps1 en man styrte hvertfall en litt dinosaur som løp rundt og spiste andre dinosaurer. Man så fra siden slik man som mario bare at det var 3d
Hei.

Jeg leter etter et spill fra 486 dagene: Det er et sci fi spill, man styrer kjøretøy i birdseye view. Det er en god del story i det.

de eneste elementene fra storyen jeg husker er at man styrer en dame som senere i spillet får halve ansiktet "robotisert" pga skader. Mener å huske at hun er Colonel. Hun har en samtale med en bartender hvor hun bestiller en Screwdriver.

dette er alt jeg husker :/ er snart 20 år siden jeg spilte det...
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Det er et FPS spill fra 2010/2011 hvor du starter på en øy. Skjer masse fucked up..er mest et spill hvor man må tenke. Hele tida under spillet går man tilbake til 1950 tallet eller noe og må se på massakren som har skjedd.

Så går spillet tilbake til nåtiden igjen..klarer ikke huske navnet.
Man bruker gunnere, sånn spesiell hanske med forskjellige abilities.

Tror også man kan bruke slow motion..husker ikke helt.
Jeg ser etter et spill hvor det skjer endel..

åsså må man gjøre masse greier...

:P
Sitat av Bayne666 Vis innlegg
Jeg ser etter et spill hvor det skjer endel..

åsså må man gjøre masse greier...

:P
Vis hele sitatet...
Leter du etter et spill du har spilt før, eller trenger du spillanbefalinger som oppfyller kriteriet ditt?
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Det er et FPS spill fra 2010/2011 hvor du starter på en øy. Skjer masse fucked up..er mest et spill hvor man må tenke. Hele tida under spillet går man tilbake til 1950 tallet eller noe og må se på massakren som har skjedd.

Så går spillet tilbake til nåtiden igjen..klarer ikke huske navnet.
Man bruker gunnere, sånn spesiell hanske med forskjellige abilities.

Tror også man kan bruke slow motion..husker ikke helt.
Vis hele sitatet...
Du snakker om Singularity.
Et av mine ynglings-spill, det er utrolig fett! Og det kjører på Unreal, så eldre maskiner kan kjøre det.
Jeg leter etter et spill som jeg spilte for 5-6 år siden. Det er litt vanskelig å forklare, men skal prøve så godt jeg kan.

Spillet er et RPG som foregår i en browser, og har ingen grafikk. Det er likevel ikke typisk tekstbasert, siden man trykker seg gjennom alternativer (så vidt jeg kan huske). Man går opp i level, får magi, kan kjøpe EQ etc.

Når man beveger seg utenfor byen møtte man på et tilfeldig monster som man kunne drepe, eller så kunne man satse på å stikke av. Man kunne også møte på andre spillere.

Hvis det er noen som har ideer om hva dette kan være blir jeg glad
Sitat av olaPola Vis innlegg
Og det kjører på Unreal, så eldre maskiner kan kjøre det.
Vis hele sitatet...

Sorry at jeg er n00b men hva vil det si?
Sitat av Bayne666 Vis innlegg
Sorry at jeg er n00b men hva vil det si?
Vis hele sitatet...
Det er en spill motor. Google Unreal engine, så finner du fort utav det.
Var et skyte spel på nintendo 64, du kunne vere en hond og 2 andre personar huska eg. Det var store bossfights der du ofte måtte ødelegge "delar" av bossen for å ta han. Det var verdensrom opplegg, men du kjørte ikkje i fly osv. Mobsa som du drepte var ofte veskefylt og spruta ut over når du tok dei.
Har prøvd og huska ka det heite monge gongar men står bom fast. Einaste orde eg føle har en connection er "Sam" kvifor veit eg ikkje men føler det. Det er ikkje et First player shooting game.

Nokon som kan hjelpe meg?

Lurer også på et anna spel som er litt lettare, det er et romskip spel der du kjører rundt på baner, enkelte baner kan du dytte fienden ut på også, spørst om det er veggar. Det er ein haug romskip som du kan velge blant og noken må du Unlocke for å få tak i. Dette er også nintendo 64 spel

Nokon som veit kva spel det kan vere?

Sitat av 1nameless Vis innlegg
søker et verdensrom/månespill
har ikke spilt det men har litt lyst til og spille ett

noen få krav:

du begynner på en planet.. feks jorda og utvider deg og utvikler deg.
strategi
krig eller ikke, spiller ikke noen stor rolle så lenge det er morrosomt.

noen forslag?
Vis hele sitatet...
Trur Spore kan vere et bra spel til deg Er til Pc, har aldri likt det sjøl, men veit om mange andre som har likt det
Sist endret av Arathor; 31. januar 2012 kl. 14:20.
Sitat av Arathor Vis innlegg
Lurer også på et anna spel som er litt lettare, det er et romskip spel der du kjører rundt på baner, enkelte baner kan du dytte fienden ut på også, spørst om det er veggar. Det er ein haug romskip som du kan velge blant og noken må du Unlocke for å få tak i. Dette er også nintendo 64 spel

Nokon som veit kva spel det kan vere?
Vis hele sitatet...
Wipeout 64?
Ligna veldig, men er ikkje det. Nesten heilt samme gamestyle, men du kan ikkje skyte fienden.
Sitat av Arathor Vis innlegg
Ligna veldig, men er ikkje det. Nesten heilt samme gamestyle, men du kan ikkje skyte fienden.
Vis hele sitatet...
Aha, du nevnte ikke skyting i den posten jeg quota, Men det andre spillet du leter etter... Kan det være Jet Force Gemini?
Ahhhhh jaaaaa! har sååå mange gode minne med det! Googla det og fleire kom. Takker takker! Nå skal det bli repitisjon Huska eg og broderen spelte det om morningen i san 15min om vi rakk det før vi måtte reise til skulebussen. Damn Takker
Leter etter et spill til Xbox (Ikke 360) som jeg tror man kjørte rundt å hadde forskjellige våpen som boksehanske f.eks på bilen å det var om å gjøre å ta ut flest mulig motstandere Husker ikke helt om man kjørte bil eller om man løp rundt da Ganske artig spill som jeg spilte for 7+ år siden, KP til den som finner det ut
Sitat av Munchies Vis innlegg
Leter etter et spill til Xbox (Ikke 360) som jeg tror man kjørte rundt å hadde forskjellige våpen som boksehanske f.eks på bilen å det var om å gjøre å ta ut flest mulig motstandere Husker ikke helt om man kjørte bil eller om man løp rundt da Ganske artig spill som jeg spilte for 7+ år siden, KP til den som finner det ut
Vis hele sitatet...
Høres veldig ut som Cel Damage,om grafikken er lignende tegnefilmer
Hvis ikke vil jeg tro det er Vigilante 8,dog det ikke er boksehanse der om jeg husker rett..
Sist endret av Hydroide; 31. januar 2012 kl. 14:45.
Sitat av Hydroide Vis innlegg
Høres veldig ut som Cel Damage,om grafikken er lignende tegnefilmer
Hvis ikke vil jeg tro det er Vigilante 8,dog det ikke er boksehanse der om jeg husker rett..
Vis hele sitatet...
Takker og bukker! Det var Cel Damage KP
[quote=Arathor;2441879]

Lurer også på et anna spel som er litt lettare, det er et romskip spel der du kjører rundt på baner, enkelte baner kan du dytte fienden ut på også, spørst om det er veggar. Det er ein haug romskip som du kan velge blant og noken må du Unlocke for å få tak i. Dette er også nintendo 64 spel

Nokon som veit kva spel det kan vere?

Kan det være F-zero?
Så absolutt er det takker!

Er det ein spesiell plass eg må legge ROMS'a eller?
spill til PC. ca win98/2000/me kanskje til og med xp, husker ikke.

du er en pilot som styrer en eller annen flygende ting(f.eks: blimp, svane, drage osv) i en fantasy setting. du plukker opp våpen (og muligens power-ups) i en arena og det er om å gjøre å skyte ned de andre. tror det var noe story til spillet også, husker ikke. Kankje det bare var et ligasystem. minner litt om unreal tournament i konsept(bortsett fra fantasy, dy lyr og sånn).

Våpna man brukte( som jeg husker) var chaingun du måtte lade opp, rakettkaster (ok, steampunk/fantasy var vel settinga), noe grønn gugge tror jeg man kunne skyte.

Hvis noen finner spillet blir jeg sykt glad. har lett igjennom maange lister over spill i tidsrommet jeg tror det var laga har enda ikke funnet noe som ligner.
Dette spillet har jeg virkelig lyst til å spille igjen!

Takk på forhånd!

Hva går spillet ut på? Du spawner i en slags base tror jeg:/ også kan du ta tanks og gå fritt rundt å skyte militærfolk! Husker ikke så mye
2D/3D: 3D
Hvilken plattform? Ps2 Spillet var en del av noen demoer!
Når spillte du det sist? For cirka 4 år siden
Sist endret av Fredrik298; 1. februar 2012 kl. 15:12.
Jeg hadde egentlig gitt opp jakten på dette men jeg kan vel gjøre et siste forsøk her siden
det virker som mange av dere har så peiling

Noen som spilte Aldo? Veldig Donkey Kong inspirert.

http://www.youtube.com/watch?v=XVPyx...eature=related

Problemet er at de nye windows pcene er for nye for spillet! Og jeg har dessverre ikke en oldis murstein maskin lenger..

Jeg har googlet meg ihjel, til og med spurt microsoft. De sa det ei var håp ):
MEN et siste forsøk skader ikke.. Er det noen der ute som eier råd?
http://www.dosbox.com/ burde kunne kjøre det.
Sitat av Ozma Vis innlegg
http://www.dosbox.com/ burde kunne kjøre det.
Vis hele sitatet...
OMG!!! TAKK!
Jeg husker ikke helt hva spille jeg leiter etter het , hadde det får en stund siden men klarer bare ikke å huske hva det het , det er en .exe file som er rundt 2000-2005 tallet som er FLASH game , er noe lignende fra dragon ball, kan hende det heter noe sånt , husker ikke helt , help ?
*.exe fil fra 2000-2005 som var et flash spill?

good luck chuck.
Sitat av insertnamehere Vis innlegg
*.exe fil fra 2000-2005 som var et flash spill?

good luck chuck.
Vis hele sitatet...
husker ikke helt om det var .exe trur nokk det var det . anyway
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Du beskriver jo knapt spillet i det hele tatt. Kan du ikke forklare litt om hva man skulle, hvordan ting så ut etc?
Spillet går ut på å drepe andre motstandere du har litt "sterkere krefter" en vanlige ( Overnaturlig spill )
ligner på dragon ball Z bare at det ikke er den grafikken
er ikke sikker på plattform
men er et 2d spill.
meninga er å vinne over andre, du blir sterkere og sterkere får tiden som går
spilte det får rundt 2 år sia . . .. .
Sitat av Kjøtt Vis innlegg
Du beskriver jo knapt spillet i det hele tatt. Kan du ikke forklare litt om hva man skulle, hvordan ting så ut etc?
Vis hele sitatet...
Det er et 2D spill , hvor du ska vinne over 3 andre motstander , du har op krefter osv så blir du sterkere etter tida som går , når man samlet opp krefter
Sitat av caperno Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Srry, men det er ikke det
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Leter etter et spill jeg hadde for 3-5år siden, spillet er 3d og befinner seg i en kube.
Du er bokser satt sammen av kuber og skal slå istykker andre "kubemenn" og med kubene de er satt sammen av skal du bygge deg til toppen av kuben du er i. Når motstanderen knuser så detter kubene på gulvet og etter nok fiender er du på toppen. Spiller hadde simpel grafikk og er graits.
Sist endret av Echuz; 5. februar 2012 kl. 15:47.
Handlet om en rev. Sannsynligvis rød. Gikk på bakføttene. Dyttet bokser. Var PC-spill. Cirka rundt 7 år siden. Ikke Crash Bandicot.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Prøver å finne tilbake til et spill jeg spilte for mange år tilbake. Det var et 2D-spill som man så fra siden, og man kunne spille 2-player på det (kanskje flere også). Man styrte dinosaurer som var utstyrt med forskjellige våpen (tror jeg?), i hovedsak bomber e.l., og de sloss mot hverandre. Husker at mange av banene hadde bakgrunnsbilder fra typiske industrifelt, og litt "undergrunn". Husker desverre ikke mer enn det. Noen som kan være til hjelp?

BTW: dette var til PC.
Gammelt PC spill som gikk ut på å bygge en base og ta fienden.

Det spesielle med dette spelet var at du kunne hadde 3 forsjellige brakker, i eine var det melee soldata som kom ut, og i den andre var det ranged. I den tredje huskar eg ikkje. Men det spesielle var, at om du utdanna en Melee, so kunne du sende han inn i range hytta og få en ny type soldat som er bedre.

Meiner det var kun 2 forsjellige "factions". Slutt typen til eine var ein stor dude som gjor masse skade og har 2 sverd. Slutt fyren til den andre faction er en dude som ikkje gjer så masse skade, men putter poisons og slikt på fienden.