Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1426
Har tidligere skutt amfetamin og brukt årene i albuene , men på ene siden der blir det så og si blodutredelser og kul på åren for hvert skudd enda jeg har blodsvar.

På andre armen ser jeg nesten ikke blodåra men føler den litt og det går bra med 3 stikk så begynner jeg og få problemer .

Hva betyr det også når det kommer en veksende kul på injeksonstedet/åra etter jeg har dratt ut ? Skal jeg la nåla være inni åra en stund etter jeg har trekt inn stemplet ?

Jeg bruker sterilt vann , qtips filter og gule 16mm nåler , så er det noen flere gode tips ?
Tja, slutte å skyte er et veldig godt tips. Før det heller opp i baken.
Hvis du ikke bommer med skuddet så kan det være en blodansamling under huden som kommer etterpå. Det kan være smart å holde armen oppe i luften evt legge press på stedet hvor du stakk for å slippe sånt.
Trådstarter
96 4
Det kommer en slags veksende kul på blodåra på den høyre siden etter jeg trekker ut nåla. Bruker og legge press på det med en bomullsdott etterpå. Men det ser skummelt ut. Holder åra på og bli ødelagt eller at jeg får blodpropp ? Jeg er veldig nøye med og bruke sterilt vann , nye spisser pumper og trekker opp med brun spiss gjennom qtips
Sitat av kdirt Vis innlegg
Det kommer en slags veksende kul på blodåra på den høyre siden etter jeg trekker ut nåla. Bruker og legge press på det med en bomullsdott etterpå. Men det ser skummelt ut. Holder åra på og bli ødelagt eller at jeg får blodpropp ? Jeg er veldig nøye med og bruke sterilt vann , nye spisser pumper og trekker opp med brun spiss gjennom qtips
Vis hele sitatet...
Nå er ikke jeg lege så akkurat hva som skjer kan jeg ikke svare på, men jeg gjetter meg til at du kanskje stikker litt dypt sånn at du punkterer åren og det er derfor det kommer en blodansamling under huden din.

Jeg har derimot rundt 15 år med erfaring med sprøyter, og mine erfaringer er at dette ikke er spesielt farlig. Årene har en tendens til å forsvinne ved fast bruk, og dette er relativt normalt. Det som skjer her hos deg har skjedd meg ganske mange ganger, og det har noe med uforsiktighet å gjøre.

Mitt råd til deg er å kanskje prøve med tynnere og kortere nåler. Selv synes jeg den brune på 12mm eller 13mm er bedre da den generelt gir litt mindre arr, og du kan også prøve å stikke et annet sted for å se om du treffer årene litt bedre der.
Er du helt sikker på at du har blodsvar? Sjekker du underveis også?
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bruker du stas? Tett omløp og injeksjon går dårlig sammen.
Trådstarter
96 4
Jeg har blodsvar , jeg trekker stemplet sakte tilbake , bare jeg ser det kommer litt bøod begynner jeg og injisere. Men jeg trykker sakte inn itillfelle det stopper opp. Det virker som åra på høyre siden er ødelagt men det går stort sett bra på venstre siden. Jeg bruker og trene med manualer slik at jeg får litt pump før jeg stikker. Noen ganger tar jeg ett treningstrikk og strammer rundt armen også slipper jeg det og prøver og stikke. 3-4 stikk går greit så er det vanskelig.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bruker du stas? Tett omløp og injeksjon går dårlig sammen.
Vis hele sitatet...
Hva mener du tett omløp ? At jeg holder "staset" for stramt mens jeg stikker ? Jeg bruker ett treningstrikk eller ett belte og strammer rundt biceps før jeg slipper det og stikker. Har også trent med manualer for og få mer pump før jeg stikker

[quote=m0lly;3795927]Er du helt sikker på at du har blodsvar? Sjekker du underveis også?[/QUOT

Jeg sjekker stort sett bare engang. Hvis det kommer litt inn i pumpa så stikker jeg , og om det er på vei og stoppe opp sjekker jeg på nytt igjen.
Sist endret av kdirt; 1. november 2022 kl. 23:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.