Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3725
Jeg har fått tak i noe weed som skulle være veldig bra. Lukten er ekstremt sterk, og den funka som bare det. Greia er at weeden er mye seigere enn jeg noen gang har opplevd før.

Er det fare for at mugg kan oppstå hvis jeg oppbevarer weeden i små plastikkposer?

Takker for svar

-gwalskar-
Du har fått taki noe godsaker uten tvil! Bare tørk det med vifte ellerno sånt også røyker du det, funker som faen Det der er sticky-icky shit som fucker opp hue ditt!
Du kan sikkert cure den litt også.
Sitat av moret Vis innlegg
Du kan sikkert cure den litt også.
Vis hele sitatet...
..og guide for tørking/curing finner du et sted på forumet
Jeg røyker ikke så veldig ofte, så det vil nok ta en måned før jeg er tom. Jeg har pakket noe av stashet ned i noen små plastikkposer til senere anledninger, burde jeg tørke det jeg "sparer" til senere også? Hva skjer hvis jeg unnlater å gjøre dette?

@moret; "cure" den? Sikter du til vanncuring? Utdyp gjerne litt mer, er litt ny på akkurat dette med å tørke weeden før jeg fyrer.

Jeg fant den tråden om tørking/curing excubated - takk.

Men det skaper igjen nye spørsmål. Si at jeg har ca. 10g, burde jeg da bruke vannkuring eller skal jeg bare henge det opp i et skap for lufttørking? Vannkuring gir vel best resultater (slik jeg har forstått det), men tar lengre tid. Mister jeg mye "bang for the bucks" hvis jeg røyker stashet som det er nå, altså seigt? Det frister litt å kjøre på med vannkuring, for å gjøre det mest mulig potent.

Sorry for dobbelpost, kunne ikke redigere det forrige innlegget.

-gwalskar-

Etter litt søking på forumet her og google har jeg bestemt meg for å kjøre på med vannkuring. Dette blir spennende

-gwalskar-
Når det kommer til seig weed har jeg funnet ut en ting.
Jo mer sticky, jo mer smeller det og jo mer digger jeg det!
Gjør vel forsåvidt ikke om den er noe sticky? Skikkelig hasj er også ganske seig ;p
Joa, jeg fant ut såpass i går jeg og. Men hvis vannkuring/lufttørking kan gjøre det enda mer potent, så ser jeg ikke feilen i det :P

-gwalskar-
ville droppa vannkuring vist jeg var deg, gjør du det ikke riktig kan du risikere å ødelegge alt stæsjet. Den eneste forskjellen er at det smaker mindre grønske. bare la degt ligge åpent i et par dager så blir den tør å god.

har du mye vill jeg anbefale deg å legge stæsjet i et luftett glass i kjøleskapet og bare lufte det litt hver gang du skal røyke, eller med en gang du ser det oppstår kondens i glasset. da får du den sykeste lukta, den beste smaken og den beste funken.
Speed guide til curing:
-Legg stæsjet i en lufttett beholder(tørt er stikkord her).
-Åpne lokket en liten stund her dag.
-Hold mørkt og kjølig.
Litt surt hvis jeg sløser på bort stash til 200 kroner grammet ja.. Kan ikke bare la det ligge på et bord heller, siden det lukter så ekstremt. Et norgesglass hadde vel gjort jobben? Det blir litt vanskelig å la det stå i kjøleskapet, siden jeg ikke bor alene. Kan en kald kjellerbod uten innlagt varme fungere?

-gwalskar-
Sist endret av gwalskar; 29. september 2010 kl. 13:07.
Så lenge det er mørkt og ikke noe særlig over romtempereatur så skal det gå helt fint Så et skap på soverommet, kjøkkenet under en sofa, kjellerbod. Alt funker.
Hvordan kan weed bli seigt? :P
Sitat av gwalskar Vis innlegg
Litt surt hvis jeg sløser på bort stash til 200 kroner grammet ja.. Kan ikke bare la det ligge på et bord heller, siden det lukter så ekstremt. Et norgesglass hadde vel gjort jobben? Det blir litt vanskelig å la det stå i kjøleskapet, siden jeg ikke bor alene. Kan en kald kjellerbod uten innlagt varme fungere?

-gwalskar-
Vis hele sitatet...
En kjellerbod fungerer fint, men temperaturen er egentlig ikke noe du trenger å bekymre deg for. Bare sørg for å få lufta norgesglasset med jevne mellomrom for å forhindre at det oppstår mugg. Desto kaldere du oppbevarer det, desto skjeldenere behøver du å lufte det.
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Hvordan kan weed bli seigt? :P
Vis hele sitatet...
på grunn av at weeden lager en jævla god nektar
Men weed->pot->marihuana


http://www.dailyfacts.org/marihuana%20fact.jpg


Hvordan kan det bli seigt? det er jo blader liksom! Har vært borti seig hasj men ikke seig pot :P
Så hvis jeg skal ut av byen en helg hadde det vært mulig å putta glasset i fryseren, for å så lufte det noen dager senere?

@Sneipen92; samma her, alt annet grønt jeg har kjøpt opp gjennom tidene har vært mye tørrere enn dette. Hva som gjør det seigt og hvorfor dette skal være bra vet jeg ikke så mye om :P
Sist endret av gwalskar; 29. september 2010 kl. 13:42.
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Men weed->pot->marihuana


http://www.dailyfacts.org/marihuana%20fact.jpg


Hvordan kan det bli seigt? det er jo blader liksom! Har vært borti seig hasj men ikke seig pot :P
Vis hele sitatet...
Hvordan tror du hasjen som kommer fra disse blomstene blir seig da?
Det er jo olje i potten, den kommer ikke på magisk vis når du lager hasjen
Sist endret av Aaatcho; 29. september 2010 kl. 13:55.
Krystaller eller for lite tørking folkens..
Dårlig tørking av potent marijuana fører som oftest til seighet. For en blodpris som 200, burde du ha rett på riktig tørket vare servert med gullpipe
Det er mye upresist om curing i denne tråden nå. Finn bedre informasjon her: http://www.norcan.org/ipb/index.php?...hl=juicy+fruit
Sitat av gwalskar Vis innlegg
Så hvis jeg skal ut av byen en helg hadde det vært mulig å putta glasset i fryseren, for å så lufte det noen dager senere?
Vis hele sitatet...
Det er mulig ja, men ikke nødvendig. weeden klarer seg fint i en luftett beholder i romtemperatur i en halv uke uten lufting. men alt kommer selvsagt annpå hvor våt den er. men bare prøv deg fram. Når du ser at det begynner å dugge på innsida av glasset kan det vere lurt å lufte i løpet av et par dager.
Har du weed i fryseren spiller det ingen rolle med luftinga, siden mugg ikke "oppstår" ved så lave temperaturer.
He du lovd te dette her tull ballet?
Sitat av Eccer Vis innlegg
He du lovd te dette her tull ballet?
Vis hele sitatet...
haha, ka fan