Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 935
Det finnes sikkert et utall av tråder som omtaler visse problemer med windows, men så langt har jeg ikke funnet noe som hjelper meg nevneverdig.

Fikk først opp en rekke advarsler om worms og trojanere på skjermen. Alt hang seg opp etter en stund, og jeg valgte derfor å restarte for å se om jeg kunne kvitte meg med skiten.

Det som da skjer er at jeg ikke kommer inn i windows i det hele tatt. Den åpner opp, men i det skrivebordet åpner seg kommer det en helsides beskjed som jeg får 2 sekunder på meg til å lese før maskinen slår seg av for at jeg visstnok ikke skal skade windows...

Jeg har forsøkt å logge inn i sikker modus, jeg har forsøkt å logge inn med innstillinger som visstnok skal ha virket en gang tidligere, men ingenting hjelper.

Jeg er helt avhengig av å få åpnet maskinen, i det minste slik at jeg kan ta back up av mine siste dokumenter.

Noen som vet råd?

Fint om dere er tydelige, og forklarer grundig hva jeg må gjøre da jeg er litt treg på dette området...
starte opp med livecd, så kan du prøve å rename Cwindows\system32\shutdown.exe til for eksempel "slaa.av.exe" (bruk fantasien)

kan være litt trøblete å komme inn på windowsdisken fra linux livecd, men det bør være gjennomførbart

ser dialogen ut som dette?:

http://technofriends.in/vaibhav/wordpress/wp-content/uploads/2009/01/psshutdown-computer-shutdown-dialog.gif
Sist endret av VivaLatrina; 26. desember 2009 kl. 01:58.
bare skrive detta i run på pc'en:
shutdown -a

da vil den ikke slå seg av.
Sitat av ranvik Vis innlegg
bare skrive detta i run på pc'en:
shutdown -a

da vil den ikke slå seg av.
Vis hele sitatet...
han rekker ikke det
Nei, får ikke opp den. Den starter som normalt, men i det jeg får opp skrivebordet kommer det tekst på hele skjermen. Minner mye om god gammel DOS tekst

Har det noe for seg å prøve å laste ned en windows boot?
Sist endret av Driftaway; 26. desember 2009 kl. 02:04.
Høres nesten ut som bluescreen du får opp.
Jeg ville ha prøvd VivaLatrina sitt forslag.
Ja, det er en blå skjerm... Jeg skal gjøre et hederlig forsøk her..
hvis det er bluescreen virker nok ikke mitt forslag nei

hvis du skulle komme inn en gang:

høyreklikk på min datamaskin > egenskaper > fanen 'avansert' > oppstart og gjennoppretting (innstillinger) > ta bort hukken i "start på nytt automatisk". da får du tid til å lese feilmeldingen
Hva med xp boot? Vil den slette alt av dokumenter, eller kan jeg trygt kjøre det?
du kan prøve å boote med en os plate . . om du har xp, vista eller win7 så kan du reparere via denne , er vel verdt et forsøk ?
Start pcen i sikkerhetsmodus/safetymode, da starter den ingen oppstart-filer. Har måttet gjøre dette selv
Sitat av Cal.12 Vis innlegg
Start pcen i sikkerhetsmodus/safetymode, da starter den ingen oppstart-filer. Har måttet gjøre dette selv
Vis hele sitatet...
sikkermodus/safemode

Sitat av Driftaway Vis innlegg
Det finnes sikkert et utall av tråder som omtaler visse problemer med windows, men så langt har jeg ikke funnet noe som hjelper meg nevneverdig.

Fikk først opp en rekke advarsler om worms og trojanere på skjermen. Alt hang seg opp etter en stund, og jeg valgte derfor å restarte for å se om jeg kunne kvitte meg med skiten.

Det som da skjer er at jeg ikke kommer inn i windows i det hele tatt. Den åpner opp, men i det skrivebordet åpner seg kommer det en helsides beskjed som jeg får 2 sekunder på meg til å lese før maskinen slår seg av for at jeg visstnok ikke skal skade windows...

Jeg har forsøkt å logge inn i sikker modus, jeg har forsøkt å logge inn med innstillinger som visstnok skal ha virket en gang tidligere, men ingenting hjelper.

Jeg er helt avhengig av å få åpnet maskinen, i det minste slik at jeg kan ta back up av mine siste dokumenter.

Noen som vet råd?

Fint om dere er tydelige, og forklarer grundig hva jeg må gjøre da jeg er litt treg på dette området...
Vis hele sitatet...
Sist endret av VivaLatrina; 26. desember 2009 kl. 13:03.