Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 428
Noen som har denne kombinasjonen og som har fått det til?
Jeg har ProFormance sine 90+/800+ plater.
Når jeg prøver å brenne mer enn 80min/703mb får jeg beskjed om at det ikke går an. Jeg har enabla overburn til 95 min, no multisession og disc-at-once i Nero. Har også prøvd WinXP's eget brenneprogram. Men nei, datadritten min har bestemt seg for at platene er 80min/703mb og dermed basta. Er dette et Sony-problem eller XP-problem?
Har i planer å kjøpe meg den nye Philips-saken med 48x24x48, får jeg samme problemer der?

Har oppgradert firmware til 1.0s (den siste tilgjengelige), og ellers fulgt (tror jeg) alle råd jeg har kommet over. Som nevnt i en annen post, så sier Nero at det ikke er kapasitet på plata, og spytter den ut. Jeg har prøvd å bytte, og også å slenge inn samme plate. Uansett, kassa nekter å godta platene.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei, meg igjen.
Nytt problem.

Jeg røska ut 8x4x24'n fra Sony og slamra inn den omtalte brenneren (Philips 48x16x48) på "tælbud" hos Binders (Kr. 698,-).
Problemet nå er at VivaStar sine plater (24x) nekter plent å gå fortere enn 4x i Nero (både "pirat" og original medfølgende) og 1,28x (58 -femtiåtte- min på 697 MB) i WinXP sin egen "brenner".

Og ja, i hvertfall på mitt system svir Philips'n 90+ min, men det går ikke fort (16x).

Andre erfaringer, e.l?

Er jo selv relativt fornøyd, da jeg solgte de 60 VivaStar-platene jeg hadde, og har nå Verbatim, ProFormance og PCLine på 48x, og Millenniummedia 8x som lar seg svi på 16x.

(Dette skulle vel kanskje vært under "Hardware"... Flytt om nødvendig).
Har du prøvd å oppdatere firmwaren i Phillipsen?
Yepp,

Det gådde ikke, siste versjon var allerede installert.