Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4223
Holder på å lagre de forskjellige frekvensene inn på en nyinnkjøpt scanner. En Uniden UBC92XLT.
Og når jeg skal taste inn noen frekvenser som slutter på 25, som feks Vestfold PD 170.525, så endrer scanneren den automatisk til 30, altså 170.530. Noe som gjør at jeg endten ikke får noe signal, eller at de blir dårlige.
Dette skjer med alle frekvenser som slutter på 25..

Noen som har hatt samme problem, eller vet hvordan jeg kan fikse det?

Takk
du får den nok inn på 170.530 og, men husk vestfold purken snakker veldig lite på radio
Jaja.. Jeg får inn signaler, men de er dårligere enn det jeg har hørt på andre scannere som får den inn på 170.525...
Tror ikke lenger det er problemet.

Men det jeg har oppdaget er at når jeg har scanneren på SCAN, og når det er aktivitet på en kanal, kommer det ofte brudd i signalet med 1-2 sekunders mellomrom. Uansett kanal.
Mens når jeg bruker en metode hvor jeg gjør som om jeg skal skrive inn en ny frekvens på en kanal det allerede er aktivitet på, blir det helt fint signal (FUNC+PGM , for dere som har samme scanner). Hvis dere skjønner hva jeg mener :P Litt vanskelig å forklare..
Hmhmmm.... litt vrient det der
prøv å forandre step-lengden på scanneren. Skal stå i bruksanvisningen.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Er det kun frekvenser som slutter på 25? eller 5? Dvs 105, 115, 125 etc.
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av [scrubs] Vis innlegg
Tror ikke lenger det er problemet.

Men det jeg har oppdaget er at når jeg har scanneren på SCAN, og når det er aktivitet på en kanal, kommer det ofte brudd i signalet med 1-2 sekunders mellomrom. Uansett kanal....
Vis hele sitatet...
Det kan være at du har skrudd på to funksjoner som scanner automatisk etter div. kanaler.

1: Med (FUNC+HOLD/avbildet C) får du en funksom som slar inn kanaler i nærområdet som scanneren tar inn

2: Eller du kan ha satt på Primary funksonen (FUNK+1/Pri), da vil radioen automatisk hoppe til P kanaler (Kanaler merket med P foran kanal 4, 40, 61 og vidre)

Det vil si at hvis du hører stemmer på en kanal og det blir stemmer på en av kanalene med P, vil scanneren automatisk velge kanalen med P fordi den er P-rioriter fremfor den andre kanalen.

Tips: For å låse ut (Lock out) kanaler er det bare trykke (FUNK+0 eller L/O)
Hvis du hører unødvedig støy og radioen stopper på den kanalen under søk vil radioen hoppe over denne kanalen. Men da vil du ikke kunne høre om det blir stemmer senere.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Litt gammel tråd dette her, men er jo alltids gøy grave litt også Har samme scanner jeg også.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sorry for bumping av tråden, men akkurat kjøpt meg samme nå.

Noen som vet hvordan jeg kommer meg på frekvensen 170.400 ? Den begynner bare på 108..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
har og sånn scanner og viss du leser bruksanvisningen så står det at den gjør det automatisk, husker ikke hvorfor men det virker uansett.
Fulgte ikke med noen lader til min Uniden..
Er det bare og kjøpe en vanlig lader tro?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sjekk nær kontakten om det står volt og ampere den skal ha, tar jeg ikke feil er det 6v og den bruker nimh batterier?
Sitat av Fleff Vis innlegg
Sjekk nær kontakten om det står volt og ampere den skal ha, tar jeg ikke feil er det 6v og den bruker nimh batterier?
Vis hele sitatet...
Takker så mye..
Trur den radioen der tar 50 om gangen altså så er 25 med men den viser bare hele.