Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 1278
Ipod mini: http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=141965

Creative Zen Mircro: http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=146130

Jeg lurer på hva som lønner seg mest. Har hørt at ipod'en har et helt "føkka" batteri.

Noen som vil dele litt erfaring når det gjelder disse to. Hva anbefaler du?
Nå har jeg ikke prøvd Creative Zen Mircro. Men jeg har hatt en iPod Mini 4gb siden august, uten problem. Jeg har bare positive musikkopplevelser med iPoden Kan anbefales.
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Gå for Creative Zen Micro. Grunnen er at den har større minne, bedre batterikapasitet, utskiftbart batteri (tror faktisk det følger med to stk.), radio og viktigst av alt; du kan bruke hvilken medieavspiller du vil og slippe å installere tilleggssoftware med FairPlay som ipoden krever.

Det negative med Zen Micro er vel at de ikke er like kuuul og at den veier 4 gram mer enn ipoden
Sist endret av magstr; 7. april 2005 kl. 00:26.
magstr : På den nye utgaven av Ipod Mini er batterikapasiteten tredobla (18 timer) som er seks timer bedre enn hva Creative har. Og når Ipoden i tillegg er penere og med mye bedre brukervennlighet er det ingen grunn til å kjøpe Microen. Den er 200.- dyrere da, men det må man spandere på seg.
Det var bare en limited edition utgave av Zen som hadde 2 stk batteri. Og den er forlengst utslogt.
Her kan du se min egen test mellom apple ipod mini og creative zen micro:

(Jeg har selv zen micro, men jeg skal ikke være patriotisk)(Har testet ipod mini, bare så det er sagt)

Ipod Mini: Du kjøper denne spilleren hvis du liker apple sine produkter, å ipod mini er fin - den er det! Den har et herlig scrollesystem, den er rett å slett genial. Den har også support for mange forskjellige lydformater , som kan være kjekt av og til..Lagringsplassen er på 4 gb, som i og for seg holder, man legger inn 500 sanger - Mere trenger man ikke, fordi man hører seg aldri lei på 500 sanger, å gjør man det, skal man ikke tenke på å kjøpe en av disse. En annen ting er lydkvaliteten, den er grei nok i seg selv, men en kan ikke spille så høyt med denne som man kan med Zen Micro.

Zen Micro: Dette er også en genial mp3 spiller, greit design har den i likhet med ipoden, men zen mirco kunne godt ha hatt metall finish slik som apple sin. En annen ting er scrollesystemet på microen, det er grusomt til og begynne med, men når du får oppgradert firmwaren og du begynner og venne deg til det, så er det også genialt.. Denne spilleren har også radio, jeg personlig hører aldri på radioen, fordi jeg har jo masse god musikk innpå. Batteritiden er også grei..De skriver at den har 12 timer batterikapasitet, men dette må værer hvis spilleren står på, uten at den spiller musikk, fordi den spiller sjeldent mer en 8 timer før batteriet er tomt. Men det som var avgjørenede i mitt tilfelle, var at denne kunne man skifte ut batteriet på, i motsetning til Ipod mini

Konklusjon:
Apple sin Ipod mini er genial, den har genial look, den er bra generelt på alle områder, eneste minuset er at det ikke er utskiftbart batteri. Så for alle som vil ha status; Kjøp Ipod mini...

Creative sin zen micro skuffer heller ikke, den har liksom alt man trenger...Men den har ikke like bra finish som ipod mini, skulle likt å hatt denne spilleren i metal finish. Men denne spilleren har bedre spec en ipod, men det har lite og si, vil du ha litt bedre spec, så kjøper du denne..

Lydkvaliteten er ganske lik, men creative har fått et rykte om å lage spillere med god lyd, fordi de har holdt på noen år med lyd generelt..

Min anbefalning, kjøp etter magefølelsen, du vil bli like fornøyd uansett hvordan av disse to spillerene du kjøper.
Sist endret av Antarctica; 7. april 2005 kl. 01:44.
Med tanke på at iPod Mini 2. Generasjon har fått 4 og 6 gb harddisk og 18timers batterilevetid. Ville jeg personlig valgt iPoden. Men når Creative Zen Micro Color eller hva den heter kommer ut, ville jeg vurdert å kjøpe den. Men den kommer vel ikke ut før til sommeren og da kommer vel iPod Mini med fargeskjerm og.
blir vel sikkert litt dyrere med fargeskjerm, og man trenger vel ikke da en fargeskjerm på en mp3 spiller? Vurdere og kjøpe meg en ny mp3 spiller har bare en 256 MSI mega play, altfor lite minne Trur jeg ville satsa på Zen Micro liker høy lyd :P
har ipod mini gen1. den passer meg egentlig perfekt. batteriet varer en arbeidsdag så =p
litt i underkant av 8t varer det altså. 4gb er plass nok i massevis vist du bare lagrer music på den.
og at du kan lagre notater på den er bare genialt. no more paper work med lange kommandoer eller lisens nøkler på når man er i felt =D
har ipod mini 2. gen, er knallfornøyd, men det er nok en feil med min for batteriet varer bare 2-3 timer. Headsettet som fulgte med var søppel, men det er det sikkert på Zen og, men det som er mest morro med ipod er alt tilbhøret som finnes, obligatoriske ting som itrip og billader er knallmorro, bestilte itrip mini og en billader på ebay, endte opp på 300kr ink frakt.
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
DonTomaso: Nå var dette en sammenligning mellom ipod mini 4gb og creative zen micro 5gb som ligger i samme prisklasse.

Er den eneste her som plager seg over at ipod krever tilleggsprogramvare/itunes? Det er vel den største grunnen til å velge creative fremfor apple.
jeg ville ha valgt creative, for da får du radio og du slipper iTunes..
iPod er jo en strålende mp3 spiller, men har ikke så mye og by på som Creative Zen...
for meg ville valget ha vært enkelt.
jeg har ikke vært borti noen av de to, må jeg innrømme. men jeg har vært borti creative zen touch som er den store versjonen av microen. og jeg har erfart 2 ganger iløpet av 4mnd bruk at den har fryst seg helt, og jeg måtte restarte hele greia og legge inn 6000 låter helt på nytt. litt irriterende, jeg vet ikke om dette er noe som går igjen på microen på noen måte, at den henger seg og alle innstillinger forsvinner med det at en må resette hele greia?
Man trenger ikke iTunes til iPod. Anapod har jeg hørt skal være et bra program. Da kommer iPoden opp som en enhet under Min Datamaskin (går ut i fra at du kjører Windows nå...), og du kan laste over og laste ned filer med "click-and-drag". Jeg ville valgt iPod'en. Den er smooth. Derfor. Selv har jeg planer om å kjøpe iPod Shuffle.
Sist endret av charz0r; 7. april 2005 kl. 09:57.
eller man legger inn div små program som ikke trenger å innstaleres på ipoden. siden den dukker opp som disk uansett om du har drivere eller ei kjører du bare da filene og vips du legger fra/til.
Sitat av charzer
Selv har jeg planer om å kjøpe iPod Shuffle.
Vis hele sitatet...
Please don't. Jeg kjøpte meg en 1 GB Shuffle, mens dama kjøpte en 512mb Shuffle.
Jeg holdt på å bli gal, måtte jo bare gjette hvilken sang som kom, fordi det var nesten umulig å "bla" bakover, da starta bare samme sangen om igjen.
Enden på visa er at den klikka helt, knappene funka bare når de ville, og slett ikke med den funksjonen de var tiltenkt. Så jeg sendte den tilbake, og kjøpte meg en iPod Mini 4gb.

Som jeg btw elsker av hele mitt hjerte....

snordboe_ta: Kjøp heller iPoden her , er jo ikke noe dyrere, + at du får gratis lasergravering.
Sist endret av Preben; 7. april 2005 kl. 12:10.
Vist ikke kan man bruke en plugin til winamp, Har ikke prøvd den selv enda, men har hørt at den skal fungere.

Da vil du kunne overføre musikken ifra winamp til ipoden
Sist endret av nPulz; 7. april 2005 kl. 12:11.
Bare for å lufte en ide, har noen av dere prøvd den nye mini irivern?
rekylvinyl.no
Sitat av magstr
Gå for Creative Zen Micro. Grunnen er at den har større minne, bedre batterikapasitet, utskiftbart batteri ....
Vis hele sitatet...
blablabl....tekniske spekk.

det som ikke følger med creative zen micro er den ultimate glede, fornøyelse og lykkepille.

den kan ihvertfall ingen ta ifra meg og min ipod mini 6gb blå.
herlig så deilig livet kan være.

gøy at enkelte ting faktisk kan kjøpes for penger (såfremt man gjør det riktige kjøpet).


ps. kjøpe iTrip når jeg var i London for et par uker siden. Genialt! Perfekt lyd i min gamle bil med kun radio.
Sist endret av metrom; 7. april 2005 kl. 12:56.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
metrom: Det er jo ekstremt subjektivt! Er jo også de som blir gladere i spilleren sin basert på specs.
iPodene har jo mye mer tilbehør og annet stash, også er de jo mye finere.
Sitat av Badeballen
Bare for å lufte en ide, har noen av dere prøvd den nye mini irivern?
Vis hele sitatet...
http://www.iriver.at/harddisc_player...&view=features
Den du tenker på?
Har ikke lest gjennom tråden her, men her er mine erfaringer:
1: Jeg synes Zen Micro er klart finere enn iPod Mini. Bedre farger, lekrere form.
2: Zen Micro har også bedre batteritid.

Men det klart viktigste:
3: IKKE kjøp Zen. Du har min advarsel. Av mine 4 andre bekjente (inkludert meg selv) som har Zen Micro har samtlige blitt ødelagt. Jack-kontakten blir utrolig fort ødelagt. Creative er kjempegode på service og gir deg en ny gratis, men hvilken rolle spiller det når den også blir ødelagt etterhvert.

Som sagt er vi ca. 4 som har Zen Micro, og har nå totalt hatt 8-10 forskjellige fordi alle har fått samme feilen. Jeg "kjemper" nå om å få pengene tilbake istedet for ny Zen, da jeg ikke har lyst på en 3. Zen som garantert får samme feil.

Håper dette hjalp litt.
Nå har jo iPod Mini lengre batteribrukstid enn Zen Micro, etter at de kom ut med iPod mini G2. Jeg har betillt en iPod Mini idag, og føler meg trygg på det.

Apple iPod Mini: 18 t batteri
Creative Zen Micro: 12 t batteri

For meg betyr 6 timer batteritid mere enn 1 gb diskplass.

Sett utenifra ser Zen Micro helt ok ut, men ingen slår sjarmen til iPod Mini.

edit: Bestillte fra appleshop jeg, fri frakt, gratis inngravering, 1890,-
Sist endret av erix; 13. april 2005 kl. 00:08.
Ja, jeg har gjort det samme som deg erix, bestilte ifra apple, var billigere der.
Så jeg håper på at jeg får den innen 1 mnd tid.
Dersom du ikke har bestillt inngravering, burde de vanlighvis ha sendt den innen imorgen (sto det på siden).
Det står at det tar 5 dager ekstra ja, menne tok uten fordi jeg skal kunne slege ipoden vist det lar seg gjøre.

Er større sjangs uten enn med