Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2310
Heisann!

Jeg, min mor og en kamerat reiser til Rhodos om 10 dager, i en uke. Yr.no viser at det til tider vil være over 40 varmegrader, og jeg blir litt småbekymret. Mor sier det vil gå fint, så lenge vi drikker masse og ikke oppholder oss så mye i solen, men etter å ha lest flere artikler virker den temperaturen helt utmattende å være i? Vil ikke tilbringe alle dagene på hotellrommet.


Det er også skogbrann i Rhodos akkurat nå, men jeg er ikke så bekymret ettersom hotellet ligger et par meter unna havet.
https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/...erie/15903687/

Kjipt å kansellere turen nå, vi har bestilt all inclusive så planen er jo å drikke masse pils og kose meg, men er redd for at den ekstreme varmen kommer til å gå utover opplevelsen mer enn vi tror. Noen erfaringer?
Går så fint så, jeg elsker varmen, jo høyere jo bedre. er man firsk og ingen plager med sol går dette fint, som du sier drikk nok og smør dere godt og ikke ikke oppholde seg rett i sola for lenge så går dette veldig fint.

Ikke glem at det var like varmt før også, men idag er alle medier og klimahysterikere som blåser opp dette med varmen som verre en noen gang.
Trådstarter
Sitat av RapTouR Vis innlegg
Går så fint så, jeg elsker varmen, jo høyere jo bedre. er man firsk og ingen plager med sol går dette fint, som du sier drikk nok og smør dere godt og ikke ikke oppholde seg rett i sola for lenge så går dette veldig fint.

Ikke glem at det var like varmt før også, men idag er alle medier og klimahysterikere som blåser opp dette med varmen som verre en noen gang.
Vis hele sitatet...
Du har nok rett i det, håper jeg "akklimatiseres" ila. noen dager også. Er vel en tilvenningssak mye av det.
Er nesten 40 her jeg er nå. Blir vant til det. Øllen holder 3 grader så det er bare å helle innpå. Er småunger og gamlinger som løper rundt her også så detta går fint.
40 grader er endel men ikke uutholdelig. Pass på å drikk nok vann, i slike temperaturer så føler man ikke tørsthet på samme måte og det er ikke alltid enkelt å skjønne at den hodepinen og sløvhet du har er pga dehydrering.
Trådstarter
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Så, syden sammen med mor, du er ca. 10-12 år da eller?
Det går nok bra, iskrem hele dagen og være gæren i pool`n, kanskje du lærer deg å stupe uten å holde deg for nesa også,
det hadde vært kult. God Tur!
Vis hele sitatet...

Ingen vits i å være spydig. Fikk spandert på tur så sier vel såklart ikke nei, uansett hvor gammel jeg måtte være.

Sitat av Astro Man Vis innlegg
Er nesten 40 her jeg er nå. Blir vant til det. Øllen holder 3 grader så det er bare å helle innpå. Er småunger og gamlinger som løper rundt her også så detta går fint.
Vis hele sitatet...
Godt å høre det da, hvor i verden er du hen og hvor lenge?
Sist endret av etos02; 20. juli 2023 kl. 20:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Mye frekke svar her, trenger jo for faen ikke være 10 år for å dra på ferie med familien sin.

Sålenge du har aircondition går det nok helt fint. Man tilbringer jo stort sett dagen på stranda eller ved bassenget uansett og da får man jo kjølt seg ned.
Trådstarter
Sitat av Lykkeleeten Vis innlegg
Mye frekke svar her, trenger jo for faen ikke være 10 år for å dra på ferie med familien sin.

Sålenge du har aircondition går det nok helt fint. Man tilbringer jo stort sett dagen på stranda eller ved bassenget uansett og da får man jo kjølt seg ned.
Vis hele sitatet...

Hehe, kan egentlig ikke forvente mye annet fra det forumet her.
Er voksenhotell og har luksusen av å kunne bade i havet for så å legge meg ved bassengkanten etterpå. Det blir vel ingen problemer der, eneste er at kroppen vil få et mye større behov for hydrering, og håper at jeg klarer å holde energien oppe etter en dagstur i gamlebyen f.eks.
Jeg starter dagen med to glass appelsin juice og en kopp kaffe. Etter det er det kun pils. Funker fjell her. Ikke hodepine eller noe. Mulig jeg er et unikum men jeg tviler. Alltid gjort det sann i Syden. Tar en Pepsi max på rommet før jeg legger meg. Hydrering shmydrering
Sist endret av Astro Man; 20. juli 2023 kl. 21:00.
Trådstarter
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Jeg starter dagen med to glass appelsin juice og en kopp kaffe. Etter det er det kun pils. Funker fjell her. Ikke hodepine eller noe. Mulig jeg er et unikum men jeg tviler. Alltid gjort det sann i Syden. Tar en Pepsi max på rommet før jeg legger meg. Hydrering shmydrering
Vis hele sitatet...
Godt å høre, da konkluderer jeg med at det ikke er noen grunn til bekymring.
Sist endret av etos02; 20. juli 2023 kl. 21:02.
5 dager igjen : ) er planen fortsatt å reise?
Er vel bare å anta at pakketur er kansellert…
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Jeg starter dagen med to glass appelsin juice og en kopp kaffe. Etter det er det kun pils. Funker fjell her. Ikke hodepine eller noe. Mulig jeg er et unikum men jeg tviler. Alltid gjort det sann i Syden. Tar en Pepsi max på rommet før jeg legger meg. Hydrering shmydrering
Vis hele sitatet...
Kos deg med nyresteinene etterhvert.

Ikke hør på sånt, folk er forskjellige, drikk ett glass vann i mellom her og der. Ingen tar skade av det.

Jeg er jo en gammel grinebiter så jeg drikker egentlig bare vann, kaffe, te og øl, klarer ikke brus lengre.
Trådstarter
Sitat av magnet Vis innlegg
5 dager igjen : ) er planen fortsatt å reise?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg skal til Ixia som ligger nord på øya, langt unna brannene.
Sitat av etos02 Vis innlegg
Ja, jeg skal til Ixia som ligger nord på øya, langt unna brannene.
Vis hele sitatet...
Spørsmålet er vel om du i det hele tatt får reise til Rhodos slik situasjonen er nå.
[quote=Ikke glem at det var like varmt før også, men idag er alle medier og klimahysterikere som blåser opp dette med varmen som verre en noen gang.[/QUOTE]

Trenger vel egentlig ikke svare på dette, men du kunne vel finne noe data som motbeviser at det var like varmt og ekstremt vær før iom. de fleste eksperter mener no annet ?
Sist endret av Gloss; 26. juli 2023 kl. 23:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Akkurat, medier er flinke til å melde alt som rødt idag enn var vanlig før. Kaller dette hjernevask og enda en ny skatt. Hva har flytseteavgift og co2 avgift gjort for miljø ? ingenting, kun ny avgift og skatt. Husk det var varmt før også, ingen snakket om det, like varmt som nå
Trådstarter
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Spørsmålet er vel om du i det hele tatt får reise til Rhodos slik situasjonen er nå.
Vis hele sitatet...
God grunn til det. Reiseselskapet ga bare beskjed om at vi kan reise om de ikke sier noe annet, og i følge bilder fra i dag og EFFIS virker det ut som at de begynner å få kontroll på brannen.

Hotellet og flyplassen ligger 5-6 mil unna de nærmeste brannene, eneste hotellene merker er strømbrudd som følge av økt prioritet til brannslukking.

Rhodos har evakuert 30000 og trenger sårt turister i de trygge områdene.
Sitat av etos02 Vis innlegg
Hotellet og flyplassen ligger 5-6 mil unna de nærmeste brannene, eneste hotellene merker er strømbrudd som følge av økt prioritet til brannslukking.
.
Vis hele sitatet...
Dvs hotell uten AC. God tur.
Trådstarter
Sitat av Dough Vis innlegg
Dvs hotell uten AC. God tur.
Vis hele sitatet...
Nei. Hotellene i nærheten har strømbrudd med jevne mellomrom, og ikke på natten. Hotellet jeg skal på har ikke hatt strømbrudd i det hele tatt, i følge folk som har vært der.

Tåler uansett en time uten AC når jeg er ute å spiser middag uansett.
Sitat av RapTouR Vis innlegg
Akkurat, medier er flinke til å melde alt som rødt idag enn var vanlig før. Kaller dette hjernevask og enda en ny skatt. Hva har flytseteavgift og co2 avgift gjort for miljø ? ingenting, kun ny avgift og skatt. Husk det var varmt før også, ingen snakket om det, like varmt som nå
Vis hele sitatet...

Vel, settes stadig nye rekorder..
Sitat av Gloss Vis innlegg
Vel, settes stadig nye rekorder..
Vis hele sitatet...
Har jo alltid vært satt nye rekorder da…

Nordmenn burde tvangssendes ned nå for en virkelighetssjekk…
Sist endret av Dough; 27. juli 2023 kl. 00:59.
Frekvensen av nye rekorder rapporteres oftere. Og det er ikke tilfeldige avvik https://climate.nasa.gov/vital-signs...l-temperature/

Litt på siden .. https://www.nrk.no/ytring/et-forsvar...ene-1.16495281
Sist endret av Gloss; 27. juli 2023 kl. 23:05.
Sitat av Gloss Vis innlegg
Frekvensen av nye rekorder rapporteres oftere. Og det er ikke tilfeldige avvik https://climate.nasa.gov/vital-signs...l-temperature/

Litt på siden .. https://www.nrk.no/ytring/et-forsvar...ene-1.16495281
Vis hele sitatet...
Kan ikke de som tror dette er som før bare gi oss en troverdig kilde. Bare en. Mer skal ikke til.
Har jobba i 50-60 grader, så å reise på ferie i 40 grader burde vere lite stress om en bare skal ligge å slappe av og drikke øl