Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1564
Hei


Er det mulig å få naturlig toleranse av å ta sobril av og til?

Tok det ofte i en periode, men det var lenge siden, så det kan ikke være vanlig toleranse. I går tok jeg litt og fikk en avslappende rus og halvveis blackout.

Men når jeg tok en nesten dobbel dose i dag føler jeg meg helt normal og bare litt svimmel.


Så spørsmålet mitt er: Kan man få en naturlig toleranse (altså at toleransen aldri går ned igjen) av å bruke sobril av og til ?


På forhånd, takk for svar

Dobbelpost, men, kan kaffe eller tobakk redusere rusen fra sobril?
Er ikke naturlig å ha toleranse for Sorbil, det har du selv bygget opp med å konsumere det.
Nei, er ganske så sikker på at koffein, og Nikotin ikke reduserer rusen av Sobril.
Trådstarter
Sitat av baadpyro Vis innlegg
Er ikke naturlig å ha toleranse for Sorbil, det har du selv bygget opp med å konsumere det.
Nei, er ganske så sikker på at koffein, og Nikotin ikke reduserer rusen av Sobril.
Vis hele sitatet...
Så hvorfor fikk jeg en så bra rus i går, men i dag bare trøtthet og litt svimmel?
Det farlige med benzodiazepiner er at etter noen dagers bruk vil du ikke føle deg ruset, selvom du kanskje er helt på trynet. Koffein vil som mange andre stimulerende stoffer gi en viss følelse av "klarhet".

Da du ikke forklarer noe om tidsperiode eller mengde på bruk er det vanskelig å si noe om toleranse, men selv føler jeg meg ganske tilbake til start etter 3mnd avhold.
Trådstarter
Sitat av Stuk3hue Vis innlegg
Det farlige med benzodiazepiner er at etter noen dagers bruk vil du ikke føle deg ruset, selvom du kanskje er helt på trynet. Koffein vil som mange andre stimulerende stoffer gi en viss følelse av "klarhet".

Da du ikke forklarer noe om tidsperiode eller mengde på bruk er det vanskelig å si noe om toleranse, men selv føler jeg meg ganske tilbake til start etter 3mnd avhold.
Vis hele sitatet...
Tok kanskje 60mg i går da fikk jeg en vanlig og god rus.

I dag tok jeg 75mg og tygget opp en 15mg pille, og fikk en svakere og mye kortere rus. (Pluss at jeg drakk en sterk kaffe og tok ett par sig)

Har altså tatt det 2 dager (har tatt større doser før, men det var lenge siden)

Tror du jeg kan ta 75mg om 4 dager og få en rus av det? Eller har jeg fått "evig" toleranse og vil aldri få rus av sobril igjen?

Edit: 1 spørsmål til, er sobril toleranse permanent?
Sist endret av Lil J; 26. april 2013 kl. 19:32.
Fysisk toleranse vil gå ned etter en tid med avhold. Psykisk toleranse vil nok være til stede for godt.
Trådstarter
Sitat av Muradi Vis innlegg
Fysisk toleranse vil gå ned etter en tid med avhold. Psykisk toleranse vil nok være til stede for godt.
Vis hele sitatet...
Hva mener du?

...aldri rusa mer?
Sist endret av Lil J; 26. april 2013 kl. 20:21.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Lil J Vis innlegg
Hva mener du?

...aldri rusa mer?
Vis hele sitatet...
,
Toleranse på benzoer opptrer ganske raskt,sobril er vel blant de mildeste benzoene og jeg kan f.eks ta 10stk 25mg sobril uten å være særlig rusa,jeg ha litt toleranse fra flunipam,rivotril,xanor