Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2731
Har noen gamle oljemalerier fra diverse annerkjente kunstnere.
Hvordan bør jeg gå frem for å få riktig takstering på disse uten å bli flådd av parasitter som skal ha for mye for jobben, eller som vil prøve å lure meg?

Vil gjerne ha så mye som mulig for disse uten at andre skal tjene på det.

Håper på svar
Ville nok ha tatt dem med på et par kunstgallerier eller foretninger og forhørt meg der.

Etter du har fått dem taksert så kan du jo selge dem hvor du vil..
Alt ifra finn.no til kunstgallerier. Er nok flere kjøpere på kunstgallerier som er villige til å gi en gunstig pris, men det koster nok litt å hive dem ut for salg der.
Sist endret av Bombasa; 9. oktober 2012 kl. 23:43.
Google: free art appraisal også tar du nummer nummer 2 eller nummer 4 på lista..

det er de jeg syns så best ut.. men det er Omtrent 37 400 000 valg, så du kan jo sjekke om du finner no bedre..
Sist endret av Novice; 10. oktober 2012 kl. 00:54.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Andy: Jeg er faktisk på leting etter oljemalerier av kjente norske kunstnere fra den nasjonalromantiske epoken. For eksempel Adolf Tiedemand. Har du noe av han eller?

Jeg bestilte en bok fra Kapital for litt siden som jeg venter på skal komme i posten, der står det ca. priser på kjente norske kunstnere og kunstverk. Boken er fra 2001 tror jeg men relevant til prissetting i dag likevel. Står litt om Adolf Tiedemand sine verk og priser der også.

Beklager, jeg leste feil. Trodde det stod NORSKE kunstnere. Men er de norske eller ikke? for norske er jeg interessert i