Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1195
Hei, den bærbare pc'en min vill ikke starte. Etter "Starter Windows" blir skjermen bare svart og jeg må skru av pc'en med av-knappen. Om jeg prøver og skru den av og på mange ganger (6-8) så kommer jeg innpå Windows til slutt. Dette er litt kjipt siden det tar rundt 20 minutt hver gang jeg skal skru på pc'en.

PC'en er en HP Pavilion dv6-3011so

Når jeg tar på Windows oppstartsreparasjon før jeg denne meldingen:

A required device isn't connected or can't be accessed.
Error Code: 0x0000225

Det står også at jeg må reparere med reparasjons cd, som jeg ikke har.
Ubuntu og Sikkermodus booter helt fint.

Når jeg Starter pc'en etter dvalemodus får jeg opp melding om at minnekonfigurasjonen er endret.

PC'en blir også ganske varm, oppimot 65C på hdd'en og 107C på skjermkortet.

Håper det er noen der ute som kan hjelpe
Har du forsøkt å krympe C: for å lage en D: ?
Trådstarter
26 1
Har allerede en D:, som heter recovery.
Oki, vist du ikke har krympet volumet C: for å lage en D: så er det ikke den feilen jeg tanker på atm.

Men 65 grader på HDD og ivertfall 107 grader på GPU er veldig høyt.

Mye kan tyde på at maskinen overopphetes. Litt merkelig med akkurat denne erroren her da, men det er et problem som uansett må fikses.

Om du føler deg trykk så kan du åpne opp lukene på undersiden og rense viftefilteret og slik for støv og dritt.
Vist du ikke har gjort dette før så er det bare et par skruer, å så kan du renske bort div. hybelkaniner. Det beste ville ha vært om du hadde noen trykkluft på boks slik at du får blåst ut alt støv og slik. Bare husk å ta ut batteriet og strømadapteret før du starter å skru på maskinen.

Nå er ikke jeg noe kjent med akkurat din modell, så jeg kan ikke si hvilken luker og hvilken skruer som åpner opp og gir deg best tilgang til viftefilter og slik, men det bruker å være på undersiden og langs den kanten som er nærmest hengslene til skjermen.

Lykke til!
Trådstarter
26 1
Har krympet C: før i sammenheng med Windows 8 dual boot, men har fjernet den nå.

Under PC'en er det en luke som åpner til HDD og minne. Om jeg skal inn til viftene tror jeg jeg må skru av hele panelet på undersiden.

På nettsidene til HP er det en veldig tydelig guide på hvordan jeg kan rense viftene, så det tror jeg skal gå fint. (http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/d...name=c01657439)
En bruker på et annet forum skriver følgende:

i THINK i know the problem but still not sure how to fix it... i had Windows 8 Consumer Preview running as a duel boot and i deleted that partition. i think it's still the default OS and need to figure out how to change it back to Win 7. suggestions?
Vis hele sitatet...
nevermind. i fixed my issue. i was right that windows 8 was still set as the default OS. i went into the system and security, administrator tools, system configuration in the control panel, (or msconfig) and switched it under the boot tab. lol.
Vis hele sitatet...
Trådstarter
26 1
Sjekket msconfig, og der står det at Windows 7 er standard operativsystem.