Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2262
Det jeg lurer på er om man blir dumsnill av å ha røykings som ingrediens i hverdagen? Jeg mener, tar man de lette utveiene ved å være konfliktsky og at man er en av de som går stille i gangene... Man holder tilbake på volumet pga av noia og lignende... Kjør debatt? Hvilke konsvekvenser tror dere at det har å røyke seg en feiting før leggetid, hver dag?
(svar baseres kun på ersonlig erfaring, og ikke faglig) Pro: awesome søvn. Con: etter noen uker blir man litt sløv i hverdagen. Ikke zombie, men litt småapatisk. Litt ekstra svetting. Dårlig søvn hvis røyking uteblir. Minde overskudd til å gjøre sosiale ting. Som da ikke innebærer å game noe fargerikt med venner etter en joint. Blir noe man "ser fram til" i hverdagen. Glede seg til å "slappe av" etter jobb liksom.
Sist endret av Lily Bowen; 27. september 2011 kl. 20:18.
Selv har jeg hatt meg en feiting 3-6 dager i uka før leggetid i over ett år, med en 3mnds pause midt inni.
Er nå på en ny pause, og skal holde meg vekke til sommerstid er planen. Dette er min dag 2 uten nå. Selv sover jeg ganske godt uten, men det blir det lille ekstra. Filmer/serier/musikk får mye høyere underholdnings verdi for meg med en liten kveldsboost.
Ikke minst, det koster jo en god del penger.
Jeg kjenner folk som røyker hver dag og bare koser seg, men kjenner også de som tar helt av, kommer litt an på hvor stabil du er vil jeg tro.
Jeg ble ganske /care og ga en god faen i krangeler og tok de enkle utveiene .. Men det er no laate meg (:
Family Guy mister fullstendig mening.
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Family Guy mister fullstendig mening.
Vis hele sitatet...
Family guy har ingen mening?..
Nattings er en uting!
Cannabis gjør at du ikke får like mye hvile i REM søvnfasen, som igjen gjør at kroppen er mye mindre uthvilt når du våkner. Alikevel så sovner man ofte lettere, og sover tyngre. Men du bare lurer deg selv og gjør deg i tillegg avhengig av nattingsen for å falle i søvn.
Skal heldigvis ikke så lang pause til, før søvnen kommer tilbake til normalen.

Cannabis har mange andre negative bieffekter også, ved daglig røyking over lengre perioder. Noen takler disse bieffektene bedre enn andre, men de er der likeså
Skal dog sies at selv så mange negative sider det faktisk er med cannabis, så finnes det uten tvil mange positive også

Det hele handler om balanse, og erfaring med egen rusbruk over tid.
Jeg ungikk konflikter, krangling og lignende fordi jeg overhode ikke var interessert i noen form for krangling når jeg var fjern, skjønte ikke pointet med det. Diskusjoner var jeg gledlig med på! Men manglet den følelsen av at jeg VIRKELIG måtte få frem poenget mitt. Men hvis noen var frekke mot meg, så var jeg frekk tilbake men ga uttrykk for at jeg ikke ville ha noe bråk også da

konsekvensene med å røyke nattings er at du etter hvert vil bli avhengig av den nattingsen for å sove, og ikke minst veldig vanskelig å komme seg opp om morgenen.
Sist endret av fth; 28. september 2011 kl. 13:01.
Jeg sliter mindre med søvnproblemer og depresjon i perioder jeg røyker en del (merk: disse problemene oppstod før jeg i det hele tatt hadde prøvd litt ganja). Merker at det ikke nødvendigvis går utover skolearbeid og andre forpliktelser, har alltid hatt gode karakterer, men jeg får mindre motivasjon til å gjøre det jeg skal og det er mer fristende å bare ta et par trekk og sette på noe musikk.

Det er absolutt ikke bra for meg å røyke mye og ofte, men jeg nyter livet mer. Dette kommer da på bekostning av mye sosialt, som at jeg ikke orker/gidder henge med venner i disse periodene, og at huset fort blir rotete og støvete da jeg er for lat til å rydde og vaske mye når jeg røyker weed regelmessig.
Jeg sliter mindre med søvnproblemer og depresjon i perioder jeg røyker en del
Vis hele sitatet...
Det er fordi hasj/weed rusen gjemmer det bort. Dette kommer tilbake igjen når du kutter ut. Og hvis du sliter med depresjon til vanelig, anbefaler jeg deg på det STERKESTE å kutte ut røykingen!!
Har røyket i 5 år. De to siste årene var det en minoritet av ukedagene jeg ikke røyket på. Nå har jeg slutta i snart ett halvt år. Røyker fortsatt når jeg kan (må avlevere urinprøver). Merker at jeg fortsatt ikke har noen motivasjon til noenting og har blitt en veldig negativ person. Om dette er meg som person eller hasjen vet jeg ikke fordi det har vært en så stor del av oppveksten min at jeg ikke vet hvem jeg ville vært uten.
Jeg har nylig tatt en pause i nesten 1 måned etter jeg røykte hver dag, gjerne før skolen. Dette gjorde at jeg var blid og positiv. Ungikk ofte krangler og filosoferte i timene. Kjente jeg fikk veldig god konsentrasjon, men slet veldig i diskusjoner fordi jeg aldri kom frem til poenget. Ble også veldig sympatisk ovenfor de som slet sosialt og ikke hadde så mange venner. Alt var fint i en stund før jeg fikk en enorm nedtur og begynte å slite med deprasjoner. Jeg hadde helt glemt hvordan jeg skulle være ovenfor andre, være med venner og måtte anstrenge meg for å holde en skikkelig samtale. Følte jeg ikke hadde ekte venner osv..
Men nå er det på bedringens vei og holder meg til helge røyking
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Ikke minst, det koster jo en god del penger.
Vis hele sitatet...
Jeg røyker nesten hver dag og kan ikke si at det koster så mye. Røyker ca. 0.25-0.5g per dag. Blir ca. 50kr (+/-). 50*28=1400kr. Det er ikke mye i måneden. Bruker faktisk til tider mer penger på tobakk, alkohol, søtsaker og annet unødvendig dritt enn på hasj
Jeg tror det forsterker ting du vanligvis ikke tenker så mye på. Har du total selvkontroll styrer du det meste selv, men er du lettpåvirkelig o.l kan det sikkert forsterke og endre ulike oppfatninger, både positivt og negativt.

Føler du at ditt liv blir dårligere av hasj, så stopper du
Sitat av amber Vis innlegg
Jeg mener, tar man de lette utveiene ved å være konfliktsky og at man er en av de som går stille i gangene... Man holder tilbake på volumet pga av noia og lignende
Vis hele sitatet...
Det tror jeg faktisk har noe med kriminaliseringen å gjøre. Hadde cannabis vært lovlig og akseptert, så hadde vel man ikke hatt noe grunn til å være folkesky og paranoid?
Nei hva skulle man noia over om det var lovlig? Det som bekymrer meg når jeg nyter en ganja er jo at noen "straigte"/onkel blå plutseligt skal stå på døra,noe jeg hadde brydd meg fint lite om hvis stoffet var lovlig. Har en litt erfaringer selv med noia og depresjoner,noe jeg personlig mener kun er skapt pga dette stoffet er ulovlig.