Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  103 35876
Prøv å skyt en speeda og muligens bolet inntrenger med luftgevær, da skal jeg love dere at det blir liv i heimen. Skal du absolutt ha noe hadde jeg gått for en tazer av noe slag, har sett flere som ser ut som mobiltelefoner osv. Selv om det ikke er lovlig er de litt vanskeligere å legge merke til.
hvis du vill ha et greit selv-forsvarsvåpen anbefaler jeg at du kjøper en softgunhagle (med 170 ms +) og lader den med aluminiumskuler eller blykuler, den vil skyte hardt nok til at kulene vil gå et lite stykke inn i huden, funker nesten som en vanlig hagle å du slipper å ta jegerprøven og skit for å få våpenlisens.
Hvis du har tenkt å bruke airsoft eller annet luftvåpen kan du like greit gå for noe grovere kaliber, gjerne skarpt. Det er samme regelverket som dømmer deg hvis noe alvorlig skulle skje.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Hvis du har tenkt å bruke airsoft eller annet luftvåpen kan du like greit gå for noe grovere kaliber, gjerne skarpt. Det er samme regelverket som dømmer deg hvis noe alvorlig skulle skje.
Vis hele sitatet...
Nja, jeg vil absolutt tro at selv om loven sier det samme for begge klassene, vil det være mildere straff om en skyter en innbruddstyv i leggen med en softgunhagle enn skarp hagle.

Er dog mye rart i Norge, kan ta en liten historie.
Var en butikkeiger som var plaget med innbrudd og slikt, så en natt la han seg bak disken med hagle ladet med salt. Og tyvene kom og han fyrte av. Han satt igjen med fengsel og 10.000 kroner i bot, men innbruddstyvene fikk enkelt forelegg.
The Merciful One
mr5050's Avatar
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Pepper spray er ulovelig uten lisens. Samme med painball gevær med pepperkuler.
Hagle trenger du lisens for uansett hva du lader den med.
Vis hele sitatet...
ikke hvis det er en antikk sortkrutt hagle den er lisensfri og er lovlig og eie hvis du er over 18 år

brannslukningsapparat med pulver funker også bra hvis du sprayer noen i ansiktet nesten akkurat som pepperspray etter egen erfaring

Sitat av ghettokid Vis innlegg
Øhm? Faen du har det ifra? Deagelen jeg hadde var målt til 479 fps, Co2 og 0.20g kuler? så å si alle sider selger jo softungs som skyter over 105 fps. vanlige ak47 og M4 fra marui skyter på rundt 280fps

Såklart, høy fps betyr og at du må ha tyngre kuler. 412 fps på deagelen med 0.28grams kuler
Vis hele sitatet...
er vel bedre og kjøpe dette 9mm luftgeværet

vet det blir solgt i danmark for 6000 kr
shit was so cash
Anda22's Avatar
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Sniper rifle i softgun modell da eller?
Alt over 105 fps er nærmest umulig og få tak i i norge. Da må du nedover mot japan og den veien der.
Vis hele sitatet...
Feil! Til og med Softgunene du kjøper på afrikanske boder som varer i 3 timer skyter hardere en 105 fps. Og uansett vist du mente m/s har du faen så feil der og. Vil tippe at 30% av alle softgun rifler du får tak i norge på en vanlig softgun butikk er over 105 m/s
Sitat av mr5050 Vis innlegg
ikke hvis det er en antikk sortkrutt hagle den er lisensfri og er lovlig og eie hvis du er over 18 år

brannslukningsapparat med pulver funker også bra hvis du sprayer noen i ansiktet nesten akkurat som pepperspray etter egen erfaring



er vel bedre og kjøpe dette 9mm luftgeværet

vet det blir solgt i danmark for 6000 kr
Vis hele sitatet...
Haha, ja.. Aldri sakt det var noen god ide og skyte noen med verken softgun eller luftgevær, er ren idioti. Var bare for og påpeke at han jeg siterte tok litt grundig feil
Et helvetes gigantisk lyd horn, med sirene på, rettet mot utgangsdøren, og et par øreklokker du selv kan slenge på deg.

Med dette oppnår du: Ca. samtlige i nærheten blir oppmerksom på at det er noe som skjer; og fyren som står å tar dette får store problemer med å opprettholde en truende holdning, forhåpentligvis.
Skaff deg bikkje eller baller nok til å slå ned jævelen med en metallignende gjenstand.
Tror han er ute av døra før du rekker å slå men.
Hadde nok holdt med et lydhorn for de aller fleste.
Sist endret av steinarr; 13. februar 2011 kl. 00:56.
Jeg ville nok gått får pepperspray + håndjern + et bare kjekke albuer, muligens et balltree på lur

Hvis noen bryter seg inn til deg vil man jo ikke drepe fyren heller...
Men vet du hva? virker ikke som du har peiling på dette her, pga for 1200,- så får du en helt normal gass softgun i butikken i norge.. Og vet du hva? Norske importører PLOMBERER de på en måte at de ikke klarer å skyte mer enn 105 m/s.. :P

Kilde http://www.mopedportalen.com/forum/t...oftgun-selges/

Derfra fikk jeg det jeg sa. Så skyt isteden han som har skrevet postene sine der isåfall!
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Men vet du hva? virker ikke som du har peiling på dette her, pga for 1200,- så får du en helt normal gass softgun i butikken i norge.. Og vet du hva? Norske importører PLOMBERER de på en måte at de ikke klarer å skyte mer enn 105 m/s.. :P

Kilde http://www.mopedportalen.com/forum/t...oftgun-selges/

Derfra fikk jeg det jeg sa. Så skyt isteden han som har skrevet postene sine der isåfall!
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du en gang tenke på å bruke et annet forum som kilde? Jeg kunne jo like gjerne linket han det han tidligere i tråden postet. Smarten
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Men vet du hva? virker ikke som du har peiling på dette her, pga for 1200,- så får du en helt normal gass softgun i butikken i norge.. Og vet du hva? Norske importører PLOMBERER de på en måte at de ikke klarer å skyte mer enn 105 m/s.. :P

Kilde http://www.mopedportalen.com/forum/t...oftgun-selges/

Derfra fikk jeg det jeg sa. Så skyt isteden han som har skrevet postene sine der isåfall!
Vis hele sitatet...
Mopedportalen er for 16åringer som er overlykkelige for mopedlappen. Og mopedportalen er ihvertfall ikke en gyldig kilde for informasjon o.l om SOFTGUN?
Og vet DU hva? norske importører ''plomberer'' absolutt ikke softgun så dem ikke skytere mere enn 105 m/sek. Kom med en vettig kilde, noe annet enn mopedportalen.
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Mopedportalen er for 16åringer som er overlykkelige for mopedlappen. Og mopedportalen er ihvertfall ikke en gyldig kilde for informasjon o.l om SOFTGUN?
Og vet DU hva? norske importører ''plomberer'' absolutt ikke softgun så dem ikke skytere mere enn 105 m/sek. Kom med en vettig kilde, noe annet enn mopedportalen.
Vis hele sitatet...
Han viderefører jo bevisbyrde til en annen ved å oppgi kilder/referanser. Kan du selv garantere for solens posisjon i solsystemet? Nei, du refererer som regel til noen andre som tar på seg ansvaret for at dette.

Uansett, du kommer ikke langt med en liten softgun som noe våpen, du må seriøst skyte han rett inn i tinningen om det skal ha noe effekt. Skaff heller en feit jævel av en Machete. (Machete?)
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Nei det er ikke noe alternativ. Kan ikke sammenlignes. Har testet den der selv og den er latterlig ubrukelig.
Vis hele sitatet...
garantert,ingenting som selges LOVLIG i norge funker,bare kaster bort penga deres når det gjelder den "lovlige peppersprayen i norge"

men vanlig ekte pepperspray er effektiv ut av en annen verden da seff

Sitat av nikons Vis innlegg
Luftgevær. Holder personen i sjakk, og til nøds sette et skudd i leggen.
Vis hele sitatet...
prøv å husk på under hvilke omstendigheter du befinner deg i,du skal være glad om du klarer å treffe personen i det heletatt,om natten,drit redd og fult kaos

luftdrevne ting er en idiot ide uansett,du må ha noe skremmer eller virker,mange forbrytere som ikke stopper enda de blir skutt med 9mm,husker en feit type ble skutt 9 ganger eller noe før han satt seg ned

pistol
pepperspray
slagvåpen

Glem macheter og slikt piss,langt bedre og mer effektivt med bare en jernstang balltre for et slikt formål,bedre å ikke drepe noen hvis man kan unngå det.

taser funker ja:

http://www.youtube.com/watch?v=xNpSMmwdSyM&feature=fvw
Sist endret av murmade; 13. februar 2011 kl. 07:44.
Tror det får bli et slags slagvåpen, som jeg kan ha ved siden av senga.

Hund er uaktuelt, kniver også, taser er ikke lovlig, pepperspray er heller ikke lovlig. Men taser er helt klart det våpenet som passer mitt behov best.



Tror et stort lydhorn, øreklokker og et slagvåpen, helt klart er den beste løsningen, i kombinasjon med en skikkelig ulete alarm, hvis et av vinduene blir knust

Føler at jeg har nødt til å beskytte meg, fra meg selv i en situasjon der jeg har nødt til å bruke våpen for å beskytte meg. F.eks ved at jeg ikke har et våpen som effektivt kan drepe noen.
Sitat av nidhogg Vis innlegg
Tror det får bli et slags slagvåpen, som jeg kan ha ved siden av senga.

Hund er uaktuelt, kniver også, taser er ikke lovlig, pepperspray er heller ikke lovlig. Men taser er helt klart det våpenet som passer mitt behov best.



Tror et stort lydhorn, øreklokker..
Vis hele sitatet...
jepp,det er den enkleste og beste løsningen i ditt tilfellet,ingenting selges her som funker,så det må du bare drite i,nylig gikk jo en trailersjåfør-firmaeier ut i media å sa han hadde taser med seg i bilen for å beskytte seg,han sa han ga faen i hva myndighetene sa,drit bra gjort.

haha jeg syntes jeg ser du begynner å tre på deg øreklokkene dine..no offence

ja gå for et metall batt v senga du,driftsikkert,sviker deg aldri og det er et KNALL våpen mot enhver motstnader med kniv eller whatsoever..

det du ser politiet bruker i statene er en såkalt taser x3 gul og svar jævel hvor du kan stå laangt una,skyter ut piler med strøm,med rød laser sikte er det også vet jeg,heftige greier,koster litt men
http://www.policeone.com/police-prod...-lethal/taser/

du hadde garantert fått den over grensa,du skulle hatt veldig uflaks om du traff en toll sjekk uten hund merking av pakka

the ultimate defence
Sist endret av murmade; 13. februar 2011 kl. 10:53.
Noen som vet om noen bra måte å ordne alarm som ikke er tilknyttet sentral, hjemme? Vil at det skal være en engangsutgift, som jeg kan ta med meg til senere. Jo høyere lyd, jo bedre.
Axe + lighter.., kjøkken kniver, chillisaus smurt på hendene før du begynner å slå
Hva har du gjort siden du føler at du har behov får og beskytte deg med våpen?
Når jeg var 12-14 år en plass så var det en jævla rødruss som kastet egg på meg ene dagen, og sprutet sennep på meg dagen etterpå.
Jeg måtte ta hevn, og søkte råd hos den eldre broren min. Det endte med at jeg ble sendt ut av døra med en supersoaker 100 med 2 storflasker tabasco i.
Syklet mot skolen når russen hadde matfri, fikk lokalisert sennepskrigeren. Så snart han så meg, så begynte han å spurte mot meg (han hadde et stort hat mot meg, for en eller annen grunn). Når han var på ca 5 meters avstand så ga jeg han en skikkelig tabascostråle i trynet!

Reaksjonen er noe av det sykeste jeg har sett, skulle tro at jeg faktisk skjøt han med ei kule i tryne hadde det ikke vært for brølinga. Så snart tabascoen traff så gikk han rett på rygg, selv om han spurtet fremover! Og brølene har serverte var nok til at jeg fikk gåsehud. Sinnsykt!
Problemet med det høye volumet var jo at det kom til ca 15 andre store russegutter med mord i blikket...
Måtte bare brøle "Føkk off, ellers spruter jeg saltsyre på dere også" Mens jeg veivet med vanngæværet og brølte. De løp som faen, og jeg hoppet på sykkelen og trampet hjem i ei helvettes fart.

Sånn ca 2 timer etterpå måtte fattern hjem fra arbeid og finne sønnen sin og komme til stasjonen "fordi han spruter syre på folk med vanngevær".

Så, et lite vanngevær med tabasco i yttergangen. Det går jeg for!
Sist endret av UngarEffect; 13. februar 2011 kl. 12:37.
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Mopedportalen er for 16åringer som er overlykkelige for mopedlappen. Og mopedportalen er ihvertfall ikke en gyldig kilde for informasjon o.l om SOFTGUN?
Og vet DU hva? norske importører ''plomberer'' absolutt ikke softgun så dem ikke skytere mere enn 105 m/sek. Kom med en vettig kilde, noe annet enn mopedportalen.
Vis hele sitatet...
Mopedportalen er norges mest utbredte moped forum. Det er for alle som har/har hatt interesse av moped i alle former og fasonger..

Og mopedportalen er en ganske god kilde for informasjon, jo. Når informasjonen han kom med var en pris fra selger selv, så er det ren fakta.

TS: Det er muligens nevnt allerede, men hva med paintball gevær med noen form for gummikuler? Har også sett av politiet har begynt med en form for "pepper-kuler" som uskadeliggjør intrengeren.
laget denne på skolen. får du denne kilt mellom ryggvirvlene står du ikke oppreist for å si det sånn.
[IMG]http://i918.photobucket.com/albums/ad26/TURBOFUNGUS/stuff/DSC_5694.jpg[/IMG]

[IMG]http://i918.photobucket.com/albums/ad26/TURBOFUNGUS/stuff/DSC_5695.jpg[/IMG]
Sitat av AdolfCartman Vis innlegg
laget denne på skolen. får du denne kilt mellom ryggvirvlene står du ikke oppreist for å si det sånn.
Vis hele sitatet...
Poenget var vel heller å holde intrengere i sjakk, ikke drepe dem / eventuelle livsvarige skader. Det er også et lite 'våpen', noe som gjør at man må komme seg nerme. Jeg vet hvertfal selv, at jeg ikke har lyst til å gå bort å face en intrenger som tripper på syre med en kniv i hånda.
vel, det som er så genialt er ar på baksiden av skaftet, kan du ta ut en propp, slik at du kan dytte en stang inn, og på den måten forlenge den. egentlig er det en malingsskrape, som er obligatorisk å lage for alle vg1 TIP elever
Haha, nice! Men jeg vil fortsatt anbefale et mindre skadelig 'våpen'. Om man dreper personen går det plutselig ikke som selvforsvar lenger.. Ikke i samme grad hvertfal.
jo, hvis inntrengeren har et våpen også. men har inntrengeren en kniv, og du blåser huet av han med en hagle, er du ille ute.
dobbermann,peppersparay, liten golfkølle,hagl med salt/gummikuler, sokk med biljardkuke det er bare fantasien som stopper, har hengenes en snor med en liten betong klump på døra, det knekke kjeven tvert! og de blir liggenes
Er du bare paranoid eller er det en reel trussel som faktisk kan skje at noen kommer til deg?
Isåfall, hvis du ikke har gjort noe ulovlig burde det ikke være noe problem å skaffe seg lisens til en skikkelig forsvarsspray
Sitat av nidhogg Vis innlegg
Noen som vet om noen bra måte å ordne alarm som ikke er tilknyttet sentral, hjemme? Vil at det skal være en engangsutgift, som jeg kan ta med meg til senere. Jo høyere lyd, jo bedre.
Vis hele sitatet...
ja arngren.net han har mye rart,billig,hvis du finner frem på den kaotiske nettsiden deres som aldri har vært endra,men det skal være ok varer

og til alle andre forslag,at man må være nærme individet som truer er den dårligste løsningen,dvs bildene der oppe,kniver ect
Sist endret av murmade; 13. februar 2011 kl. 15:04.
En stor skiftnøkkel! Du aner ikke hvor mye skade en slik kan påføre!

ellers så hadde jeg gått for ordentlig pepperspray, det er selvfølgelig ikke lovlig men jeg tror politiet bryr seg fint lite om du bruker det mot noen som bryter seg inn i huset ditt
Sitat av tissemannX Vis innlegg
En stor skiftnøkkel! Du aner ikke hvor mye skade en slik kan påføre!

ellers så hadde jeg gått for ordentlig pepperspray, det er selvfølgelig ikke lovlig men jeg tror politiet bryr seg fint lite om du bruker det mot noen som bryter seg inn i huset ditt
Vis hele sitatet...
selvsagt!!!!,og hvis de brydde seg littegrann,ja ville det vært verdt å redde livet eller slippe å bli grisa isteden?få en advarsel/forelegg for ulovlig selvforsvarsvåpen og sluppet skader evt værre ting

valget er enkelt,trosse den allmektige snut eller beskytte seg selv

Sitat av UngarEffect Vis innlegg
Når jeg var 12-14 år en plass så var det en jævla rødruss som kastet egg på meg ene dagen, og sprutet sennep på meg dagen etterpå.
Jeg måtte ta hevn, og søkte råd hos den eldre broren min. Det endte med at jeg ble sendt ut av døra med en supersoaker 100 med 2 storflasker tabasco i.
Syklet mot skolen når russen hadde matfri, fikk lokalisert sennepskrigeren. Så snart han så meg, så begynte han å spurte mot meg (han hadde et stort hat mot meg, for en eller annen grunn). Når han var på ca 5 meters avstand så ga jeg han en skikkelig tabascostråle i trynet!

Reaksjonen er noe av det sykeste jeg har sett, skulle tro at jeg faktisk skjøt han med ei kule i tryne hadde det ikke vært for brølinga. Så snart tabascoen traff så gikk han rett på rygg, selv om han spurtet fremover! Og brølene har serverte var nok til at jeg fikk gåsehud. Sinnsykt!
Problemet med det høye volumet var jo at det kom til ca 15 andre store russegutter med mord i blikket...
Måtte bare brøle "Føkk off, ellers spruter jeg saltsyre på dere også" Mens jeg veivet med vanngæværet og brølte. De løp som faen, og jeg hoppet på sykkelen og trampet hjem i ei helvettes fart.

Sånn ca 2 timer etterpå måtte fattern hjem fra arbeid og finne sønnen sin og komme til stasjonen "fordi han spruter syre på folk med vanngevær".

Så, et lite vanngevær med tabasco i yttergangen. Det går jeg for!
Vis hele sitatet...
hahaha noe av det beste jeg har lest,hater uforskamma møkkaruss,kompis av meg slo ut tenna på en av dem og ble bura inne fordet,når jeg gikk på ungdomskolen husker kastet jeg en vannballong inn i førerhuset på bilen,traff den jævla cd spellern og ødela den etter de angrep klasserommet vårt utenfra,vinduer oppe osvhahahah

gi`rem juling,skakke få lov å gjøre hva faen dem vil selv om de har den drakta på seg ass

smerte kan lynraskt ta fra selv den gæærneste personen på byen kamplysten og gjøre han til et offer,husk det pepperspray har denne effekten
kan du ikke få en bekjent eller noe til å ta med seg noen tabletter med CS gass`Den er virkelig umennesklig! Om inntrenger skulle spørre om vann for å få det bort er det bare å spyle han, blir hakke værre:P
Vil anta at dette er ein bra pepperstray siden den kan få ein bjørn til å stikke av
Joda men de sender jo kun i usa. Så da må han ta en tur til statene og tilbake igjen. Blir en veldig dyr spray
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Joda men de sender jo kun i usa. Så da må han ta en tur til statene og tilbake igjen. Blir en veldig dyr spray
Vis hele sitatet...
de fleste må krysse av for shipping in us only men her var det en som sender international

20 dollar pluss 15 i shipping,har du den for rundt 200 NOK

http://cgi.ebay.com/FRONTIERSMAN-cap...item25613a073b

ikke dyrt for noe osm virker,må leite litt

30 dollar som er tollpliktig grense,shipping regnes ikke med som tollpliktig avgift da seff

vil tro at tollen kanskje hadde sluppet den igjennom om du var så uheldig å traff rutine kontrollen,men de bruker jo mest hunder

må bare si du skal i skogen da hvis jævlane ringer deg

min følelse sier at dette ville gått
Sist endret av murmade; 13. februar 2011 kl. 18:52.
En slegge/ balltre / skiftenøkkel/ blyrør.
Norske lover er jo tragiske..
Hadde du møtt en innbruddstyv i huset ditt hadde du jo ikke bare sett på at han skulle binde deg. Hvis han ikke hører på deg så slå i stykker beina hans.
Det er jo så utrolig rart at du kan får lengre straff enn innbruddsyven for å banke han opp. De har da ingenting inne i huset ditt å gjøre?

Taperlover = norske lover..
Sitat av oppned5 Vis innlegg
En slegge/ balltre / skiftenøkkel/ blyrør.
Norske lover er jo tragiske..
Hadde du møtt en innbruddstyv i huset ditt hadde du jo ikke bare sett på at han skulle binde deg. Hvis han ikke hører på deg så slå i stykker beina hans.
Det er jo så utrolig rart at du kan får lengre straff enn innbruddsyven for å banke han opp. De har da ingenting inne i huset ditt å gjøre?

Taperlover = norske lover..
Vis hele sitatet...
De statelige i Norge har jo beskyttelse, så de får ikke inbrudstyver. Dermed driter de alle andres behov når det kommer til selvforsvar, og inbrudd på eiendom

TS: Du kan jo eventuelt begynne på kampsport, det beste våpenet er deg selv! Ingen våpen fungerer uten deg, så hvorfor ikke bare være ditt eget, hehe.
Marshal arts er jo en grei måte for å få vekk alt av trusler. Eller såkalt "Material arts"
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Joda men de sender jo kun i usa. Så da må han ta en tur til statene og tilbake igjen. Blir en veldig dyr spray
Vis hele sitatet...
Kan man ikke bruke Jetcarrier ?

http://www.jetcarrier.com/
Lov verket er ganske fucket ja. Så jo saken med han som så sin egen båt få motoren stjelt. Han hentet hagla og skøyt et skremmeskudd i været med det resultat at tyven ble redd og hoppet i vannet og druknet. Han ble derfor dømt for drap!
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Lov verket er ganske fucket ja. Så jo saken med han som så sin egen båt få motoren stjelt. Han hentet hagla og skøyt et skremmeskudd i været med det resultat at tyven ble redd og hoppet i vannet og druknet. Han ble derfor dømt for drap!
Vis hele sitatet...
Nå må du rulle inn her. Han ble ikke dømt for drap. Det ble tatt ut siktelse for uaktsomt drap, men denne ble henlagt. Kilde: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=172877

Lovverket er ikke så «fucket» når du tenker over det. Det er ikke bedre i land der folk har lov å forsvare seg med sterkere lut, det ender bare med enda mer brutale innbrudd, som går ut over uskyldige folk enda hardere i lengden. Det er samme tankegangen bak det at politiet ikke går rundt med våpen til vanlig, det gir kriminelle mindre insentiv til å bevæpne seg. Noe som igjen fører til at færre blir skutt, på begge sider av loven. Hvordan tror du det er å bli utsatt for innbrudd i land der tyvene er vant med at beboerne er bevæpnet?
Sist endret av Nichotin; 13. februar 2011 kl. 21:53.
Hvorfor ikke lese seg opp på emnet sprengstoff og minelegge inngangsdøren din.
Operer inn en microchip inn i armen som en ekstra sikkerhet i tilfelle du skulle måtte bryte deg inn i din egen leilighet vil microchippen deaktivere detonatoren.

Så bare lager du deg en bryter da vet du før du skal sovne.
Sånn at minen aktiveres.
Da slipper du jo noe stress med inntrenger uansett.

Har du noe og styre med i tillegg da vet du.
Hvis du ikke orker det peset anbefaler jeg deg og se hjemme alene 1 og 2, to filmer som omhandler problematikken tråden handler om.
La oss heller lage den perfekte inbrudds sikre gang..! Tabasko sprutende tåregass blåsende minelagte gang..!
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Ha denne hjemme så tenker jeg du slipper tyver!
Den er faktisk også lovlig i Norge
Sitat av steinarr Vis innlegg
Da slipper du jo noe stress med inntrenger uansett.
Vis hele sitatet...
Men en må bygge opp igjen gangen som mest sannsynlig er sårengt i fillebiter, og en må forklare ovenfor politi og evt. brannvesen hvorfor du hadde en mine (!) i huset ditt. Så det er litt mer stress enn "BANG! Ferdig med det."
Sitat av steinarr Vis innlegg
Hvorfor ikke lese seg opp på emnet sprengstoff og minelegge inngangsdøren din.
Operer inn en microchip inn i armen som en ekstra sikkerhet i tilfelle du skulle måtte bryte deg inn i din egen leilighet vil microchippen deaktivere detonatoren.

Så bare lager du deg en bryter da vet du før du skal sovne.
Sånn at minen aktiveres.
Da slipper du jo noe stress med inntrenger uansett.

Har du noe og styre med i tillegg da vet du.
Hvis du ikke orker det peset anbefaler jeg deg og se hjemme alene 1 og 2, to filmer som omhandler problematikken tråden handler om.
Vis hele sitatet...
Han skal sikre seg mot intrengere, ikke leke Al-Qaida..
Det hadde sikker fungert, om man gjorde det riktig. Men poenget her er at han skal gjøre det lovlig. Det strider jo imot opptil fler norske lover bare det å ha sprengstoff uten lisens, og om han i tilleg skal lage dette, mekke en detonator, plante det i ingangspartiet sitt, og da ha en dose som ikke dreper vedkommende, uansett vil nok TS få trøbbel for dette før han får startet ..
mest effektive er jo definitivt ett balltre, hvis du skal ta'n skikkelig setter du ett sagblad i balltreet (ja, jeg så skrekkfilm igår kveld) , klart dette kan ende som drap så hadde holdt meg til vanlig stålballtre er jo tross alt ikke ulovlig å ha verktøy og sportsutstyr i huset/leiligheta?
Sist endret av vangsfreaken; 14. februar 2011 kl. 09:56.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
mest effektive er jo definitivt ett balltre, hvis du skal ta'n skikkelig setter du ett sagblad i balltreet (ja, jeg så skrekkfilm igår kveld) , klart dette kan ende som drap så hadde holdt meg til vanlig stålballtre er jo tross alt ikke ulovlig å ha verktøy og sportsutstyr i huset/leiligheta?
Vis hele sitatet...
Sitat av nidhogg Vis innlegg
Jeg er ute etter et lovlig våpen, som effektivt, kan beskytte meg mot potensielt uønskede individer i mitt hjem, uten å påføre nevneverdige skader på individet.

Det er viktig for meg at individet blir ufarliggjort så fort som mulig, og ikke får muligheten til å forlate premisset, før politiet er til stede. Samt at min egen sikkerhet ivaretaes hele veien.


Føler at balltre er et litt for stort våpen, for bruk i en liten leilighet.
Vis hele sitatet...
TS har allerede sakt nei til det.
Skaff deg en rottweiler, alle er jo livredde dem fordi de er så store. (personlig synes jeg de er noen søte små jævler men)

Virker som det er spesielt de ikke-etniske nordmenn er livredde dem.

Men noen andre forslag er:
Skrutrekker, liten skummel ting.
Er du en ekte gamer-geek stormer du bare ut med tastaturet ditt som skjold og datamusa som en "morning star"(aner ikke hva det er på norsk, google it.)
CD-plater kan få godt med fart hvis de kastes riktig.
osv osv.
Sitat av Uflaks Vis innlegg
Hva har du gjort siden du føler at du har behov får og beskytte deg med våpen?
Vis hele sitatet...
Jeg har ingen tips om beskyttelsesvåpen, men må nesten bare komme med en off-topic observasjon. Først på midten av side 4 kommer et spørsmål om hvilken situasjon trådstarter er i, og det er også den eneste posten som ikke har noe med det trådstarter spør om (med unntak av min da..) Fantastisk freak, det er dette som gjør at man elsker dette forumet!