Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3018
er det noen som har noen gode tips når det gjelder dirking av husdører... det blir vel mest sannsynlig trioving låser.. er dette vanskelig ? vanskeligere enn abus henge låser eller åssen fungerer dette?

Glad for alle svar


Hvm xynys
Vel, trioving låser, etter hva jeg husker når jeg demonterte en slik en med en slegge, har 8 slike låsepinner inni seg. Dvs at du må få alle 8 til å passe samtidig. Faktisk er det slik at med triovinglåser, så er det som regel døren som gir etter først. (quote: en låsesmed etter at noen hadde puttet bindersbiter inni alle låsene på alle klasseromsdørene på ungdomskolen(som effektivt ga oss en dag med frihet))
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Abus hengelåser kan man jo bare slå opp med brekkjern el. lignende.. Husker vi i militæret ofte slet med at folk mista skapnøkkelen sin, og da var det bare frem med felt-spaden - og slå den jævelen rett av
Trådstarter
hehe okai.. men nå tenkte jeg mere på dirking jeg da hehe men skjønner at felt spaden er en god metode, men er det sånn hvis man greier å dirke f.eks en abus hengelås, er det da vanskelig å dirke trioving-husdørslåser?
Har vært en post her tildligere om Dirking av låser. Husker ikke hvem som postet da :P


Edit: fant denne posten Dirking
Sist endret av Pyre; 27. mai 2005 kl. 11:17.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Mellom låssylinderen og lås holderen er der et lite mellomrom, dette kan man plassere en tynn metallplate inn i (f.eks en bladfjær), etter å ha gjort dette "raker" man den enkelte pinnen og låser den ved å sku metalllplaten sideveis inn. Gjør dette med alle pinnene, men begyn innenfra. På det viset skader man ikke låsen, og man åpner døren. (PST bruker denne teknikken sammen med en del andre org)
Sist endret av Baxter; 4. juni 2005 kl. 02:57.
Å påstå hvilke teknikker PST bruker, blir vel kanskje litt drøyt?
Det kommer vel an på bakgrunn(og jeg sa ikke at det var den eneste måten)
Sist endret av Baxter; 4. juni 2005 kl. 03:10.
Når det gjelder nyere huslåser, kan du regne med at du støter på pins både oppe og nede, og det er veldig trangt.
Og mushroom pins osv. Bare å øve...
Hvorfor gjøre det vanskeligt? når du kan gjøre det enkelt, ta brekkjern og brekk opp døra vel? :P
Sitat av Soppen
Hvorfor gjøre det vanskeligt? når du kan gjøre det enkelt, ta brekkjern og brekk opp døra vel? :P
Vis hele sitatet...
Fordi det ikke merkes i det hele tatt?
Jo? Men han har ikke sakt hva han skal gjøre enda, kanskje han ville dirke opp døre for og ikke bråke mest muligt?
Sitat av Soppen
Jo? Men han har ikke sakt hva han skal gjøre enda, kanskje han ville dirke opp døre for og ikke bråke mest muligt?
Vis hele sitatet...
Vel, for å bryte opp en dør med brekkjern bråker ikke? Uansett er det vanskelig å brekke opp en vanlig husdør med brekkjern. Da kan man like gjerne knusse et vindu.
Sitat av Kalakov
Vel, for å bryte opp en dør med brekkjern bråker ikke? Uansett er det vanskelig å brekke opp en vanlig husdør med brekkjern. Da kan man like gjerne knusse et vindu.
Vis hele sitatet...
Hva om familien feks er på hyttetur, så hvorfor dirke opp døra da? Når du kan brekke den opp.

Hva om det ikke er vindu? hehe
Skjønne poenge ditt
Dirking handler ikke om (for meg) å bryte seg inn noen steder. Det er en hobby, en pirke-i-sofaen-mens-man-ser-på-channel-4-serier-hobby. Det er noe som skal ligge i fingrene, og ikke i øynene. Så frem med et pledd, en lås og et dirkesett, og hopp i sofaen og øv med hendene under pleddet () folkens!
www.howstuffworks.com er en veldig bra side, søk på lockpick o.l, der finner du ut hvordan man dirker det meste
Ninja5000 jeg er helt enig med deg, det handler om å overvinne noe uten at noen kan se det i ettertid. Du bare vet at du er bedre