Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 722
Holder på å lage ei ny side, så hadde jeg tenkt å legge til en del reklame (random visning).

Så lurte jeg på om det er lov å f.eks. bare ta en reklame om f.eks. finn.no fra en eller annen
reklame side, f.eks VG?

Da, mener jeg, er det lov å reklamere for andre uten "at de vet det", altså uten å si ifra?

Takk!
normalt står det på slike sider at du kan linke til dem uten å spørre, men det er ofte noe vanskelig å finne

men ja, linking er da relativt fritt, og ting som vg går nok bra..

hvorfor du ønsker å reklamere for andre uten å få noe for det er vel en annen sak
Hvorfor har du tenkt til å legge inn andres reklame uten å få noe for det? Det er ikke lov med den typen reklamasjon nei, med mindre de har tillatt det spesifikt. Du kopierer opphavsbeskyttet materiale til din egen server.
CryptoN's Avatar
Trådstarter
Q: Hvorfor?

A: Fordi jeg har noen "blanks" jeg tenkte å ha reklame i... :P
Eller så kan jeg egentlig lage et bilde til å ha der elns.
Jeg tviler på at du kommer til å bli saksøkt med det første..
Kommer jo helt ann på om de liker innholdet på siden som reklamen står på.
Mener å huske noen gjorde dette med en Dell reklame og ble saksøkt av Dell fordi de ikke ville assosieres med nettstedet.
▼ ... noen uker senere ... ▼
http://www.tradedubbler.com der får du betalt for å reklamere for diverse firmaer...