Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1260
Hei!

Her om dagen ville ikke lenger min Asus TUF gaming A17 (https://www.asus.com/no/laptops/for-...uf-gaming-a17/) koble seg til internett. Fant til slutt ut at det er nettverkskortet som har tatt kvelden. Mistenker at det har vært for varmt for ofte over lengre tid. Hatt laptopen i 2 år og 6mnd, garantien er derfor gått ut.

Betalte 15000 for denne, og har ikke kompetanse til å reparere den selv.

Vil det lønne seg for meg å sende den inn til reprasjon hos Asus, eller kjøpe ny? For alt jeg vet kan det være mer enn bare nettverkskort som må byttes. Bare å sende den inn vil koste ca 1200kr.


Forstår at det fort må bli en del synsing i eventuelle svar, men glad for input. 15000kr for en ny laptop er et solid innhugg i økonomien, og stasjonær er dessverre ikke et alternativ.

Takk.
Så lenge laptop er kjøpt i Norge er du så heldig vi har noe som heter reklamasjon som er 5 år som forbruker. Dette er for varer som en ment å vare lengre enn 2 år. Så lenge du vet du har behandlet laptop etter normal bruk og ingen skader ved slag, vann etc og ikke er annet software messing ville jeg klaget.

Husk at ofte windows kan lage feil etter bruk eller annet slik driver blir korrupt, har du testet å oppdatere driver for nettverkskort? Mulig dette er feilen
Som RapTouR skriver, du har 5 års reklamasjons rett, så lenge du selv ikke er skyld i det.
Du sier nettverk kortet har tatt kvelden. Kan du ikke bare bruke den på trådløs ? Hva har du av info som sier at nettverkskortet har tatt kvelden? Ser du det ikke i enhetsbehandling ? Nettverks kort går sjeldent i stykker etter min erfaring.
Gi oss litt mer info. Jeg har trua på at dette lar seg fikses uten å engang skru.
KaiZen vet ikke om han har det samme, men har hatt to forskjellige laptoper hvor Windows update installerte dårlige drivere, hvor jeg så knotet i enhetene handling og fikk kortene til å virke igjen (avinstaller og driverne rett fra Intel istedenfor WU), men i begge tilfeller døde de fullstendig etter noen måneder (og fikk ny PC på reklamasjon også i begge tilfeller)
Bare kjøp en ekstern nettverksadapter?
Sitat av Sjefen Sjæl Vis innlegg
Bare kjøp en ekstern nettverksadapter?
Vis hele sitatet...
Lett hvis en ikke har noen ledige kontakter.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Lett hvis en ikke har noen ledige kontakter.
Vis hele sitatet...
Men veldig vanskelig hvis man har ledige?
nehmZ's Avatar
Trådstarter
Takk for alle svar. Mulig jeg var rask med å konkludere med ødelagt nettverkskort.

Det kom en kort skjærende lyd på søndagskvelden da jeg åpnet et spill - men alt virket fint etter det. Dagen etter er det ikke spor av noe som heter WiFi - ikke en gang mulighet til å søke etter WiFi-nettverk. Forsøkte å tilbakestille pc'n, men kunne ikke konfigurere den ettersom den ikke hadde tilgang til internett.

Jeg skrudde på den i dag, og da var jeg plutselig koblet på Wifi igjen... I ca. 15 minutter. Da forsvant alt som heter "WiFi" igjen.

Kan for lite om dette - men kan hende noen her forstår hva som er problemet?
Har du råd til å kjøpe en gayming PC til 15 løk, har du også råd til å sende den på rep.

Mine to ører.