Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1177
Hei,
hvor mener dere det er tryggest å kjøpe minnekort til mobil fra?

Jeg har opplevd en gang da jeg kjøpte telefon via Finn.no at minnekortet inneholdt virus. Gudene vet hva personen hadde tilgang til, både på mobilen min og pcen. Handler til vanlig mye på ebay pga prisene men leser at man må unngå å kjøpe ting med usb plugg og minnekort osv der da det som oftest er skadelig programvare og virus på dem. Jeg stoler på komplett.no, men hvordan kan man egentlig være 100% sikker på at minnekortet er urørt, når også de med innstallert virus på ligger i full forsegla pakke?
Lite trolig at det er virus på SD-kortet du kjøper på, derimot er sjansen på at om du feks kjøper et 32GB kort så får du bare 4GB er ekstremt høy.

Man finner lett ut via en Linux maskin om det er virus på kortet(dette går også på windows men er ikke like pålitelig)
Hadde det vært virus fra et orginalt SD-kort som man hadde kjøpt fra f.eks Sandisk så hadde dette vært skandale på høyt nivå.

Sjekk ut om forhandleren er å stole på(hvis du handler på ebay les review om selgeren) Som du sier så burde komplett være OK.
Sist endret av HwT; 7. desember 2014 kl. 19:35.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av HwT Vis innlegg
Man finner lett ut via en Linux maskin om det er virus på kortet(dette går også på windows men er ikke like pålitelig)
Vis hele sitatet...
Korleis? Teoretisk sett kan det vere malware i firmwaren på kortet - og den ser du ikkje med eit vanleg OS.