Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1909
hei....vurderer å kjøpe ny telefon (som krever micro-sim kort)

jeg har et vanlig sim kort.

er det muligheter for å bytte simkort, men samtidig beholde den gamle informasjonen?? (kontakter og den slags)

takk for svar!
Er det vanlig å lagre slikt på simkort i dag? Jeg har i hvertfall ikke gjort det de siste 5 årene. Både Android og iPhone har cloud-sync, slik at om du kjøpet en ny telefon logger du bare inn med samme brukernavn på den nye telefonen så vil den synkronisere alle kontaktene dine.
Du kan skjære til SIM-kortet selv. Bare google "SIM-card cutting template" eller noe i den duren, så slipper du å bytte det.
Sitat av MrNord94 Vis innlegg
hei....vurderer å kjøpe ny telefon (som krever micro-sim kort)

jeg har et vanlig sim kort.

er det muligheter for å bytte simkort, men samtidig beholde den gamle informasjonen?? (kontakter og den slags)

takk for svar!
Vis hele sitatet...

Kan du ikke flytte det du evt. har av kontakter/sms på sim over til minnet på telefonen også dumper du det på pc'n?

Da er det gjort på 5 min å bytte. Da jeg bytta sim så gjorde de det for meg på en klart svar butikk og ordnet nytt simkort.
Sist endret av frtoretang; 1. desember 2014 kl. 00:50.
De fleste nye normale simkort idag, leveres som micro også (Du bare knekker ut micro-delen av simkortet).

Slik at du kan bestille nytt sim, så setter du inn den vanlige i mobilen din, overfører alle kontakter og så knekker du ut microsimkortet og setter det inn i den nye mobilen og overfører kontaktene.